اخبار داغ

مهم ترین خواسته های مردم بوکان از روحانی

مهم ترین خواسته های مردم بوکان از روحانی
مسئولان شهرستانی با اشاره به کمبود ها و همچنین انتظارات مردم این شهر از رئیس جمهور انتظار دارند بتوانند امتیازات قابل قبولی از نماینده اعزامی دولت به بوکان بگیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  با گذشت بیش از دو سال و نیم از حضور اول دولت تدبیر و امید به استان آذربایجان غربی بار دیگر شمال غربی ترین استان کشور میزبان کاروان دولت حسن روحانی خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

با نگاهی به مصوبات دور اول کاروان تدبیر و امید به استان محروم آذربایجان عربی شاهد آنیم که هنوز و با گذشت دو سال و ۵ ماه از وعده های رئیس جمهور بسیاری از انان وارد فازاجرایی نشده اند و یا در نیمه راه به بنبست خورده اند.

,

یازدهم خردادماه ۱۳۹۵ بود که حسن روحانی در نشستی خبری با اهالی رسانه در آذربایجان غربی از عملیاتی کردن سه وعده دولتش به مردم این استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد، وعده‌هایی که ترجیع‌بند بخش قابل‌توجهی از آن «احیای دریاچه ارومیه» بود، طرحی که اجرایی شدنش هم بسیاری از پروژه‌های منطقه‌ای در شمال‌غربی کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌داد و هم بخش عمده‌ای از مشکلات کشاورزی و زیست محیطی آذربایجان غربی را حل و فصل می‌کرد.

,

حسن روحانی در آن نشست خبری با اعلام اینکه ۴۹ طرح با اعتبار ۹۴۹ میلیارد تومان در سال ۹۵ و سال ۹۶ در استان آذربایجان غربی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.(وانا نیوز)

,

هرچند در این میان و بعد از یک سال تاخیر در نهایت مردم استان شاهد افتتاح خط راه آهن مراغه به ارومیه خواهند بود اما بسیاری از وعده های رئیس جمهور در دور اول سفرش به استان بویژه برای شهرهای جنوب استان تا کنون یا عملیاتی نشده است و یا …

,

با تمام این تواصیف شهرهای جنوبی استان که در سفر آتی کاروان تدبیر و امید از دیدار رئیس جمهور خود محروم خواهند بود با مشکلات و کمبود های عدیده ای رو به رو هستند که نباز است دولت با تمام توان برای کاهش آنان تلاش کنند.

,

در این میان شهرستان بوکان به عنوان سومین شهر پرجمعیت استان و همچنین یکی از استراتژیک ترین شهرهای منطقه از نظر جغرافیا و کشاورزی بیش از دیگر شهرهای استان با مشکلات عدیده ای در حوزه های مختلف رو به رو است.

,

شهر بوکان در دور اول سفر کاروان تدبیر امید با بی مهری های فراوانی رو به رو شد و علی الرغم تلاش های گسترده مسئولان شهرستانی برای تصویب اجرای چندین طرح با قفل بسته نماینده اعزامی دولت در جلسه شورای اداری رو به رو شدند.

,

حال و با نزدیک شده به آغاز دور دوم سفر دولت حسن روحانی به استان مسئولان شهرستانی با اشاره به کمبود ها و همچنین انتظارات مردم این شهر از رئیس جمهور انتظار دارند بتوانند امتیازات قابل قبولی از نماینده اعزامی دولت به بوکان بگیرند.

,

در همین رابطه جمال خسروی فرماندار بوکان با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در بوکان در آستانه سفر رئیس‌جمهور به آذربایجان غربی اظهار داشت: این روزها مهم‌ترین خواسته مردم بوکان از رئیس جمهور اتمام پروژه کنارگذر و اتوبان بوکان به میاندوآب است.

,

نرخ بیکاری ۱۲ درصدی در بوکان

, نرخ بیکاری ۱۲ درصدی در بوکان,

فرماندار بوکان درباره وضعیت بیکاری در این شهرستان عنوان کرد: شهرستان بوکان طبق آمارگیری سال ۹۵ با جمعیت ۲۵۱ هزار نفر دارای نرخ مشارکت اقتصادی ۴۲٫۵ درصد و نرخ بیکاری ۱۲ درصد است.

,

خسروی افزود: اعطای تسهیلات در قالب اشتغال فراگیر روستایی نیز در بوکان با کیفیت بسیار خوبی اجرا شده است بطوریکه با پرداخت تسهیلات به ۱۵۰ طرح سرمایه‌گذاری، اشتغال‌زایی به میزان ۵۰۰ نفر اتفاق افتاده و با معرفی ۵۴۸ طرح به بانک‌ها امکان اشتغال‌زایی برای ۲ هزار و ۲۹۰ نفر فراهم شده و در این زمینه بوکان رتبه اول استان را کسب کرده است.

,

بی تردید فارغ از کنار گذر شهر بوکان با چالش های مهم دیگری همچون حاشیه نشینی، کمبود فضای آموزشی، وضعیت اسف بار و تراژدی وار جاده های مواصلاتی، کمبود صنایع پائین دستی حوزه کشاورزی، نیمه ورشکستگی شهرک صنعتی، نبود دانشگاه سراسری، ضعف در حوزه سخت افزاری گردشگری و … رو به رو است که کمک به رفع هر کدام از این کمبود ها می تواند بوکان را در مسیر توسعه قرار دهد.

,

امید است مسئولان شهرستانی با تمام توان و جدیدیت برای رفع مشکلات و کمبود های موجود شهرستان در جریان سفر نماینده اعزامی دولت به بوکان گام بردارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه