اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی:

آرامگاه فردوسی افتخاری برای مشهد است

آرامگاه فردوسی افتخاری برای مشهد است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی وجود آرامگاه فردوسی را افتخاری برای مشهد بیان کرد و گفت: در خصوص توس به پیمانی که با مردم بستیم‌، وفادار هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مشهدپیام، آیین رونمایی از عملیات اجرایی پروژه پیشخوان فردوسی با حضور مسئولان شهری و استانی، صبح امروز در محل آرامگاه فردوسی برگزار شد.
مسعود ریاضی با تأکید بر ضرورت انجام اقدامات جدی‌تر در این زمینه گفت: در خصوص فردوسی با کم کاری‌هایی مواجه هستیم که علت آن یا بوروکراسی، یا همت نکردن یا عدم شناخت و آگاه‌نبودن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مشهدپیام,
,

این عضو شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه شاهنامه فردوسی با تکریم خرد و جان نوشته شده، بیان کرد: فردوسی یک شخصیت خردگرا است و باید در برنامه‌های خود سهمی برای این جایگاه ممتاز قائل شویم.

,

وی اظهار کرد: این پیشخوان با مساحت ۷ هکتار گامی است که توسط شهرداری و شورای شهر مشهد برای این موضوع صورت گرفته است.

,

ریاضی پردیس و ره‌باغ را دو اقدام دیگر در ادامه اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و تأکید کرد: تصویب چنین طرح‌هایی گامی در جهت افزایش رونق در این منطقه به‌شمار می‌رود.

,

سپس علیرضا رشیدیان با بیان اینکه شهر مشهد قطب معنویت و اسلامیت ایران است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری از مشهد به‌عنوان قطب معنویت و دین‌داری ایران و مظهر ایرانیت یاد کرده‌اند و فردوسی حکیم این پهلوانیت و اسطوره و فلسفه و حکمت ایرانی را حفظ کرده و با زبان شعر جمع‌آوری کرده است.

,

استاندار خراسان رضوی با اظهار امیدواری برای به‌ثمر رسیدن این پروژه طی یکسال، ادامه داد: امید است با این پروژه گوشه‌ای از انتظارات فرهنگ دوستان مشهد، کل ایران و به‌عبارت بهتر تمام جهان برآورده شود.

,

وی وجود این طرح را بدون انجام سایر طرح‌ها بدون نتیجه دانست و متذکر شد: امیدواریم اقدامات این‌چنینی در سایر زمینه‌ها از جمله قطار شهری نیز انجام شود.

,

ابوالفضل مکرمی‌فر نیز در بخش دیگر مراسم وجود آرامگاه فردوسی را افتخاری برای مشهد بیان کرد و افزود: در خصوص توس به پیمانی که با مردم بستیم‌، وفادار هستیم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با تأکید بر تلاش برای احیای این منطقه تاریخی، گفت: سایر شهرداری‌های کشور باید با الگو قرار دادن اشتراکات و همگرایی میان شهرداری و میراث فرهنگی برای احیای هویت تاریخی خود همت کنند.

,

قاسم تقی‌زاده خامسی نیز با بیان اینکه شاهنامه نمایانگر تاریخ گذشته به مردم است، اظهار کرد: باید بتوانیم فردوسی را در فهرست جهانی نیز ثبت کنیم.

,

شهردار مشهد با اشاره به قدمت بنای آرامگاه فردوسی و تاریخ آن، یادآور شد: باید قدر زحماتی که گذشتگان برای این بنا متحمل شده‌اند را دانست و از آنان نام برد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه