دبیر قرارگاه شهید شاطری استان سمنان میگوید اگر در محلهای گرانفروشی وجود دارد، نمیتوان گفت در آن محله اسلام جاری است.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، قصد داشتیم برای این مصاحبه مقدمهای بنویسیم اما آنچه که خود مصاحبهشونده در ابتدای سخنانش بیان کرده است، آنقدر کافی هست شما را از خواندن توضیحات ابتدایی ما بینیاز کند!
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,«نداشتن عبا، برای طلبه پیام دارد! دیدهاید عبای حضرت آقا در بعضی از سخنرانیها از دوش ایشان میافتد؟ بروید عکسها را رصد کنید. آن سخنرانیها، سخنرانیهای مهمی بودهاند. بگذارید بگویم که جای عبا روی منبر است، عبا آدم را محدود میکند. وقتی میخواهی بیل دستت بگیری نمیتوانی عبا داشته باشی! گاهی باید عمامهات را هم برداری. من اخیرا در دوره محلههای اسلامی در تهران هم گفتم که طلبهها! بیعبا آمدهام که بدانید باید بیعبا باشید. آقای پناهیان میگوید بچهانقلابی باید با بقیه فرق کند و الا میشود کسی مثل بقیه! وقتی مثل بقیه نبودی میتوانی بگویی دارم درست میروم!»
این عبارات، عبارات ابتدایی حجتالاسلام حسین یحیایی، دبیر قرارگاه شهید شاطری استان و رئیس شورای محله اسلامی سرداران شهید در گفتگو با مرآت است. شما را به مطالعه این گفتگو دعوت میکنیم.
مرآت- جناب یحیایی! عبارتی مثل شورای اسلامی شهر و محله برای ما آشنا هستند اما شورای محله اسلامی احتمالا با آن دو، تفاوت مفهومی بزرگی دارد؛ در یکی صفت اسلامی به شورا نسبت داده شده و در دیگری به محله! در این گونه نامگذاری تعمدی هست؟
اسلامی اندیشیدن، باید در تمامی ابعاد اتفاق بیفتد؛ چه در درون نهادها و مجموعهها و چه در برابر مخاطب. تعریف «شورای اسلامی شهر» را باید از اعضای آن پرسید و باید پرسید که آیا اسلامی میاندیشید تا بتوانید اسلامی عمل کنید یا نه؟ اگر شورای شهری نمیتواند شهر را اسلامی کند یا اسلامی نمیاندیشد، این شورا اسلامی نیست. اما تفاوتی که به آن اشاره کردید در اینجاست که مدل عملکرد شورای شهر «کل به جزء» و مدل عملکرد شورای محله اسلامی «جزء به جزء» است.
این یعنی مدیریت جزء به جزء!
امام علی(ع) در موضعی میفرماید ما در کوفه فقیر و بیمار نداریم؛ چون حکومت من به بیماران و فقرا رسیدگی کرده است؛ این یعنی محله اسلامی. علی(ع) به عنوان حاکم جامعه، با کودکان یک زن بیوه تهیدست بازی میکند؛ این یعنی مدیریت جزء به جزء. تو باید بروی به مردم بگویی که مشکلتان چیست و بعد مشکل را حل کنی؛ نه این که بدون پرسیدن درد مردم، برنامه خودت را برای آنها اجرا کنی!
امروز باید «بالا» بگوید که در «پایین» چه اتفاقی بیفتد. حال آن که باید به کف میدان برویم. ما در محله اسلامی علیرغم این که مثلا به مردم میگوییم که زباله خود را چه ساعتی بیرون بگذارید؛ چون از بدنه مردم هستیم، مدیریتمان جزء به جزء است. ما چون در «جزء» هستیم میدانیم که مردم چه میخواهند و میرویم و مطالبات مردم را از «کل» میخواهیم.
کاهش چشمگیر خرید و فروش مواد مخدر در محله سرداران شهید
نتیجه این است که کلانتری اعلام کند که در جنوب شهر وقوع جرم 20 درصد کاهش یافته است. بروید و منطقه ما را رصد کنید. من رسما اعلام میکنم که در محله سرداران شهید، فروش علنی مواد مخدر نسبت به سالهای گذشته به زیر 5 درصد رسیده است. این ایدئولوژی ماست اما بگذارید بپرسم که ایدئولوژی متولیان فرهنگ چیست؟
مرآت- گمان میکنم که دانش روز هم سخن شما را درباره مدیریت کل به جزء تأیید میکند اما پرسش بعدی من درباره اهداف شماست. شما با نام «اسلام» مدیریت میکنید؛ اسلام در این حوزه چه میخواهد؟
هدف طرح محله اسلامی، نزدیک کردن محلهها به معیارهای اسلامی است. مثلا ما نمیتوانیم بگوییم که در محلهای که گرانفروشی وجود دارد، اسلام جاری است. اگر حتی بر بخشهایی از یک شهر تفکر اسلامی حاکم نیست؛ میتوان گفت که شورای شهر آن اسلامی نیست.
مرآت- به طور مصداقی به برخی از راهبردهایی یک «شورای محله اسلامی» برای بهبود وضعیت اتخاذ میکند، اشاره میکنید؟
مهمترین راهبرد ما کم کردن فاصلهها با مردم است. امروز یک قاچاقچی مواد مخدر هم به راحتی به دفتر ما میآید، دردش را میگوید و درمانش را میگیرد.
مرآت- زمانبندی اقدامات روشمند شما چگونه است؟ آیا این اقدامات حدیقفی دارند؟
کار ما صددرصد فرهنگی است و کار فرهنگی قاعدتا نباید انتها داشته باشد. ساختن محله اسلامی تراز تنها در ید قدرت امام معصوم است اما انتظار یعنی این که به امام زمان(عج) بگوییم ما محله خود را به مدینه فاضله زمان شما نزدیک کردهایم. محله اسلامی، زمان قطع ندارد، بلکه زمان جابجایی دارد. خود مردم محلهها باید تلاش کنند که محلهشان به مدینه فاضله نزدیک شود.
وقتی سادهترین کارها را انتخاب میکنیم!
«أین بقیهالله»های دعای ندبه باید در کف میدان دیده شود. باید بگوییم من امنیت محلهام را تأمین کردم أین بقیهالله؟ به فقرای محلهام رسیدگی کردم، أین بقیهالله؟ خواندن دعای ندبه که کار سادهای است؛ تازه صبحانه هم میدهند و فیلممان را هم شبکه یک پخش میکند! در اینجا باز باید به مدیریت جزء به جزء بازگردم. شما باید در مسیر مردم حرکت کنید و مردم هم به همان راهی میروند که شما میروید.
اگر در محله من یک معتاد متجاهر وجود دارد، این فقط وظیفه دولت نیست که به او رسیدگی کند؛ وظیفه اصلی بر دوش مردم است. نقش دولت در رفع آسیبهای اجتماعی به سه حوزه «حمایت»، «نظارت» و «هدایت» مربوط میشود. دولت نقش دیگری در رفع آسیبهای اجتماعی ندارد و هرجا که دولت مجری شد، اوضاع نابسامانتر شده است.
اگر روحانیون به وظایف خود در محلهها عمل کنند، محلهها پویا میشوند و آسیبهای اجتماعی در آنها کاهش پیدا میکند.
مرآت- مدیریت مردمی، قاعدتا به پشتوانه اقتصاد مردمی محقق میشود. شما مسائل اقتصادی مربوط به اقدامات خود را چگونه مدیریت میکنید؟
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شاخههای دولت(حاکمیت) از این اقدامات «حمایت» میکند. من از تمامی دستگاههای اجرایی که به وظایف خود عمل میکنند نیز قدردانی میکنم.
انتهای پیام/
«نداشتن عبا، برای طلبه پیام دارد! دیدهاید عبای حضرت آقا در بعضی از سخنرانیها از دوش ایشان میافتد؟ بروید عکسها را رصد کنید. آن سخنرانیها، سخنرانیهای مهمی بودهاند. بگذارید بگویم که جای عبا روی منبر است، عبا آدم را محدود میکند. وقتی میخواهی بیل دستت بگیری نمیتوانی عبا داشته باشی! گاهی باید عمامهات را هم برداری. من اخیرا در دوره محلههای اسلامی در تهران هم گفتم که طلبهها! بیعبا آمدهام که بدانید باید بیعبا باشید. آقای پناهیان میگوید بچهانقلابی باید با بقیه فرق کند و الا میشود کسی مثل بقیه! وقتی مثل بقیه نبودی میتوانی بگویی دارم درست میروم!»
این عبارات، عبارات ابتدایی حجتالاسلام حسین یحیایی، دبیر قرارگاه شهید شاطری استان و رئیس شورای محله اسلامی سرداران شهید در گفتگو با مرآت است. شما را به مطالعه این گفتگو دعوت میکنیم.
مرآت- جناب یحیایی! عبارتی مثل شورای اسلامی شهر و محله برای ما آشنا هستند اما شورای محله اسلامی احتمالا با آن دو، تفاوت مفهومی بزرگی دارد؛ در یکی صفت اسلامی به شورا نسبت داده شده و در دیگری به محله! در این گونه نامگذاری تعمدی هست؟
اسلامی اندیشیدن، باید در تمامی ابعاد اتفاق بیفتد؛ چه در درون نهادها و مجموعهها و چه در برابر مخاطب. تعریف «شورای اسلامی شهر» را باید از اعضای آن پرسید و باید پرسید که آیا اسلامی میاندیشید تا بتوانید اسلامی عمل کنید یا نه؟ اگر شورای شهری نمیتواند شهر را اسلامی کند یا اسلامی نمیاندیشد، این شورا اسلامی نیست. اما تفاوتی که به آن اشاره کردید در اینجاست که مدل عملکرد شورای شهر «کل به جزء» و مدل عملکرد شورای محله اسلامی «جزء به جزء» است.
این یعنی مدیریت جزء به جزء!
امام علی(ع) در موضعی میفرماید ما در کوفه فقیر و بیمار نداریم؛ چون حکومت من به بیماران و فقرا رسیدگی کرده است؛ این یعنی محله اسلامی. علی(ع) به عنوان حاکم جامعه، با کودکان یک زن بیوه تهیدست بازی میکند؛ این یعنی مدیریت جزء به جزء. تو باید بروی به مردم بگویی که مشکلتان چیست و بعد مشکل را حل کنی؛ نه این که بدون پرسیدن درد مردم، برنامه خودت را برای آنها اجرا کنی!
امروز باید «بالا» بگوید که در «پایین» چه اتفاقی بیفتد. حال آن که باید به کف میدان برویم. ما در محله اسلامی علیرغم این که مثلا به مردم میگوییم که زباله خود را چه ساعتی بیرون بگذارید؛ چون از بدنه مردم هستیم، مدیریتمان جزء به جزء است. ما چون در «جزء» هستیم میدانیم که مردم چه میخواهند و میرویم و مطالبات مردم را از «کل» میخواهیم.
کاهش چشمگیر خرید و فروش مواد مخدر در محله سرداران شهید
نتیجه این است که کلانتری اعلام کند که در جنوب شهر وقوع جرم 20 درصد کاهش یافته است. بروید و منطقه ما را رصد کنید. من رسما اعلام میکنم که در محله سرداران شهید، فروش علنی مواد مخدر نسبت به سالهای گذشته به زیر 5 درصد رسیده است. این ایدئولوژی ماست اما بگذارید بپرسم که ایدئولوژی متولیان فرهنگ چیست؟
مرآت- گمان میکنم که دانش روز هم سخن شما را درباره مدیریت کل به جزء تأیید میکند اما پرسش بعدی من درباره اهداف شماست. شما با نام «اسلام» مدیریت میکنید؛ اسلام در این حوزه چه میخواهد؟
هدف طرح محله اسلامی، نزدیک کردن محلهها به معیارهای اسلامی است. مثلا ما نمیتوانیم بگوییم که در محلهای که گرانفروشی وجود دارد، اسلام جاری است. اگر حتی بر بخشهایی از یک شهر تفکر اسلامی حاکم نیست؛ میتوان گفت که شورای شهر آن اسلامی نیست.
مرآت- به طور مصداقی به برخی از راهبردهایی یک «شورای محله اسلامی» برای بهبود وضعیت اتخاذ میکند، اشاره میکنید؟
مهمترین راهبرد ما کم کردن فاصلهها با مردم است. امروز یک قاچاقچی مواد مخدر هم به راحتی به دفتر ما میآید، دردش را میگوید و درمانش را میگیرد.
مرآت- زمانبندی اقدامات روشمند شما چگونه است؟ آیا این اقدامات حدیقفی دارند؟
کار ما صددرصد فرهنگی است و کار فرهنگی قاعدتا نباید انتها داشته باشد. ساختن محله اسلامی تراز تنها در ید قدرت امام معصوم است اما انتظار یعنی این که به امام زمان(عج) بگوییم ما محله خود را به مدینه فاضله زمان شما نزدیک کردهایم. محله اسلامی، زمان قطع ندارد، بلکه زمان جابجایی دارد. خود مردم محلهها باید تلاش کنند که محلهشان به مدینه فاضله نزدیک شود.
وقتی سادهترین کارها را انتخاب میکنیم!
«أین بقیهالله»های دعای ندبه باید در کف میدان دیده شود. باید بگوییم من امنیت محلهام را تأمین کردم أین بقیهالله؟ به فقرای محلهام رسیدگی کردم، أین بقیهالله؟ خواندن دعای ندبه که کار سادهای است؛ تازه صبحانه هم میدهند و فیلممان را هم شبکه یک پخش میکند! در اینجا باز باید به مدیریت جزء به جزء بازگردم. شما باید در مسیر مردم حرکت کنید و مردم هم به همان راهی میروند که شما میروید.
اگر در محله من یک معتاد متجاهر وجود دارد، این فقط وظیفه دولت نیست که به او رسیدگی کند؛ وظیفه اصلی بر دوش مردم است. نقش دولت در رفع آسیبهای اجتماعی به سه حوزه «حمایت»، «نظارت» و «هدایت» مربوط میشود. دولت نقش دیگری در رفع آسیبهای اجتماعی ندارد و هرجا که دولت مجری شد، اوضاع نابسامانتر شده است.
اگر روحانیون به وظایف خود در محلهها عمل کنند، محلهها پویا میشوند و آسیبهای اجتماعی در آنها کاهش پیدا میکند.
مرآت- مدیریت مردمی، قاعدتا به پشتوانه اقتصاد مردمی محقق میشود. شما مسائل اقتصادی مربوط به اقدامات خود را چگونه مدیریت میکنید؟
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شاخههای دولت(حاکمیت) از این اقدامات «حمایت» میکند. من از تمامی دستگاههای اجرایی که به وظایف خود عمل میکنند نیز قدردانی میکنم.
انتهای پیام/
«نداشتن عبا، برای طلبه پیام دارد! دیدهاید عبای حضرت آقا در بعضی از سخنرانیها از دوش ایشان میافتد؟ بروید عکسها را رصد کنید. آن سخنرانیها، سخنرانیهای مهمی بودهاند. بگذارید بگویم که جای عبا روی منبر است، عبا آدم را محدود میکند. وقتی میخواهی بیل دستت بگیری نمیتوانی عبا داشته باشی! گاهی باید عمامهات را هم برداری. من اخیرا در دوره محلههای اسلامی در تهران هم گفتم که طلبهها! بیعبا آمدهام که بدانید باید بیعبا باشید. آقای پناهیان میگوید بچهانقلابی باید با بقیه فرق کند و الا میشود کسی مثل بقیه! وقتی مثل بقیه نبودی میتوانی بگویی دارم درست میروم!»
این عبارات، عبارات ابتدایی حجتالاسلام حسین یحیایی، دبیر قرارگاه شهید شاطری استان و رئیس شورای محله اسلامی سرداران شهید در گفتگو با مرآت است. شما را به مطالعه این گفتگو دعوت میکنیم.
مرآت- جناب یحیایی! عبارتی مثل شورای اسلامی شهر و محله برای ما آشنا هستند اما شورای محله اسلامی احتمالا با آن دو، تفاوت مفهومی بزرگی دارد؛ در یکی صفت اسلامی به شورا نسبت داده شده و در دیگری به محله! در این گونه نامگذاری تعمدی هست؟
اسلامی اندیشیدن، باید در تمامی ابعاد اتفاق بیفتد؛ چه در درون نهادها و مجموعهها و چه در برابر مخاطب. تعریف «شورای اسلامی شهر» را باید از اعضای آن پرسید و باید پرسید که آیا اسلامی میاندیشید تا بتوانید اسلامی عمل کنید یا نه؟ اگر شورای شهری نمیتواند شهر را اسلامی کند یا اسلامی نمیاندیشد، این شورا اسلامی نیست. اما تفاوتی که به آن اشاره کردید در اینجاست که مدل عملکرد شورای شهر «کل به جزء» و مدل عملکرد شورای محله اسلامی «جزء به جزء» است.
این یعنی مدیریت جزء به جزء!
امام علی(ع) در موضعی میفرماید ما در کوفه فقیر و بیمار نداریم؛ چون حکومت من به بیماران و فقرا رسیدگی کرده است؛ این یعنی محله اسلامی. علی(ع) به عنوان حاکم جامعه، با کودکان یک زن بیوه تهیدست بازی میکند؛ این یعنی مدیریت جزء به جزء. تو باید بروی به مردم بگویی که مشکلتان چیست و بعد مشکل را حل کنی؛ نه این که بدون پرسیدن درد مردم، برنامه خودت را برای آنها اجرا کنی!
امروز باید «بالا» بگوید که در «پایین» چه اتفاقی بیفتد. حال آن که باید به کف میدان برویم. ما در محله اسلامی علیرغم این که مثلا به مردم میگوییم که زباله خود را چه ساعتی بیرون بگذارید؛ چون از بدنه مردم هستیم، مدیریتمان جزء به جزء است. ما چون در «جزء» هستیم میدانیم که مردم چه میخواهند و میرویم و مطالبات مردم را از «کل» میخواهیم.
کاهش چشمگیر خرید و فروش مواد مخدر در محله سرداران شهید
نتیجه این است که کلانتری اعلام کند که در جنوب شهر وقوع جرم 20 درصد کاهش یافته است. بروید و منطقه ما را رصد کنید. من رسما اعلام میکنم که در محله سرداران شهید، فروش علنی مواد مخدر نسبت به سالهای گذشته به زیر 5 درصد رسیده است. این ایدئولوژی ماست اما بگذارید بپرسم که ایدئولوژی متولیان فرهنگ چیست؟
مرآت- گمان میکنم که دانش روز هم سخن شما را درباره مدیریت کل به جزء تأیید میکند اما پرسش بعدی من درباره اهداف شماست. شما با نام «اسلام» مدیریت میکنید؛ اسلام در این حوزه چه میخواهد؟
هدف طرح محله اسلامی، نزدیک کردن محلهها به معیارهای اسلامی است. مثلا ما نمیتوانیم بگوییم که در محلهای که گرانفروشی وجود دارد، اسلام جاری است. اگر حتی بر بخشهایی از یک شهر تفکر اسلامی حاکم نیست؛ میتوان گفت که شورای شهر آن اسلامی نیست.
مرآت- به طور مصداقی به برخی از راهبردهایی یک «شورای محله اسلامی» برای بهبود وضعیت اتخاذ میکند، اشاره میکنید؟
مهمترین راهبرد ما کم کردن فاصلهها با مردم است. امروز یک قاچاقچی مواد مخدر هم به راحتی به دفتر ما میآید، دردش را میگوید و درمانش را میگیرد.
مرآت- زمانبندی اقدامات روشمند شما چگونه است؟ آیا این اقدامات حدیقفی دارند؟
کار ما صددرصد فرهنگی است و کار فرهنگی قاعدتا نباید انتها داشته باشد. ساختن محله اسلامی تراز تنها در ید قدرت امام معصوم است اما انتظار یعنی این که به امام زمان(عج) بگوییم ما محله خود را به مدینه فاضله زمان شما نزدیک کردهایم. محله اسلامی، زمان قطع ندارد، بلکه زمان جابجایی دارد. خود مردم محلهها باید تلاش کنند که محلهشان به مدینه فاضله نزدیک شود.
وقتی سادهترین کارها را انتخاب میکنیم!
«أین بقیهالله»های دعای ندبه باید در کف میدان دیده شود. باید بگوییم من امنیت محلهام را تأمین کردم أین بقیهالله؟ به فقرای محلهام رسیدگی کردم، أین بقیهالله؟ خواندن دعای ندبه که کار سادهای است؛ تازه صبحانه هم میدهند و فیلممان را هم شبکه یک پخش میکند! در اینجا باز باید به مدیریت جزء به جزء بازگردم. شما باید در مسیر مردم حرکت کنید و مردم هم به همان راهی میروند که شما میروید.
اگر در محله من یک معتاد متجاهر وجود دارد، این فقط وظیفه دولت نیست که به او رسیدگی کند؛ وظیفه اصلی بر دوش مردم است. نقش دولت در رفع آسیبهای اجتماعی به سه حوزه «حمایت»، «نظارت» و «هدایت» مربوط میشود. دولت نقش دیگری در رفع آسیبهای اجتماعی ندارد و هرجا که دولت مجری شد، اوضاع نابسامانتر شده است.
اگر روحانیون به وظایف خود در محلهها عمل کنند، محلهها پویا میشوند و آسیبهای اجتماعی در آنها کاهش پیدا میکند.
مرآت- مدیریت مردمی، قاعدتا به پشتوانه اقتصاد مردمی محقق میشود. شما مسائل اقتصادی مربوط به اقدامات خود را چگونه مدیریت میکنید؟
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شاخههای دولت(حاکمیت) از این اقدامات «حمایت» میکند. من از تمامی دستگاههای اجرایی که به وظایف خود عمل میکنند نیز قدردانی میکنم.
انتهای پیام/
«نداشتن عبا، برای طلبه پیام دارد! دیدهاید عبای حضرت آقا در بعضی از سخنرانیها از دوش ایشان میافتد؟ بروید عکسها را رصد کنید. آن سخنرانیها، سخنرانیهای مهمی بودهاند. بگذارید بگویم که جای عبا روی منبر است، عبا آدم را محدود میکند. وقتی میخواهی بیل دستت بگیری نمیتوانی عبا داشته باشی! گاهی باید عمامهات را هم برداری. من اخیرا در دوره محلههای اسلامی در تهران هم گفتم که طلبهها! بیعبا آمدهام که بدانید باید بیعبا باشید. آقای پناهیان میگوید بچهانقلابی باید با بقیه فرق کند و الا میشود کسی مثل بقیه! وقتی مثل بقیه نبودی میتوانی بگویی دارم درست میروم!»
,این عبارات، عبارات ابتدایی حجتالاسلام حسین یحیایی، دبیر قرارگاه شهید شاطری استان و رئیس شورای محله اسلامی سرداران شهید در گفتگو با مرآت است. شما را به مطالعه این گفتگو دعوت میکنیم.
,, ,
مرآت- جناب یحیایی! عبارتی مثل شورای اسلامی شهر و محله برای ما آشنا هستند اما شورای محله اسلامی احتمالا با آن دو، تفاوت مفهومی بزرگی دارد؛ در یکی صفت اسلامی به شورا نسبت داده شده و در دیگری به محله! در این گونه نامگذاری تعمدی هست؟
, مرآت- جناب یحیایی! عبارتی مثل شورای اسلامی شهر و محله برای ما آشنا هستند اما شورای محله اسلامی احتمالا با آن دو، تفاوت مفهومی بزرگی دارد؛ در یکی صفت اسلامی به شورا نسبت داده شده و در دیگری به محله! در این گونه نامگذاری تعمدی هست؟,اسلامی اندیشیدن، باید در تمامی ابعاد اتفاق بیفتد؛ چه در درون نهادها و مجموعهها و چه در برابر مخاطب. تعریف «شورای اسلامی شهر» را باید از اعضای آن پرسید و باید پرسید که آیا اسلامی میاندیشید تا بتوانید اسلامی عمل کنید یا نه؟ اگر شورای شهری نمیتواند شهر را اسلامی کند یا اسلامی نمیاندیشد، این شورا اسلامی نیست. اما تفاوتی که به آن اشاره کردید در اینجاست که مدل عملکرد شورای شهر «کل به جزء» و مدل عملکرد شورای محله اسلامی «جزء به جزء» است.
,این یعنی مدیریت جزء به جزء!
, این یعنی مدیریت جزء به جزء!, این یعنی مدیریت جزء به جزء!,امام علی(ع) در موضعی میفرماید ما در کوفه فقیر و بیمار نداریم؛ چون حکومت من به بیماران و فقرا رسیدگی کرده است؛ این یعنی محله اسلامی. علی(ع) به عنوان حاکم جامعه، با کودکان یک زن بیوه تهیدست بازی میکند؛ این یعنی مدیریت جزء به جزء. تو باید بروی به مردم بگویی که مشکلتان چیست و بعد مشکل را حل کنی؛ نه این که بدون پرسیدن درد مردم، برنامه خودت را برای آنها اجرا کنی!
,امروز باید «بالا» بگوید که در «پایین» چه اتفاقی بیفتد. حال آن که باید به کف میدان برویم. ما در محله اسلامی علیرغم این که مثلا به مردم میگوییم که زباله خود را چه ساعتی بیرون بگذارید؛ چون از بدنه مردم هستیم، مدیریتمان جزء به جزء است. ما چون در «جزء» هستیم میدانیم که مردم چه میخواهند و میرویم و مطالبات مردم را از «کل» میخواهیم.
,, ,
کاهش چشمگیر خرید و فروش مواد مخدر در محله سرداران شهید
, کاهش چشمگیر خرید و فروش مواد مخدر در محله سرداران شهید, کاهش چشمگیر خرید و فروش مواد مخدر در محله سرداران شهید,نتیجه این است که کلانتری اعلام کند که در جنوب شهر وقوع جرم 20 درصد کاهش یافته است. بروید و منطقه ما را رصد کنید. من رسما اعلام میکنم که در محله سرداران شهید، فروش علنی مواد مخدر نسبت به سالهای گذشته به زیر 5 درصد رسیده است. این ایدئولوژی ماست اما بگذارید بپرسم که ایدئولوژی متولیان فرهنگ چیست؟
,مرآت- گمان میکنم که دانش روز هم سخن شما را درباره مدیریت کل به جزء تأیید میکند اما پرسش بعدی من درباره اهداف شماست. شما با نام «اسلام» مدیریت میکنید؛ اسلام در این حوزه چه میخواهد؟
, مرآت- گمان میکنم که دانش روز هم سخن شما را درباره مدیریت کل به جزء تأیید میکند اما پرسش بعدی من درباره اهداف شماست. شما با نام «اسلام» مدیریت میکنید؛ اسلام در این حوزه چه میخواهد؟,هدف طرح محله اسلامی، نزدیک کردن محلهها به معیارهای اسلامی است. مثلا ما نمیتوانیم بگوییم که در محلهای که گرانفروشی وجود دارد، اسلام جاری است. اگر حتی بر بخشهایی از یک شهر تفکر اسلامی حاکم نیست؛ میتوان گفت که شورای شهر آن اسلامی نیست.
,, ,
مرآت- به طور مصداقی به برخی از راهبردهایی یک «شورای محله اسلامی» برای بهبود وضعیت اتخاذ میکند، اشاره میکنید؟
, مرآت- به طور مصداقی به برخی از راهبردهایی یک «شورای محله اسلامی» برای بهبود وضعیت اتخاذ میکند، اشاره میکنید؟,مهمترین راهبرد ما کم کردن فاصلهها با مردم است. امروز یک قاچاقچی مواد مخدر هم به راحتی به دفتر ما میآید، دردش را میگوید و درمانش را میگیرد.
,مرآت- زمانبندی اقدامات روشمند شما چگونه است؟ آیا این اقدامات حدیقفی دارند؟
, مرآت- زمانبندی اقدامات روشمند شما چگونه است؟ آیا این اقدامات حدیقفی دارند؟, مرآت- زمانبندی اقدامات روشمند شما چگونه است؟ آیا این اقدامات حدیقفی دارند؟,کار ما صددرصد فرهنگی است و کار فرهنگی قاعدتا نباید انتها داشته باشد. ساختن محله اسلامی تراز تنها در ید قدرت امام معصوم است اما انتظار یعنی این که به امام زمان(عج) بگوییم ما محله خود را به مدینه فاضله زمان شما نزدیک کردهایم. محله اسلامی، زمان قطع ندارد، بلکه زمان جابجایی دارد. خود مردم محلهها باید تلاش کنند که محلهشان به مدینه فاضله نزدیک شود.
,وقتی سادهترین کارها را انتخاب میکنیم!
, وقتی سادهترین کارها را انتخاب میکنیم!, وقتی سادهترین کارها را انتخاب میکنیم!,«أین بقیهالله»های دعای ندبه باید در کف میدان دیده شود. باید بگوییم من امنیت محلهام را تأمین کردم أین بقیهالله؟ به فقرای محلهام رسیدگی کردم، أین بقیهالله؟ خواندن دعای ندبه که کار سادهای است؛ تازه صبحانه هم میدهند و فیلممان را هم شبکه یک پخش میکند! در اینجا باز باید به مدیریت جزء به جزء بازگردم. شما باید در مسیر مردم حرکت کنید و مردم هم به همان راهی میروند که شما میروید.
,اگر در محله من یک معتاد متجاهر وجود دارد، این فقط وظیفه دولت نیست که به او رسیدگی کند؛ وظیفه اصلی بر دوش مردم است. نقش دولت در رفع آسیبهای اجتماعی به سه حوزه «حمایت»، «نظارت» و «هدایت» مربوط میشود. دولت نقش دیگری در رفع آسیبهای اجتماعی ندارد و هرجا که دولت مجری شد، اوضاع نابسامانتر شده است.
,اگر روحانیون به وظایف خود در محلهها عمل کنند، محلهها پویا میشوند و آسیبهای اجتماعی در آنها کاهش پیدا میکند.
,مرآت- مدیریت مردمی، قاعدتا به پشتوانه اقتصاد مردمی محقق میشود. شما مسائل اقتصادی مربوط به اقدامات خود را چگونه مدیریت میکنید؟
, مرآت- مدیریت مردمی، قاعدتا به پشتوانه اقتصاد مردمی محقق میشود. شما مسائل اقتصادی مربوط به اقدامات خود را چگونه مدیریت میکنید؟,سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از شاخههای دولت(حاکمیت) از این اقدامات «حمایت» میکند. من از تمامی دستگاههای اجرایی که به وظایف خود عمل میکنند نیز قدردانی میکنم.
,, ,
,
انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه