اخبار داغ

یکی از همرزمان شهید زین الدین:

آقا مهدی، «فرمانده دل ها»ی بچه های لشکر ۱۷ بود/برگزاری یادواره شهدا درس آموز و مفید است

آقا مهدی، «فرمانده دل ها»ی بچه های لشکر ۱۷ بود/برگزاری یادواره شهدا درس آموز و مفید است
معاون پیشین واحد تعاون لشکر امام علی ابن ابی طالب (ع) با اشاره به مهم ترین ویژگی های شهید والامقام زین الدین ، گفت: آقا مهدی زین الدین، به معنای واقعی، فرمانده دل های همه بسیجیان و به ویژه بچه های لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود کیانی نژاد در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به اینکه شهید زین الدین فرمانده دل های همه بسیجیان و به ویژه بچه های لشکر 17 علی ابن ابی طالب(ع) بود، اظهار داشت:  یکی از مهم ترین ویژگی های آن شهید عزیز این بود که آنچنان رابطه برادرانه، دوستانه و محبت آمیزی با بچه های لشکر داشت که مسئله فرماندهی و فرمانبرداری را تحت الشعاع قرار می داد.

وی  بیان داشت: یکی از دلایلی که می توانم برای این ادعا به آن اشاره کنم، این است که بنده و عموم بچه های لشکر، حتی در ساعاتی به جز وقت جلسات و گردهمایی ها، همواره دوست داشتیم تا ایشان را به هر بهانه ای زیارت کنیم و از فیض حضورش بهره مند شویم.

این ایثارگر دوران دفاع مقدس در عین حال به بیان خاطره ای از زمان شهادت سردار شهید مهدی زین الدین پرداخت و گفت: روزی از همه مسئولان و معاونان لشکر 17 خواستند تا سوار مینی بوس شوند. آن زمان، پایگاه ما در جاده مهاباد – ارومیه بود و ما بعد از سوار شدن به دو مینی بوس، به سمت ارومیه حرکت کردیم. تصور همه این بود که به قرارگاه حمزه سیدالشهداء می رویم؛ اما مینی بوس ها سر از فرودگاه ارومیه درآوردند.

وی ادامه داد: تصور و گمانه زنی بعدی حاضران این بود که به تهران خواهیم رفت و احتمالا دیداری با حضرت امام یا جلسه ای در ستاد فرماندهی کل خواهیم داشت؛ اما دقایقی بعد؛ اسماعیل صادقی را در میان خود دیدیم که بر خلاف همیشه که خوش برخورد و خوش رو بود، این بار چهره ای گرفته و درهم داشت. وی همه ما را جمع کرد و سخنان خود را با تسلیت به آقا امام زمان (عج) آغاز کرد. اینجا بود که فکر کردیم شاید خدای نکرده حادثه ای برای امام (ره) پیش آمده است؛ اما بعد از آن که تسلیتش را به حضرت امام هم تقدیم کرد؛ این بار فکر کردیم که شاید حادثه ای برای فرماندهی کل سپاه یعنی آقا محسن رضایی پیش آمده؛ اما بعد از اینکه وی به فرماندهی کل سپاه هم تسلیت گفت؛ خبر شهادت آقا مهدی زین الدین را اعلام کرد و از ما خواست با پیکر آن شهید عزیز که در آمبولانسی در همان مکان بود؛ وداع کنیم. این در حالی بود که شهید زین الدین روز قبل از این اعلام یعنی در 27 آبان ماه به شهادت رسیده بود.

کیانی نژاد اضافه کرد: این خبر البته چند روز بعد در جمع همه  اعضای لشکر 17  نیز به وسیله حجت الاسلام و المسلمین شیخ رضا بسطامی اعلام شد که سبب شد تا صدای گریه و شیون از همه جا بلند شود؛ مراسمی که بنده توفیق داشتم تا در آن به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه بقره (آیه استرجاع (إنّا لله و إنّا إلیه راجعون) و برخی دیگر از آیات) بپردازم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب که «زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»؛ بیان این سخنان و خاطرات و همچنین برگزاری مراسم های مربوط به پاسداشت شهدا و ایثارگران، برای عموم مردم درس آموز و مفید باشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه