اخبار داغ

"هاشم خواستار" فعال صنفی یا پادوی منافقین

پشت پرده ماجرای حمایت معاندین از معلم بازنشسته چیست؟/ وقتی فرهنگیان، صف خود را از منافقین جدا می‌کنند

پشت پرده ماجرای حمایت معاندین از معلم بازنشسته چیست؟/ وقتی فرهنگیان، صف خود را از منافقین جدا می‌کنند
پس از دستگیری هاشم خواستار، رسانه‌های معاند به دنبال دریافت پشتوانه اجتماعی برای این فرد بودند؛ حال یکی از معلمان ضربه خورده از «فتنه خواستار»، پرده از چهره واقعی این فرد برداشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ چندی پیش بود که رسانه‌های معاند و منافق خبری مبنی بر دستگیری «هاشم خواستار» یکی از بازنشستگان فرهنگی مشهدی منتشر کرد و این موضوع را دستاویزی برای هجمه به  نظام جمهوری اسلامی کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

ماجرای حمایت معاندین از هاشم خواستار
رسانه‌های خارجی پشت سر یکدیگر با انتشار تصاویر و خاطرات سیاسی این فرد، به دنبال ایجاد پشتوانه اجتماعی برای وی بودند ولی در نهایت هدف شومشان محقق نشد. برخی از فعالان فضای مجازی خارج نشین نیز در تلاش بودند با مطرح کردن وی در توئیتر، بر طبل تشنج در قشر فرهنگیان مشهد بزنند که با عدم همراهی کاربران این شبکه اجتماعی بویژه در مشهد مواجه شدند.

, ماجرای حمایت معاندین از هاشم خواستار,
,

هاشم خواستار معلم بازنشسته مشهدی است که در جریان اعتصابات برخی از معلمان فریب خورده و توهین‌های مکرر علیه نظام، بازداشت‌ شد و اخیراً نیز با اطلاع خانواده وی به بیمارستان ابن‌سینا منتقل‌شده بود.

,

جریان بستری شدن فرد مذکور پس از انتشار اعلامیه‌ای توسط هاشم خواستار بود که در توهمی کاذب خود را نماینده صنفی معلمان خوانده بود.

,

هفته گذشته جمعی از فرهنگیان با انتشار پیامی از مسئولان انتظامی و قضائی خراسان رضوی در اعاده حیثیت این قشر دلسوز و زحمتکش قدردانی کردند.

,

وقتی فرهنگیان، صف خود را از منافقین جدا می‌کنند
در بخشی از بیانیه آمده بود: « متأسفانه از مدتی قبل گروه‌های ضدانقلاب با سوءاستفاده از مطالبات معلمان زحمتکش تلاش کردند تا اصل این خواسته‌ها را سیاسی و در راستای اهداف گروه‌های معاند نشان دهند؛ در این میان نیز با اجیر کردن فردی ساده‌لوح و بدسابقه به نام «هاشم خواستار» که با «جعل و دروغ» مدعی نمایندگی معلمان کشور! شده بود، حیثیت جامعه فرهنگیان خدوم را هدف قراردادند؛ سوابق متعدد زندان و حمایت‌های این فرد معلوم‌الحال از قاتلان هزاران تن از مردم بی‌گناه و همین‌طور وضعیت روحی و اختلالات روانی او که جهت درمان، منجر به بستری‌ شدنش در مراکز توان‌بخشی ذهنی استان شده است؛ جای شک باقی نمی‌گذارد که طراحان این سناریو به‌ دنبال ضربه ‌زدن به اعتبار و جایگاه معلمان دلسوز و سوءاستفاده از مطالبات آنان بوده‌اند.

, وقتی فرهنگیان، صف خود را از منافقین جدا می‌کنند,
,

همچنین لازم به ذکر است خبر پیگیری و اقدامات عاجل مسئولان استانی در روزهای اخیر در برخورد با چند نفر معلم نمای هدایت‌شده برای ایجاد اغتشاش در مقابل مرکز درمانی باهدف تهیه خوراک برای رسانه‌های غربی و ضد مردمی؛ موجبات مسرت جامعه معلمان استان را به همراه داشت که بر خود لازم می‌دانیم بار دیگر مراتب قدردانی و سپاس خود را اعلام نماییم.

,

بر همین اساس اعلام می‌شود تمام مسائل صنفی فرهنگیان استان خراسان رضوی از مجاری کشور پیگیری می‌شود و هرگونه تجمع اعتراضی منتسب به فرهنگیان استان از سوی ما محکوم بوده و معتقدیم این‌گونه اقدامات پیگیری‌های قانونی مطالبات ما را از مسیر اصلی خود منحرف می‌سازد.»

,

موضع پسر در برابر پدر
درزمانی که هاشم خواستار در بیمارستان بستری بود، امکان ملاقات برای وی فراهم بوده و در شرایط مساعد نگهداری می‌شد؛ چندی پیش محمد خواستار، فرزند هاشم خواستار در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس در خصوص حمایت رسانه‌‌های معاند از پدرش اظهار کرد: «منافقین غلط کرده‌اند که از پدرم حمایت کنند، موضوع ما داخلی بوده و به آن‌ها هیچ ارتباطی ندارد؛ منافقین چند وقت پیش هم هم‌زمان با اعتراضات مردم برای گرانی، وارد معرکه شدند و به‌دروغ ادعا کردند فلان شعارها سر داده‌شده که درواقع اصلاً این‌طور نبود.
اسم رسانه‌های معاند بر روی خودشان است، یعنی معاند هستند، بنده به‌شدت با آن‌ها و کارهایشان مخالفم و نهی می‌کنم.»

, موضع پسر در برابر پدر,
,
,

هم‌صحبت با یکی از همکاران خواستار
خبرنگار صبح توس در ادامه به گفت‌و‌گو با یکی از همکاران هاشم خواستار که نخواست نامش فاش شود، پرداخت که مشروح آن به شرح ذیل است:

, هم‌صحبت با یکی از همکاران خواستار,
,

صبح توس: تا چه اندازه از اقدامات هاشم خواستار اطلاع دارید؟

,

معلم: بنده معلم هستم و از این افراد بسیار ضرب‌خورده‌ام از همین رو نمی‌خواهم سایر همکارانم آلوده این بازی شوند.

,

صبح توس: شما تجربه‌ای از ارتباط با این فرد دارید؟

,

معلم: بله متأسفانه

,

صبح توس: خواستار چه مطالباتی داشت و از سایر فرهنگیان چه می‌خواست؟

,

معلم: خواستار ازنظر سیاسی گرایش‌های چپی داشت، اگرچه به دنبال حقوق اصناف بود ولی متأسفانه این جریان را با غرض‌ورزی سیاسی انجام می‌داد؛ البته بنده در زمان همکاری با این فرد متوجه شدم که وی با گروهک‌های معاند و منافقین در ارتباط است.

,

صبح توس: رفتاری از جانب خواستار دیدید که به ارتباط وی با منافقین پی بردید؟

,

معلم: مشخصاً نمی‌شود افراد رو از روی یک رفتار قضاوت کرد، بلکه سلسله اقدامات این فرد منجر شد تا ما به این نتیجه برسیم؛ به‌طور مثال خواستار خود را به‌عنوان نماینده معلمان معرفی کرده و به دبیر کل سازمان ملل نامه می‌زند و در آن از مجاهدین خلق دفاع می‌کند، یا مثلاً در یک کلیپ که در گروه معلمان مشاهده کردم، دیدم که خواستار معتقد است اعتراضات دی‌ماه اخیر، ریشه در 30 خرداد سال 60 (شروع فاز نظامی و مسلحانه منافقین) دارد.

,

وقتی وصیت می‌کند که در کنار اعدامیان تابستان 67 دفنش کنند، وقتی آن‌ها را مظلوم‌ترین می‌نامد و ... شما چه قضاوتی درباره این فرد می‌کنید؟

,

صبح توس: آیا درواقع این فرد نماینده‌ای بود که بتواند از حقوق معلم‌ها دفاع کند؟

,

معلم: فردی می‌تواند نماینده مطالبات معلمان باشد، که از درد آن‌ها باخبر است ولی مطمئناً چنین فردی دغدغه معاش ندارد، مسلماً معلمی را که با حداقل حقوق زندگی می‌کند را نمایندگی نمی‌کند، نماینده باید از جنس معلمان محروم باشد.

,

خواستار علاوه بر معاند سیاسی، بسیار به دنبال شهرت است و می‌خواهد در رسانه‌ها دیده شوند، حالا به چه عنوانی مهم نیست، مهم این است که بتواند رزومه‌ای برای خود دست‌وپا نمایند؛ اینکه روزی خود را به‌عنوان نماینده مردم مشهد، روزی نماینده معلمان خراسان یا به‌عنوان نماینده معلمان کشور، فعال مدنی، فعال حقوق بشر و ... معرفی کند تنها کاسبی است؛ شما در یک سال اخیر جمله‌ای از خواستار به من نشان دهید که درباره معلمان حرفی یا سخنی گفته باشد.

,

صبح توس: با توجه به سوءپیشینه‌ای که از خواستار درزمینه ادعاهای کذب دارید، به نظر شما بستری آقای خواستار در بیمارستان ابن‌سینا به‌حق بود یا نه؟

,

معلم: خواستار ازنظر روانی کمی خودشیفته و خودبزرگ‌بین است، البته این موضوع در حد اختلال روانی است.

,

در صورت صلاح‌دید اقدام درمانی مجدد برای خواستار در نظر گرفته می‌شود

,

18 آبان ماه سال جاری خبر مرخصی هاشم خواستار از بیمارستان منتشر شد، بنا به اطلاعات دریافتی خبرنگار این پایگاه خبری اقدامات درمانی برای این فرد انجام‌شده و در صورت نیاز برای درمان مجدد اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه