اخبار داغ

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی:

اعطای تسهیلات اشتغال روستایی بدون توانمندسازی کارگشا نیست

اعطای تسهیلات اشتغال روستایی بدون توانمندسازی کارگشا نیست
نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس با تاکید بر این نکته که در آیین نامه اجرای اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری به متقاضیان دولت برای آموزش، توانمندسازی و نظارت هیچ اعتباری را در نظر نگرفته است، گفت: اعطای این تسهیلات بدون ارائه آموزش و توانمندسازی به متقاضیان به تنهایی کارگشا نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، علی قربانی، نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: با بازدیدی که از چندین روستای خراسان شمالی داشته ام، متوجه شدم که اغلب روستاییان از وجود این تسهیلات و ایجاد اشتغال با این تسهیلات بی خبر هستند و حتی نمی دانند سامانه ای به نام کارا برای برخورداری از این تسهیلات طراحی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

قربانی تصریح کرد: برای ارائه آموزش، توانمندسازی و نظارت بر نحوه بهره برداری از این تسهیلات در آیین نامه اجرایی اعطای تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، هیچ اعتباری لحاظ نشده است و اعطای تسهیلات اشتغال زا به متقاضیان روستایی و عشایری بدون ارائه آموزش به متقاضیان و توانمندسازی آنها همچنین نظارت بر بهره برداری از این تسهیلات، کارگشا نخواهد بود.

,

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که موضوعات ارائه آموزش و توانمندسازی و نظارت بر نحوه توزیع این تسهیلات باید در این آیین نامه جدی گرفته شود، خواستار شد: دولت برای این مسئله اعتبار لازم را اختصاص دهد و این آیین نامه نباید با شتاب زدگی به پیش برود.

,

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس همچنین تصریح کرد: وزارت کار، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان میراث فرهنگی و استانداران نسبت به ارائه آموزش، توانمندسازی و نظارت بر نحوه بهره برداری از این مسئول هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه