اخبار داغ

واکنش نمایندگان مجلس به ارائه ترجمه غلط از CFT توسط وزارت امور خارجه:

لایحه CFT باید مجدداً به رای گذاشته شود/ استیضاح ظریف در صورت عدم شفاف سازی امری بدیهی است

لایحه CFT باید مجدداً به رای گذاشته شود/ استیضاح ظریف در صورت عدم شفاف سازی امری بدیهی است
نمایندگان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگوهای جداگانه خواهان استیضاح ظریف به دلیل ارائه لایحه CFT با ترجمه غلط به مجلس شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کرد نماینده مردم خاش در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با تاکید بر اینکه مسئله کنوانسیون برای کشور مهم و استراتژیک است، اظهار داشت: این لایحه چون از سوی دولت و شخص وزیر امور خارجه به مجلس ارائه شد و شفاف سازی نیز در مورد آن وجود نداشت با مخالفت 48 درصد نمایندگان قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون, .,

وی افزود: علت رای ندادن 48درصد نمایندگان به این کنوانسیون این حقیقت بود که در آن مواردی چون اعتباراتی برای مبارزه با تروریست بود و با توجه به اینکه تروریست در متن آن تعریف نشده بود مورد مخالفت قرار گرفت.

, .,

وی با تاکید بر اینکه ادبیات ما نسبت به مسئله تروریست کاملا با آمریکای جنایت کار و دیگر کشورهای غربی متفاوت است، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می شود تا در آینده هر کسی که از مظلومی دفاع کرده و در برابر ظالمی ایستادگی کند به او برچسب تروریست چسبانند که این موضوع با تفکر انقلاب اسلامی مغایرت دارد.

, .,

وی ادامه داد: موضوع دوم این موضوع است که در شرایط کنونی که در حال مبارزه با تحریم ها هستیم باید هرگونه کنوانسیون و توافقی را ما نمایندگان با اجازه مستقیم رهبری و توجه به فرمایشات ایشان برسی میکنیم که بی شک در این کنوانسیون شفاف سازی بند به بند وجود ندارد با تردید نمایندگان روبه رو شده ایم.

, .,

وی با اشاره به اینکه دولت باید این مسائل را شفاف سازی کند، گفت: دولت باید بند به بند این مسائل را شفاف سازی کند تا مجلس و شورای نگهبان به صورت کاملا شفاف و روشن بتواند در باره این گونه موضوعات حساس تصمیم گیری کند.

, .,

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان دولت امانت دار مردم بوده و باید حافظ منافع کشور و خون پاک شهیدان باشند و نباید به این گونه باشد که چیزی را به تصویب برسانیم که در آن دفاع از مردم مظلوم فلسطین جرم باشد.

, .,

وی با تاکید بر اینکه دفاع از مردم مظلوم جهان یکی از ایدئولوژی های اساسی انقلاب اسلامی است، اذعان داشت: امضا و تصویب لایحه ای که ما را از حمایت این مظلومان جهان منع کرده و موجب حمایت از دشمنانمان شود و مانع فعالیت نیروهای امنیتی و انقلابی ما شود چیزی جز خیانت به این مردم و خون پاک شهدا نیست.

, .,

وی با درخواست از دولت و وزارت امور خارجه برای ترجمه درست cft و شفاف سازی بند به بند و کلمه به کلمه آن، تصریح کرد: دولت نباید چیزی را برای تصویب به مجلس ارائه کند که در آن مسائل به صورت کلی دیده شده باشد و مفهوم آن برای ملت ما و ملت های دیگر جهان روشن باشد چراکه در چنین موارد مهمی باید هر نکته ای مورد تایید طرفین توافق باشد.

, cft , .,

وی همچنین با اشاره به اینکه باطل شدن رای گیری این لایحه در دست برسی است، اظهار داشت: این موضوع در دست برسی است تا در آینده ببینیم به چه نظری خواهیم رسید، و تاکنون دو سه بار آقای ظریف احضار شده و نتوانسته است شفاف سازی کند این موضوع را که در آینده تصمیم گیری در مورد این موضوع نیز انجام می شود.

, .,

 

,

ظریف در خصوص cft باید جوابگو باشد

, ظریف در خصوص cft باید جوابگو باشد, cft ,

دکتر حبیب الله دهمرده در گفت و گو با اوشیدا گفت: هر لایحه ای که شورای نگهبان آن را به مجلس برگشت دهد مجدد مورد بررسی قرار گرفته و دوباره توسط نمایندگان رای گیری می شود.

, .,

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: بی شک از آقای ظریف به دلیل ترجمه غلط cft سوال خواهد شد و باید وی جوابگو نمایندگان مجلس باشد.

, cft , .,

وی تصریح کرد: وقتی شورای نگهبان از طرحی ایراد بگیرد حتما آن طرح به مجلس باز خواهد گشت، و جای دفاع نیز نخواهد داشت، طرح cft نیز تفاوتی با طرح های دیگر ندارد و توسط نمایندگان حتما بررسی خواهد شد.

, cft , .,

دهمرده خاطرنشان کرد: مجلس باید این طرح را رفع اشکال کند و بار دیگر به شورای نگهبان ارسال کند تا به تایید این شورا برسد.

, .,

 

,

رد cft  حق قانونی شورای نگهبان است

, رد cft  حق قانونی شورای نگهبان است, cft  ,

محمد نعیم امینی فرد  نماینده مردم ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اشاره به اینکه با وجود ایراداتی که شورای نگهبان به این لایحه گرفته است مجلس بر مصوبه خود اصرار دارد، اظهار داشت: رئیس مجلس نامه ای نوشتند که شورای نگهبان در زمان قانونی اعلام نظر نکرده، هرچند با توضیحاتی که از سوی شورای نگهبان داده شده مشخص شده است که حق قانونی شورای نگهبان است که نظرش را اعلام کند.

, عصرهامون, .,

وی افزود: با این وجود بار دیگر باید در مجلس روند قانونی این لایحه طی شود و اینکه کمیسیون مجمع تشخیص نباید ورود کند و اگر مجلس نیز اصراری کرد در صحن علنی باشد.

, .,

وی با بیان این مطلب که بعید است متن با ترجمه غلط به مجلس ارائه شود، بیان کرد: این موضوع قابل بررسی است و مجلس می تواند مجدد این موضوع را برسی کند.

, .,

cft  مجدد برسی می شود

, cft  مجدد برسی می شود, cft  ,

احمد علی کیخا نماینده مردم سیستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با اعلام بی اطلاعی از ایراداتی که به لایحه cft از سوی شورای نگهبان گرفته شده است، گفت: اگر ایراداتی در ترجمه متن باشد روندی قانونی داشته و مجدد در کمیسیون مربوطه با همکاری شورای نگهبان بررسی می شود و اگر ایرادات آن برطرف شد که هیچ و گرنه باید مجدد در صحن علنی مجلس رای گیری شود.

, عصرهامون, cft , .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه