اخبار داغ

رئیس‌جمهور چین به کره‌شمالی سفر می‌کند

رئیس‌جمهور چین به کره‌شمالی سفر می‌کند
رئیس‌جمهور چین قرار است سال آینده میلادی که کمتر از دو ماه تا پایان آن باقیمانده است، به کره شمالی سفر کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کره جنوبی امروز (شنبه) اعلام کرد، «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین در نظر دارد تا سال آینده میلادی سفری به کره شمالی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این نخستین سفر رئیس‌جمهور چین به کره شمالی از سال 2005 تا کنون است که به دنبال دریافت دعوتنامه‌ای از جانب «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی انجام خواهد گرفت. البته آقای شی در سال 2008 میلادی در مقام معاون رئیس‌جمهور چین به پیونگ‌یانگ سفر کرده بود.

,

بر اساس این گزارش، شی جین‌پینگ  در نشستی دوجانبه با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی در حاشیه اجلاس «اپک» (سازمان‌ همکاری‌های اقتصادی آسیا اقیانوسیه که در پاپوآ گینه نو برگزار شد، به وی اعلام کرده که قصد دارد برنامه ای برای سفر به کره شمالی در سال آینده میلادی ترتیب دهد.

,

بنا بر اعلام سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری کره جنوبی، شی گفته است که چین به ایفای نقش سازنده در برقراری صلح در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

,

بر اساس گزارش رویترز، سفر رئیس‌جمهور چین به کره شمالی در شرایطی صورت می‌گیرد که مذاکرات میان آمریکا و کره شمالی بر سر خلع سلاح شبه‌جزیره کره به نظر می‌رسد که به بن بست رسیده باشد.

,

هر چند که اخیرا «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس آسه‌آن در سنگاپور از احتمال برگزاری دیدار دوم میان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی سال آینده میلادی انجام خواهد شد. با این وجود پنس تأکید کرد که این بار واشنگتن اشتباهات گذشته را تکرار نخواهد کرد.

,

دیدار اول ترامپ و کیم در سنگاپور در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ (خرداد ماه گذشته) انجام گرفته بود. طی ماه اخیر سران دو کشور از توافق برای دیدار دوم ترامپ و کیم خبر داده بودند. 

,

بعد از دیدار اول، کره شمالی پذیرفت اقدام به خلع سلاح اتمی کند و در مقابل تضمین امنیتی دریافت کند. آمریکا هشدار داد تا خلع کامل سلاح اتمی تحریم‌های سرسختانه علیه کره شمالی لغو نخواهند شد. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه