اخبار داغ

سند درمان کشور تصویب شد

سند درمان کشور تصویب شد
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سند درمان کشور در دولت تصویب شد و فضای درمانی با تصویب این سند تا سال 1404 ساماندهی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  سیدحسن هاشمی روز شنبه در اجلاس ادواری شورای عالی کلان مناطق آمایشی و روسای دانشگاه های مراکز استان ها در وزارت بهداشت گفت: با تصویب سند درمان کشور از بسیاری از پارتی بازی ها جلوگیری می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: این سند، وضعیت فضای درمانی کشور را تا سال 1404 مشخص کرده است و سهم دولت و بخش خصوصی را برای توسعه این فضا معین می کند. در این سند مصوب می شود که بخش دولتی و خصوصی چه میزان مجوزهای حوزه درمان را دریافت کنند و به چه میزان دستگاه ها و تجهیزات پزشکی برای درمان نیاز داریم.
وزیر بهداشت: این سند میسر می کند که فضای درمانی کشور ساماندهی شود و از برخی فشارهای محلی و بی نظمی ها جلوگیری می کند.
هاشمی گفت: سند درمان مشخص می کند در کدام طرح ها نیازمند ساخت و توسعه مراکز درمانی هستیم و مانند نقشه راه برای ماست.
وی به وجود نیامدن التهاب در فضای دارویی کشور را با وجود مشکلات اقتصادی اتفاق خوبی ارزیابی کرد و گفت: البته روسای دانشگاه های علوم پزشکی باید توجه ویژه ای به کمبود داروها در استان هایشان داشته باشند تا التهابی بعد از این در کشور بوجود نیاید
وی افزود: در نظر داریم سندی به منظور ساماندهی نیروی انسانی حوزه درمان نیز تدوین کنیم تا مانند گذشته تعدادی از فارغ التحصیلان رشته پزشکی بدون شغل نمانند و دانشجویان حوزه پزشکی به اندازه نیاز کشور وارد دانشگاه شوند.
هاشمی اضافه کرد: نظام ارجاع و الکترونیکی شدن از ملزومات نظام بهداشت است و هر مدیری که در حوزه وزارت بهداشت مشغول به کار است اگر به این دو مهم اعتقادی نداشته باشد باید از میز کارش کنار برود.
وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هدفی جز عدالت درمان و سلامت برای همه اقشار نداشته است، از روسای دانشگاه های حاضر در جلسه خواست تا جلسات طرح تحول سلامت را به صورت جدی برگزار کنند و برنامه ریزی مناسبی برای کاهش هزینه ها و در نتیجه رضایتمندی مردم داشته باشند.
هاشمی گفت: همان اندازه که به دنبال تامین منابع هستیم باید به الکترونیکی شدن خدمات سلامت توجه جدی داشته باشیم و می توانیم از برنامه هایی که کشورهای توسعه یافته برای اجرای الکترونیکی شدن سلامت استفاده کنیم.
وی نظام ارجاع را یکی دیگر از ملزومات طرح تحول سلامت دانست و گفت: روسای دانشگاه ها باید به این دو مقوله باور جدی داشته باشند تا این موضوع پس از 20 سال در کشور اصلاح شود و بتوانیم تقاضا را با کمک نظام ارجاع سامان دهیم.
هاشمی با بیان اینکه تدوین بودجه 98 حوزه سلامت تا یک هفته دیگر نهایی می شود، گفت: اگر فقط قرار است بودجه سلامت 10درصد افزایش یابد و حقوق با افزایش 10درصدی مواجه شود، مشکلی نداریم ولی اگر تورم، دو رقمی شود باید این اتفاق در بودجه سالیانه دیده شود.
وی با اشاره به سانحه مرگبار رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: آنچه مهم است حضور در میان مردم است، نباید این نوع اتفاق ها فاصله ما را با مردم کاهش دهد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه