اخبار داغ

معاون اتاق بازرگانی فارس:

ضرورت کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوین/ فعالیت ۲۹ تشکل اقتصادی در اتاق بازرگانی فارس

ضرورت کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوین/ فعالیت ۲۹ تشکل اقتصادی در اتاق بازرگانی فارس
راهدار نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی گفت: حمایت از کارآفرینی تا حدودی رونق پیدا کرده که توجه اتاق بازرگانی فارس بر حمایت از کارآفرینی در تشکل های اقتصادی با تمرکز بر استارت آپ هاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه، نائب رئیس سازمان ملی کارآفرینی و عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: ازدیاد جمعیت و بیکاری همواره یکی از مشکلات اساسی جوامع به ویژه کشورهای در حال توسعه است که در ایران نیز ترکیب جمعیت جوان و بیکاری، ضرورت ایجاد فرصت های شغلی جدید را فراهم کرده است.

یلدا راهدار به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در نشست هم اندیشی فعالان زیست بوم کارآفرین که با حضور روسا و فعالان تشکل های اقتصادی استان فارس برگزار شد، بیان کرد: سه دلیل مهم کشورها برای توجه به مقوله کارآفرینی؛ تولید ثروت، توسعه تکنولوژی و اشتغال مولد است درحالی که در کشور ما به اشتباه این مفهوم صرفاً با اشتغال زایی مترادف شده و فقط برای حل مشکل اشتغال به سمت کار آفرینی پیش می رویم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما تعریف درستی از کارآفرینی وجود ندارد افزود: متاسفانه در سرفصل های آموزشی دانشگاه های ما مبحث کارآفرینی به صورت کاربردی وجود ندارد و به همین دلیل این مقوله مهم و با ارزش در جامعه ما مغفول مانده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس اظهارداشت: ما در مباحث قوانین و مقررات حامی کارآفرین در کشور نیز دچار ضعف هستیم و در بسیاری از مواقع می بینیم که کارآفرینان جوان حمایت نمی شوند.

راهدار اضافه کرد: کارآفرین نیــروی محرکــه اصلی در توسعه اقتصادی است و نقش کارآفرین نوآوری است و از این دیدگاه ارائه کالایی جدید، ارائه روشی جدید در فرآیند تولید، گشایش بازاری تازه و یافتن منابع جدید از فعالیت های کارآفرینان است.

وی ادامه داد: اقتصاددانان نخستین کسانی بودند که در نظریه های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند و باعث تاسف است که امروز جوانان ما اعتقادی به کارآفرینی و ایجاد خلاقیت ندارند در حالی که کشور باید به سمت تمرکز بر کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوین حرکت کند.

معاون اتاق بازرگانی فارس عنوان داشت: بحث حمایت از کارآفرینی تا حدودی رونق پیدا کرده که توجه اتاق بازرگانی فارس بر حمایت از کارآفرینی در تشکل های اقتصادی با تمرکز بر استارت آپ هاست.

راهدار گفت: در حال حاضر 29 تشکل اقتصادی دارای شناسه ملی تحت مجموعه اتاق بازرگانی فارس فعالیت می کنند که باور ما بر حفظ استقلال تشکل هاست.

وی افزود: تشکل ها یکی از بهترین ظرفیت ها برای توجه و رشد کارآفرینی است که تشکل های استان فارس باید پتانسیل های جوانان را شناسایی و آنها را جذب و به سمت کارآفرینی سوق دهند.

در این جلسه روسای تشکل های بخش خصوصی استان فارس مباحثی در حوزه کارآفرینی و فعالیت های تشکلی را مطرح کردند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه