عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نمایندگان با افزایش قیمت خودرو موافق نیستند گفت: احتمالاً وزارتخانه نیز با در نظر گرفتن شرایط سخت مردم و عدم قدرت خرید، قیمت خودرو را افزایش ندهد.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛از عدم موافقت مجلس با اصرار خودروسازان مبنی بر آزاد شدن قیمت خودرو و افزایش آن سخن گفت: نمایندگان با افزایش قیمت خودرو موافق نیستند و احتمالاً وزارتخانه نیز با در نظر گرفتن شرایط سخت مردم و عدم قدرت خرید، قیمت خودرو را افزایش ندهد.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,منصوری اظهار کرد: در صورتی که تغییری در قیمتها رخ دهد بهصورت پلکانی خواهد بود.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول ضمنی وزیر صمت نسبت به ثابت بودن قیمت خودرو افزود: اگر افزایش قیمتی هم صورت بگیرد بسیار کم خواهد بود، البته با توجه به اینکه قدرت خرید مردم بالا نرفته امیدواریم که اصلاً افزایش قیمت اتفاق نیفتد.
منصوری پایین آمدن قیمت دلار را دلیل مهمی برای ثابت ماندن قیمت خودرو دانست و تصریح کرد: با افزایش قیمت دلار امکان افزایش قیمت خودرو وجود داشت اما با پایین آمدن قیمت دلار، توجیهی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به کثرت تخلفات دلالان خودرو در کشور سازمان بازرسی، تعزیرات و قوه قضاییه برخورد کاملی با این موضوع ندارند. همین دلیلی شده تا افراد خطاکار بهراحتی و در روز روشن به تخلفات خود ادامه بدهند.
وی با اشاره به اینکه در خیلی از کشورهای دنیا، افراد با ۶-۷ ماه کار کردن میتوانند یک خودروی مناسب خریداری کنند بیان کرد: زمانی که پژو را در ایران ۱۵ میلیون تومان معادل ۱۵ هزار دلار میفروختند، در دنیا شرکت بنز بعضی خودروهای خود را با ۱۵ هزار دلار عرضه میکرد، متأسفانه در ایران شرکتهای خودروسازی را فاسد کردیم.
منصوری صنعت خودروی کشور را بیمار توصیف کرد و افزود: ما خودروسازی کشور را مریض بار آوردیم تا جایی که به بزرگترین بدهکاران دنیا تبدیل شدند، این در حالی است که خودروها را به چند برابر قیمت واقعی به مردم فروختند. آن زمان با فروش خودروی ۱۵ هزار دلاری مخارج خود را تأمین میکردند و الآن دیگر خبری از آن درآمد آنچنانی نیست و نزدیک به ورشکستگی هستند.
نماینده مجلس کیفیت پایین خودروی داخلی را دلیلی بر عدم صادرات خودرو و درنتیجه کاهش درآمد خودروسازی دانست و اظهار کرد: اگر خودروسازان داخلی "شبه خودرو" تولید نمیکردند و خودرو تولید میکردند، الآن میتوانستند خودروهای خود را صادر کنند. وقتی خودروساز داخلی شبه خودرو تولید میکند، قطعه ساز هم شبه قطعه تولید میکند. بنابراین قطعه سازان همتوان صادرات ندارند و نمیتوانند وضعیت بهتری پیدا کنند.
وی در خصوص بدهی سنگین خودروسازان توضیح داد: مطالبات زیاد قطعه سازان از خودروسازان هنوز پرداختنشده است. زمانی که مدیریت خودروسازی دولتی باشد و در سود و زیان تولیداتش شریک نباشد، به ورشکستگی میرسد و این وضعیت خودروسازان ما است.
منصوری خاطرنشان کرد: باوجود پیشفروش زیادی که خودروسازان داشتند و درآمد حاصل از آن، هنوز نمیتوانند بدهی خود را پرداخت کنند، این اتفاقات نتیجه اجرایی نشدن اصل ۴۴ و عدم برخورد قوه قضاییه با متخلفین است.
انتهای پیام/
منصوری اظهار کرد: در صورتی که تغییری در قیمتها رخ دهد بهصورت پلکانی خواهد بود.
,نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قول ضمنی وزیر صمت نسبت به ثابت بودن قیمت خودرو افزود: اگر افزایش قیمتی هم صورت بگیرد بسیار کم خواهد بود، البته با توجه به اینکه قدرت خرید مردم بالا نرفته امیدواریم که اصلاً افزایش قیمت اتفاق نیفتد.
,منصوری پایین آمدن قیمت دلار را دلیل مهمی برای ثابت ماندن قیمت خودرو دانست و تصریح کرد: با افزایش قیمت دلار امکان افزایش قیمت خودرو وجود داشت اما با پایین آمدن قیمت دلار، توجیهی برای افزایش قیمت خودرو وجود ندارد.
,عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با توجه به کثرت تخلفات دلالان خودرو در کشور سازمان بازرسی، تعزیرات و قوه قضاییه برخورد کاملی با این موضوع ندارند. همین دلیلی شده تا افراد خطاکار بهراحتی و در روز روشن به تخلفات خود ادامه بدهند.
,وی با اشاره به اینکه در خیلی از کشورهای دنیا، افراد با ۶-۷ ماه کار کردن میتوانند یک خودروی مناسب خریداری کنند بیان کرد: زمانی که پژو را در ایران ۱۵ میلیون تومان معادل ۱۵ هزار دلار میفروختند، در دنیا شرکت بنز بعضی خودروهای خود را با ۱۵ هزار دلار عرضه میکرد، متأسفانه در ایران شرکتهای خودروسازی را فاسد کردیم.
,منصوری صنعت خودروی کشور را بیمار توصیف کرد و افزود: ما خودروسازی کشور را مریض بار آوردیم تا جایی که به بزرگترین بدهکاران دنیا تبدیل شدند، این در حالی است که خودروها را به چند برابر قیمت واقعی به مردم فروختند. آن زمان با فروش خودروی ۱۵ هزار دلاری مخارج خود را تأمین میکردند و الآن دیگر خبری از آن درآمد آنچنانی نیست و نزدیک به ورشکستگی هستند.
,نماینده مجلس کیفیت پایین خودروی داخلی را دلیلی بر عدم صادرات خودرو و درنتیجه کاهش درآمد خودروسازی دانست و اظهار کرد: اگر خودروسازان داخلی "شبه خودرو" تولید نمیکردند و خودرو تولید میکردند، الآن میتوانستند خودروهای خود را صادر کنند. وقتی خودروساز داخلی شبه خودرو تولید میکند، قطعه ساز هم شبه قطعه تولید میکند. بنابراین قطعه سازان همتوان صادرات ندارند و نمیتوانند وضعیت بهتری پیدا کنند.
,وی در خصوص بدهی سنگین خودروسازان توضیح داد: مطالبات زیاد قطعه سازان از خودروسازان هنوز پرداختنشده است. زمانی که مدیریت خودروسازی دولتی باشد و در سود و زیان تولیداتش شریک نباشد، به ورشکستگی میرسد و این وضعیت خودروسازان ما است.
,منصوری خاطرنشان کرد: باوجود پیشفروش زیادی که خودروسازان داشتند و درآمد حاصل از آن، هنوز نمیتوانند بدهی خود را پرداخت کنند، این اتفاقات نتیجه اجرایی نشدن اصل ۴۴ و عدم برخورد قوه قضاییه با متخلفین است.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه