اخبار داغ

وزیر علوم:

مشکلی برای تامین ارز دانشجویان نداریم/ انباشت بیکاری در فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا

مشکلی برای تامین ارز دانشجویان نداریم/ انباشت بیکاری در فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا
وزیر علوم گفت: از باب تامین ارز این دسته از دانشجویان مشکلی نداریم و با بانک مرکزی به توافق رسیده ایم گرچه این کار مقداری به تاخیر افتاده بود ولی مشکل حل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ منصور غلامی ظهر امروز در حاشیه مراسم آغاز جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در مشهد در جمع خبرنگاران ظهار داشت: یکی از مهمترین رسالت‌های جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، حفظ و حراست از امانت گرانبهای پیامبر اسلام یعنی قرآن و عترت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: امروز به برکت اسلام عزیز ظرفیت‌های بسیار بزرگ و مبارکی در اختیار ما قرار گرفته که باید از آنها استفاده کنیم و نمونه دیگری از این ظرفیت‌ها را در راهپیمایی اربعین امسال بار دیگر مشاهده کردید.

,

غلامی تصریح کرد: ما نیز باید به سیره پیامبر بزرگوار اسلام(ص)، اخلاق را به عنوان عروه الوثقی جامعه در نظر بگیریم و درصدد حفظ آن باشیم و تنها در این صورت است که اهداف متعالی محقق می‌شود.

,

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پیامبر بزرگوار اسلام(ص) هدف و انگیزه رسالت خود را تکمیل مکارم اخلاقی عنوان می‌کنند و ما نیز به عنوان شیعیان پیرو ایشان باید این دستور کار را در تمامی اقدامات خود سرلوحه قرار دهیم.

,

غلامی افزود: این جشنواره خوشبختانه امسال گسترش مناسبی داشته و در 6 بخش و 33 حوزه قرآنی صورت گرفته و برگزیدگان آن در رسته‌های پژوهشی، ادبی و هنری هستند و مراکز آموزش عالی در آن مشارکت داشته‌اند.

,

وی گفت: تعداد بیکاران دانش آموخته دوره های کارشناسی ارشد و دکترا و به خصوص دانش آموختگان دوره های دکترا کمتر است. ظرف سه سال اخیر تعداد دانش آموختگان دکترا بیشتر شده و جذب آنها که معمولا در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی صورت می گیرد نیز پایین آمده لذا یک انباشت بیکاری در این طیف مشاهده می شود اما تعدادشان نسبت به کل فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور کمتر از 10 درصد است. 

,

غلامی همچنین در مورد تامین ارز دانشجویان بورسیه وزارت علوم اظهار داشت: از باب تامین ارز این دسته از دانشجویان مشکلی نداریم و با بانک مرکزی به توافق رسیده ایم گرچه این کار مقداری به تاخیر افتاده بود ولی مشکل حل شد. در سالهای بعد هم اگر لازم باشد که اعزام دانشجوی بورسیه به خارج صورت گیرد انجام خواهیم داد و از این بابت مشکلی نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه