اخبار داغ

نویسنده برگزیده حوزه کتاب کودک:

گرانی کتاب و غنی نبودن کتابخانه ها بزرگترین مانع کتاب خوانی است

گرانی کتاب و غنی نبودن کتابخانه ها بزرگترین مانع کتاب خوانی است
زهرا داوری شاعری از تبار خراسان شمالی که در عرصه ی شعر کودک فعالیت می کند و کتاب هایی زیادی را تالیف کرده است، گرانی کتاب ها، غنی نبودن کتابخانه ها و دسترسی نداشتن به تازه های نشر را مانع کتابخوانی می داند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، داوری، متولد 59 ، شاعر خوش ذوق بجنوردی نزدیک به 10 سال است در زمینه شعر کودک فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است تا به امروز تعداد کتاب های زیادی گردآوری کرده که اکثر آنها با موضوعات کودک است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک،,  داوری، متولد 59 ، شاعر خوش ذوق بجنوردی نزدیک به 10 سال است در زمینه شعر کودک فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است تا به امروز تعداد کتاب های زیادی گردآوری کرده که اکثر آنها با موضوعات کودک است, .,

سرودن شعر را از دوران تحصیلی راهنمایی آغاز کرده و در رشته ادبیات ادامه تحصیل داده است.

, .,

وی در دهمین جشنواره بین المللی شعر فجر با کتاب یک قاچ هندوانه شرکت کرد که این کتاب با موضوع آزاد کودکانه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل 12 شعر به چاپ رسیده است و توانست بین 700 اثر راه یافته به جشنواره جزو 7 نامزد برگزیده باشد.

, .,

هم چنین این مجموعه شعر کودک «یک قاچ هندوانه» برای استفاده کودکان نابینای کشورمان به خط بریل چاپ و منتشر شد.

, .,

 

,

چه تالیفاتی داشتید و چه کتاب هایی در دست چاپ هستند؟

, چه تالیفاتی داشتید و چه کتاب هایی در دست چاپ هستند؟, چه تالیفاتی داشتید و چه کتاب هایی در دست چاپ هستند؟,

یک قاچ هندوانه، عروسی شغالا، یک خانه خیلی قشنگ، باغ کبوتر، آقاکوزه، دوو دوو افن دوو، مثل یک فرمانده، مثل گل مثل بهارو پروانه وگل تالیف شده اند و کتاب داماد کوچولو، زیر چاپ در سوره مهر ،خدای دست ودلباز، زیر چاپ در کانون پرورش فکری کودکان، قهرمان بی تفنگ، زیر چاپ دربنیاد حفظ آثار بجنورد است ،چندکتاب با موضوع امام رضا زیرچاپ هستند.

, .,

 

,

علاوه بر سرودن شعر در حوزه کودک در چه فعالیت هایی مشغول هستید؟

, علاوه بر سرودن شعر در حوزه کودک در چه فعالیت هایی مشغول هستید؟, علاوه بر سرودن شعر در حوزه کودک در چه فعالیت هایی مشغول هستید؟,

همکاری با مجلات تخصصی خردسال، کودک، نوجوان، همکاری با گروه های تئاتر مشهد، با ادارات و نهادها برای تولید آلبومهای موسیقی کودکانه در تهران همکاری دارم.

, .,

 

,

در چه جشنواره هایی شرکت و چه مقام هایی کسب کرده اید؟

, در چه جشنواره هایی شرکت و چه مقام هایی کسب کرده اید؟, در چه جشنواره هایی شرکت و چه مقام هایی کسب کرده اید؟,

برگزیده جشنواره ملی ادبیات کودک در شیراز با کتاب یک قاچ هندوانه در خرداد 95، نامزد هشتمین جشنواره بین المللی شعر فجر در اردیبهشت 93، نامزد دهمین جشنواره بین المللی فجر دربخش کتاب کودک با کتاب یک قاچ هندوانه و چاپ کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان تهران در اسفند94، برگزیده کتاب سال ناشران ایران،مشهد با کتاب مثل یک فرمانده درآبان 92، برگزیده جشنواره سراسری کتاب سال دفاع مقدس در تهران، باکتاب مثل یک فرمانده در اسفند 93 ، مسوول کارگاه نقد شعر کودک درحوزه هنری بجنورد از سال 93، برگزیده دو دوره جشنواره استانی دفاع مقدس دربجنورد، برگزیده چند جشنواره شعر در مشهد و ایلام، برگزیده جشنواره بین المللی رضوی دربخش تولید کتاب در مرداد  95 شدم.

, .,

 

,

بیشتر در چه حوزه و موضوعاتی شعر می گویید؟

, بیشتر در چه حوزه و موضوعاتی شعر می گویید؟, بیشتر در چه حوزه و موضوعاتی شعر می گویید؟,

در حوزه های خردسال ، کودک و نوجوان کار کردم اما بیشترین تمرکزم روی رده سنی کودک است.

, .,

 

,

مشکلات و کمبودهایی که در حوزه کاری تان دارید، بیان کنید؟

, مشکلات و کمبودهایی که در حوزه کاری تان دارید، بیان کنید؟, مشکلات و کمبودهایی که در حوزه کاری تان دارید، بیان کنید؟,

نبودن پاتوقی در شهر و استان خراسان شمالی که علاقه مندان به این وادی در آنجا جمع شوند و تبادل نظر کنند، کمبود کتابهای خوب، نبود ناشر تخصصی در استان و عدم استقبال و جدی گرفته نشدن و حمایت از شعر کودک و متاسفانه خیلی ها گمان می کنند شعر کودک، همان نظم های پرعیب و ایراد زرد و بازاری است که سطح سلیقه مخاطب را پایین می آورد.

, .,

 

,

به نظر شما جایگاه کتاب و کتاب خوانی در استان چگونه است؟

, به نظر شما جایگاه کتاب و کتاب خوانی در استان چگونه است؟, به نظر شما جایگاه کتاب و کتاب خوانی در استان چگونه است؟,

از آمار رسمی اطلاعی ندارم، اما سال گذشته هنگام برپایی نمایشگاه کتاب، هم استقبال مردم خوب بود و هم ناشران حرفه ای و کتابهای خوب حضور پررنگی داشتند، اما فکر می کنم با توجه به قیمت بالای کتاب و قدرت خرید پایین، مخصوصا پس از تورم و گرانی های اخیر و کمیاب شدن و گران شدن کاغذ، کتابها بیش ازپیش مظلوم واقع شدند.

, .,

 

,

تعریفتان از کتاب و کتاب خوانی و نویسندگی چیست؟

, تعریفتان از کتاب و کتاب خوانی و نویسندگی چیست؟, تعریفتان از کتاب و کتاب خوانی و نویسندگی چیست؟,

به نظر من کتابخانه یک پیله قشنگ و دوست داشتنی است که روزی ده ها و صدها پروانه در آن می بالند و به اوج می رسند.

, .,

 

,

از چه چیزهایی برای نوشتن اقتباس می گیرید؟

, از چه چیزهایی برای نوشتن اقتباس می گیرید؟, از چه چیزهایی برای نوشتن اقتباس می گیرید؟,

شعرهای من معمولا آزاد و آفریده خیال و ذهن خودم هستند، اما از هر کتاب و فیلم و داستان و شعر به خوبی می شود ایده گرفت.

, .,

 

,

باتوجه به اینکه در حوزه کودک قلم می زنید چه میزان اطلاعاتی دررابطه با این گروه سنی دارید؟

, باتوجه به اینکه در حوزه کودک قلم می زنید چه میزان اطلاعاتی دررابطه با این گروه سنی دارید؟, باتوجه به اینکه در حوزه کودک قلم می زنید چه میزان اطلاعاتی دررابطه با این گروه سنی دارید؟,

 مطالعه زیادی در رابطه با موضوعات روان شناسی، فلسفه، ادبیات دارم  و هر مقاله علمی و کتاب مفیدی که در این زمینه پیدا کنم مطالعه می کنم، بدون مطالعه نمی شود دوام آورد و ادامه داد و جایگاهی پیدا کرد.

, .,

 

,

برای تخصصی کردن و توانمند کردن کارتان چه دوره های آموزشی را گذرانده اید و چه تجربه هایی کسب کردید؟

, برای تخصصی کردن و توانمند کردن کارتان چه دوره های آموزشی را گذرانده اید و چه تجربه هایی کسب کردید؟, برای تخصصی کردن و توانمند کردن کارتان چه دوره های آموزشی را گذرانده اید و چه تجربه هایی کسب کردید؟,

اوایل کارم از جلسات هفتگی شعر کودک در حوزه هنری مشهد آغاز کردم ، زمانی که به میزان مطالعات و اطلاعاتم افزوده شد، اما هرچی بیشتر می خواندم مشتاق تر می شدم.

, .,

 

,

نوشتن کتاب در این عصر از تکنولوژی چقدر می تواند قابلیت رقابت با فضای مجازی را داشته باشد؟

, نوشتن کتاب در این عصر از تکنولوژی چقدر می تواند قابلیت رقابت با فضای مجازی را داشته باشد؟, نوشتن کتاب در این عصر از تکنولوژی چقدر می تواند قابلیت رقابت با فضای مجازی را داشته باشد؟,

فضای مجازی اگر هدفمند و با برنامه مورد استفاده قرار نگیرد فرصت مطالعه و کارهای مفید دیگر را از بین می برد، می شود با مدیریت زمان و عضویت در کانالها و گروه های مفید، دانسته هایمان را بیشتر کنیم و هم به کارهایمان برسیم.

, .,

اما به نظرم لذتی که در مطالعه یک کتاب سنتی کاغذی و ورق زدن و لمس کردن آن هست در کتابهای دیجیتال وجود ندارد.

, .,

بزرگترین مانع کتابخوانی شاید قیمت بالای برخی کتابها و غنی نبودن کتابخانه ها و دسترسی نداشتن به تازه های نشر باشد و این قضیه باعث شده که مردم به سمت استفاده از فضای مجازی می روند.

, .,

 

,

, ,

تخصص شما چه میزان بر اعضای خانواده تان تاثیر داشته است؟

, تخصص شما چه میزان بر اعضای خانواده تان تاثیر داشته است؟, تخصص شما چه میزان بر اعضای خانواده تان تاثیر داشته است؟,

پسرم معین رضوانی سال 1379 در بجنورد به دنیا آمد، از ده سالگی فعالیت خود را در زمینه شعر و داستان کودک در مشهد آغاز کرد و با اکثر مجلات تخصصی کودک همکاری کرد.

, .,

او در این مدت موفق به کسب عناوین متعددی از جمله برگزیده سومین جشنواره ملی کودک ونوجوان شاهین شهر، برگزیده سومین جشنواره سراسری سفرنامه نویسی ناصرخسرو، برگزیده اولین جشنواره دانش آموزی دریا، برگزیده چهارمین جشنواره استانی خراسان شمالی،نامزد جشنواره مطبوعات در بخش آثارمخاطبان درسال95 شد.

, .,

گفتگو: آرزو رحمانی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه