اخبار داغ

تعطیلی پنج شنبه‌ها ملغی می‌شود؟

تعطیلی پنج شنبه‌ها ملغی می‌شود؟
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: هدف از تعطیلی روز آخر هفته این بود که دانش‌آموزان با حضور در مدرسه درس زندگی بیاموزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آنا، محمدمهدی زاهدی در مورد مصوبه  تعطیلی پنجشنبه‌ها اظهار کرد: شورای عالی آموزش‌وپرورش با اهداف خاصی روز پنج‌شنبه آخر هفته را تعطیل اعلام کرد البته هدف از این طرح این نبود که مدرسه تعطیل شود و کلاس‌ها تشکیل نشود بلکه قرار بود دانش‌آموزان در کنار معلم و مربیان حضور پیداکرده و باهم تعامل و گفتگو کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: بنا بود در این روز مسائل مذهبی، با دانش‌آموزان مطرح شود و ارتباط آن‌ها با مسجد محل توسط معلم بیشتر شود. در واقع قرار بود که دانش‌آموزان در این روز درس زندگی بیاموزند و در کنار نهادها و ارگان‌های مختلف مانند محیط‌زیست قرار گیرند و با راه و رسم زندگی آشنا شوند.

,

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اما هیچ‌کدام از این اهداف محقق نشد و این تعطیلی به ضرر دانش‌آموزان نیز شد.

,

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه این مصوبه نتایج خوبی به دنبال نداشته است، اضافه کرد: با اجرای این مصوبه نه‌تنها اهداف آموزش‌وپرورش دنبال نشد بلکه ساعت کار در مدارس کم، ارائه دروس فشرده‌تر شد و معلم مجبور می‌شود دروس را در زمان کمتری به دانش‌آموزان ارائه دهد که این موضوع هم‌فشار بر دانش‌آموز و هم معلم است.

,

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه تصریح کرد: در واقع اجرای این مصوبه نه‌تنها نتوانست اهداف خود را دنبال کند بلکه از نظر آموزشی نیز به سیستم آموزش‌وپرورش ضرر زد.

,

وی با اشاره به اینکه روزهای پنج‌شنبه یا باید به حالت قبل برگردد و یا اینکه اهدافی که این مصوبه دارد دنبال شود، ادامه داد: برنامه‌های پرورشی باید در سرفصل روزهای پنج‌شنبه قرار گیرد و برنامه‌هایی مدون برای ارتباط مدرسه با مسجد دنبال شود. این برنامه می‌تواند علاوه بر آموزش درس زندگی به دانش‌آموزان قسمتی از سند تحول بنیادین را نیز به اجرا دربیاورد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه