اخبار داغ

وعده هایی که داده شد اما اجرایی نشد؛

پایتخت انرژی ایران همچنان در انتظار سوت قطار/ پروژه ای که یکی پس از دیگری در دولت ها خاک می خورد

پایتخت انرژی ایران همچنان در انتظار سوت قطار/ پروژه ای که یکی پس از دیگری در دولت ها خاک می خورد
با توجه به اینکه پایتخت انرژی ایران در انتظار سوت قطار می سوزد اما روند فعالیت در همه حوزه مبادلات ارزی توسط صاحبان کسب و کار با استفاده از ظرفیت های دریایی و هوایی در حال انجام است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از سپاس؛ استان بوشهر یکی از مهمترین و استراتژی ترین استان های کشور است که در حوزه نفت و گاز، منابع شیلاتی، کشاورزی، ورزشی، تجارت، فرهنگی، مقاومت، سیاسی و احزاب دارای جایگاه مهم در کشور است و در بسیاری از تصمیم های ملی پایلوت قرار می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, استان بوشهر یکی از مهمترین و استراتژی ترین استان های کشور است که در حوزه نفت و گاز، منابع شیلاتی، کشاورزی، ورزشی، تجارت، فرهنگی، مقاومت، سیاسی و احزاب دارای جایگاه مهم در کشور است و در بسیاری از تصمیم های ملی پایلوت قرار می گیرد. ,

فعالیت ها در حوزه های مطرح شده به گونه است که سالانه گردشگران بسیار زیادی از داخل و خارج از کشور وارد استان بوشهر می شوند تا با فرهنگ و سنت مردم این دیار آشنا و به عنوان سفیران گردشگری مهم بودن استان  را معرفی کنند.

عدم اتصال بوشهر به خط ریلی کشور

متصل نبودن استان بوشهر به خط ریلی کشور داستانی است تکراری که خیلی دارای اهمیت است و تا کنون دولت ها بخصوص مسئولین امر در وزارت راه و شهرسازی قول تحقق آن داده اند اما همچنان خبری از تکمیل پروژه نیست.

با توجه به اینکه پایتخت انرژی ایران در انتظار سوت قطار می سوزد اما روند فعالیت در همه حوزه مبادلات ارزی توسط صاحبان کسب و کار با استفاده از ظرفیت های دریایی و هوایی در حال انجام است .

در حالی که شنیدن سوت قطار در استان بوشهر میتواند برای دولت و مردم  بسیار تاثیر گذار باشد و گامی ماثر در حوزه اشتغال و صادرات منابع نفت و گاز و تولیدات شیلاتی باشد اما همچنان مردم در حال مطالبه و دولت وعده های توخالی برایتکمیل پروژه است .

طرح راه آهن بوشهر - شیراز- عسلویه در دولت نهم مصوب و در سال 1385 عملیات اجرایی 2 قطعه آن در استان بوشهر آغاز شد اما پس از مدتی به دلیل نبود اعتبار متوقف شد و از مجموع 18 قطعه راه آهن شیراز -بوشهر- عسلویه تاکنون چهار قطعه اجرایی شده که بطور متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 50 درصد است، در حالی که مدتی است پیشرفت فیزیکی ندارد اما مدتی است مطالبات تکمیلی پروژه توسط رسانه ها بیشتر شده است.

بی توجهی دولت به تکمیل پروژه های ملی و هزینه ای که ایجاد می شود

بی توجهی به تکمیل پروژه راه آهن بوشهر نشان از عدم توجه مسئولین دولتی به توسعه کشور است که با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی همچنان برخی از استانهای پر درآمد و مهم کشور دارای کمبودهایی بسیار بزرگ در حمل و نقل و جذب توریست هستند.

عسلویه و خارگ در حوزه تولیدات نفت و گازی، واردات و صادرات خوراک پتروشیمی، واردات ابزارآلات بخصوص لوله و صادرات مواد اولیه به نقاط مختلف کشور و مرزها دارای مشکلات بسیار بزرگی است که نبود خط ریلی هزینه های بسیار زیادی را به مجموعه وزارت نفت تحمیل می کند.

وعده اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس، رئیس مجلس و بسیاری از مسئولین کشوری در سفرهای خود به استان بوشهر داده اند و موافت جهت هر چه سریعتر پروژه داشته اند، اما بعداز اتمام سفر پیگیری خط ریلی با مشکل مواجهه و همچنان در صف قرار دارد.

پروژه راه آهن بوشهر با مشارکت بخش خصوصی

وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به بوشهر با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن و اجرای طرح توسعه بندری بوشهر در جزیره نگین در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: با توجه به اینکه بندر بوشهر امکان توسعه محدودی داشت احداث بندر نگین در بوشهر در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل این طرح این بندر به شبکه ریلی متصل می‌شود.

نتیجه تصویری برای وزیر راه و شهر سازی در بوشهر

آخوندی ادامه داد: طرح راه‌آهن شیراز - بوشهر با حضور شرکت خصوصی ایرانی با همراهی شرکت چینی انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مشکلات در فاینانس طرح ‌ها تامین سهم 15 درصدی است که نکته مهمی بود اما با همراهی مجلس در بودجه سال 1397 پیش‌بینی شد که سهم 15 درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

 

قول یک ساله معاون وزیر

 اولین جرقه استارت دوباره خط راه آهن خرداد 96 توسط خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شافعی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و بازید او از  خط‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه کلید خورد.

خادمی در حاشیه این بازدید احداث خط آهن شیراز-بوشهر-عسلویه را به منظور ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی جدید از بوشهر تا مبادی شمالی کشور دانست که موجب اتصال منطقه پارس جنوبی به شبکه ریلی سراسری می‌شود و میزان پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را 50 درصد است.

وی گفت:  این خط ریلی موجب اتصال بوشهر و منطقه پارس جنوبی به شبکه راه‌آهن سراسری است و این مسیر موجب ارتباط میان استان‌های بوشهر و فارس با دیگر استان‌های کشور می‌شود و محور شیراز -بوشهر به طول 439 کیلومتر و اهرم- عسلویه به طول 205 کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است.

اتصال خط ریلی به بوشهر می تواند برای کشور سودآوری بالایی داشته باشد

 چند ماه بعد در شهریور 96 خبری دیگر از راه اهن بوشهر-شیراز منتشر شد که عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل این طرح افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که اجرای این طرح را توجیه‌پذیر کرده است.

گراوند بیان کرد: بوشهر روزگاری به عنوان پایتخت تجارت ایران بود و اجرای طرح راه‌آهن در مسیر بوشهر به شیراز و اتصال به خط ریلی سراسری می‌تواند نویدبخش توسعه و آبادانی بوشهر و ایران اسلامی باشد.

وعده اجرا شدن پروژه راه آهن بوشهر به شیراز تا دو ماه آینده

رضا عوض‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در جدیدترین خبر از راه اهن بوشهر شیراز در سال 97 گفت: پیمانکاران این پروژه شامل  شرکت  توسعه راههای پارس و  آبادراهان پارس هستند و عملیات اجرایی این پروژه هم تا دو ماه آینده آغاز می شود.

وی افزود: با انتخاب پیمانکاران و تجهیز کارگاه پروژه راه آهن بوشهر - شیراز، عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود. در حالی که این پروژه فاینانس خارجی از کشور چین دارد و روال اداری آغاز به کار فاینانس خارجی زمان بر بود ما خودمان با اعتباراتی که داشتیم کار را آغاز خواهیم کرد تا زمانی که اعتبارات فاینانس هم تزریق شود.

 

انتهای پیام/

,

فعالیت ها در حوزه های مطرح شده به گونه است که سالانه گردشگران بسیار زیادی از داخل و خارج از کشور وارد استان بوشهر می شوند تا با فرهنگ و سنت مردم این دیار آشنا و به عنوان سفیران گردشگری مهم بودن استان  را معرفی کنند.

, فعالیت ها در حوزه های مطرح شده به گونه است که سالانه گردشگران بسیار زیادی از داخل و خارج از کشور وارد استان بوشهر می شوند تا با فرهنگ و سنت مردم این دیار آشنا و به عنوان سفیران گردشگری مهم بودن استان  را معرفی کنند.,

عدم اتصال بوشهر به خط ریلی کشور

, عدم اتصال بوشهر به خط ریلی کشور, عدم اتصال بوشهر به خط ریلی کشور,

متصل نبودن استان بوشهر به خط ریلی کشور داستانی است تکراری که خیلی دارای اهمیت است و تا کنون دولت ها بخصوص مسئولین امر در وزارت راه و شهرسازی قول تحقق آن داده اند اما همچنان خبری از تکمیل پروژه نیست.

, متصل نبودن استان بوشهر به خط ریلی کشور داستانی است تکراری که خیلی دارای اهمیت است و تا کنون دولت ها بخصوص مسئولین امر در وزارت راه و شهرسازی قول تحقق آن داده اند اما همچنان خبری از تکمیل پروژه نیست.,

, ,

با توجه به اینکه پایتخت انرژی ایران در انتظار سوت قطار می سوزد اما روند فعالیت در همه حوزه مبادلات ارزی توسط صاحبان کسب و کار با استفاده از ظرفیت های دریایی و هوایی در حال انجام است .

, با توجه به اینکه پایتخت انرژی ایران در انتظار سوت قطار می سوزد اما روند فعالیت در همه حوزه مبادلات ارزی توسط صاحبان کسب و کار با استفاده از ظرفیت های دریایی و هوایی در حال انجام است .,

در حالی که شنیدن سوت قطار در استان بوشهر میتواند برای دولت و مردم  بسیار تاثیر گذار باشد و گامی ماثر در حوزه اشتغال و صادرات منابع نفت و گاز و تولیدات شیلاتی باشد اما همچنان مردم در حال مطالبه و دولت وعده های توخالی برایتکمیل پروژه است .

, در حالی که شنیدن سوت قطار در استان بوشهر میتواند برای دولت و مردم  بسیار تاثیر گذار باشد و گامی ماثر در حوزه اشتغال و صادرات منابع نفت و گاز و تولیدات شیلاتی باشد اما همچنان مردم در حال مطالبه و دولت وعده های توخالی برایتکمیل پروژه است .,

طرح راه آهن بوشهر - شیراز- عسلویه در دولت نهم مصوب و در سال 1385 عملیات اجرایی 2 قطعه آن در استان بوشهر آغاز شد اما پس از مدتی به دلیل نبود اعتبار متوقف شد و از مجموع 18 قطعه راه آهن شیراز -بوشهر- عسلویه تاکنون چهار قطعه اجرایی شده که بطور متوسط پیشرفت فیزیکی آنها 50 درصد است، در حالی که مدتی است پیشرفت فیزیکی ندارد اما مدتی است مطالبات تکمیلی پروژه توسط رسانه ها بیشتر شده است.

,

, ,

بی توجهی دولت به تکمیل پروژه های ملی و هزینه ای که ایجاد می شود

, بی توجهی دولت به تکمیل پروژه های ملی و هزینه ای که ایجاد می شود,

بی توجهی به تکمیل پروژه راه آهن بوشهر نشان از عدم توجه مسئولین دولتی به توسعه کشور است که با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی همچنان برخی از استانهای پر درآمد و مهم کشور دارای کمبودهایی بسیار بزرگ در حمل و نقل و جذب توریست هستند.

, بی توجهی به تکمیل پروژه راه آهن بوشهر نشان از عدم توجه مسئولین دولتی به توسعه کشور است که با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی همچنان برخی از استانهای پر درآمد و مهم کشور دارای کمبودهایی بسیار بزرگ در حمل و نقل و جذب توریست هستند. ,

عسلویه و خارگ در حوزه تولیدات نفت و گازی، واردات و صادرات خوراک پتروشیمی، واردات ابزارآلات بخصوص لوله و صادرات مواد اولیه به نقاط مختلف کشور و مرزها دارای مشکلات بسیار بزرگی است که نبود خط ریلی هزینه های بسیار زیادی را به مجموعه وزارت نفت تحمیل می کند.

, عسلویه و خارگ در حوزه تولیدات نفت و گازی، واردات و صادرات خوراک پتروشیمی، واردات ابزارآلات بخصوص لوله و صادرات مواد اولیه به نقاط مختلف کشور و مرزها دارای مشکلات بسیار بزرگی است که نبود خط ریلی هزینه های بسیار زیادی را به مجموعه وزارت نفت تحمیل می کند. ,

وعده اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس، رئیس مجلس و بسیاری از مسئولین کشوری در سفرهای خود به استان بوشهر داده اند و موافت جهت هر چه سریعتر پروژه داشته اند، اما بعداز اتمام سفر پیگیری خط ریلی با مشکل مواجهه و همچنان در صف قرار دارد.

, وعده اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، نمایندگان مجلس، رئیس مجلس و بسیاری از مسئولین کشوری در سفرهای خود به استان بوشهر داده اند و موافت جهت هر چه سریعتر پروژه داشته اند، اما بعداز اتمام سفر پیگیری خط ریلی با مشکل مواجهه و همچنان در صف قرار دارد.,

پروژه راه آهن بوشهر با مشارکت بخش خصوصی

, پروژه راه آهن بوشهر با مشارکت بخش خصوصی,

وزیر راه و شهرسازی هم در سفر به بوشهر با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن و اجرای طرح توسعه بندری بوشهر در جزیره نگین در ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید گفت: با توجه به اینکه بندر بوشهر امکان توسعه محدودی داشت احداث بندر نگین در بوشهر در دستور کار قرار گرفت که با تکمیل این طرح این بندر به شبکه ریلی متصل می‌شود.

,

نتیجه تصویری برای وزیر راه و شهر سازی در بوشهر

, نتیجه تصویری برای وزیر راه و شهر سازی در بوشهر,

آخوندی ادامه داد: طرح راه‌آهن شیراز - بوشهر با حضور شرکت خصوصی ایرانی با همراهی شرکت چینی انجام می‌شود.

, .,

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از مشکلات در فاینانس طرح ‌ها تامین سهم 15 درصدی است که نکته مهمی بود اما با همراهی مجلس در بودجه سال 1397 پیش‌بینی شد که سهم 15 درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

, .,

 

,

قول یک ساله معاون وزیر

, قول یک ساله معاون وزیر,

 اولین جرقه استارت دوباره خط راه آهن خرداد 96 توسط خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و غلامرضا شافعی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و بازید او از  خط‌آهن شیراز- بوشهر- عسلویه کلید خورد.

,

خادمی در حاشیه این بازدید احداث خط آهن شیراز-بوشهر-عسلویه را به منظور ایجاد کریدور ترانزیتی ریلی جدید از بوشهر تا مبادی شمالی کشور دانست که موجب اتصال منطقه پارس جنوبی به شبکه ریلی سراسری می‌شود و میزان پیشرفت فیزیکی این خط ریلی را 50 درصد است.

,

, ,

وی گفت:  این خط ریلی موجب اتصال بوشهر و منطقه پارس جنوبی به شبکه راه‌آهن سراسری است و این مسیر موجب ارتباط میان استان‌های بوشهر و فارس با دیگر استان‌های کشور می‌شود و محور شیراز -بوشهر به طول 439 کیلومتر و اهرم- عسلویه به طول 205 کیلومتر به صورت یک خطه با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای قطارهای باری طراحی شده است.

, .,

اتصال خط ریلی به بوشهر می تواند برای کشور سودآوری بالایی داشته باشد

, اتصال خط ریلی به بوشهر می تواند برای کشور سودآوری بالایی داشته باشد,

 چند ماه بعد در شهریور 96 خبری دیگر از راه اهن بوشهر-شیراز منتشر شد که عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تسریع در تکمیل این طرح افزود: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای است که اجرای این طرح را توجیه‌پذیر کرده است.

, .,

گراوند بیان کرد: بوشهر روزگاری به عنوان پایتخت تجارت ایران بود و اجرای طرح راه‌آهن در مسیر بوشهر به شیراز و اتصال به خط ریلی سراسری می‌تواند نویدبخش توسعه و آبادانی بوشهر و ایران اسلامی باشد.

, .,

, ,

وعده اجرا شدن پروژه راه آهن بوشهر به شیراز تا دو ماه آینده

, وعده اجرا شدن پروژه راه آهن بوشهر به شیراز تا دو ماه آینده , وعده اجرا شدن پروژه راه آهن بوشهر به شیراز تا دو ماه آینده ,

رضا عوض‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر در جدیدترین خبر از راه اهن بوشهر شیراز در سال 97 گفت: پیمانکاران این پروژه شامل  شرکت  توسعه راههای پارس و  آبادراهان پارس هستند و عملیات اجرایی این پروژه هم تا دو ماه آینده آغاز می شود.

, .,

وی افزود: با انتخاب پیمانکاران و تجهیز کارگاه پروژه راه آهن بوشهر - شیراز، عملیات اجرایی این پروژه آغاز می شود. در حالی که این پروژه فاینانس خارجی از کشور چین دارد و روال اداری آغاز به کار فاینانس خارجی زمان بر بود ما خودمان با اعتباراتی که داشتیم کار را آغاز خواهیم کرد تا زمانی که اعتبارات فاینانس هم تزریق شود.

, .,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه