اخبار داغ

معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی میاندوآب:

توسعه کشت پسته و زعفران در اولویت جهاد کشاورزی میاندوآب قرار دارد

توسعه کشت پسته و زعفران در اولویت جهاد کشاورزی میاندوآب قرار دارد
معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی میاندوآب گفت: توسعه کشت پسته و زعفران با تأیید مرکز تحقیقات کشاورزی، در اولویت برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، علی دیانتی امروز در مراسم روز مزرعه که با عنوان «زعفران» در روستای قپچاق بخش مرحمت آباد میاندوآب برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: امسال ۱۲ کیلوگرم کلاله زعفران از اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان میاندوآب برداشت شده است.

,

وی به اشتغالزایی کشت زعفران نیز اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از مزارع زعفران در شهرستان میاندوآب برای ۱۶ نفر بطور مستقیم و ۵۰ نفر بطور غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

,

دیانتی در ادامه با تاکید بر کشت محصولات کم آب بر، تصریح کرد: با توجه به ضرورت تغییر الگوی کشت و توسعه کشت محصولاتی با نیاز آبی کم در راستای سیاست های احیای دریاچه ارومیه، توسعه کشت پسته و زعفران با تأیید مرکز تحقیقات کشاورزی، در اولویت برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی میاندوآب قرار دارد.

,

معاون سازمان ومدیر جهاد کشاورزی میاندوآب به اقتصادی بودن کشت این گیاه نیز اشاره و اظهار کرد: این محصول به دلیل کم‌آب بر بودن یکی از گونه‌های امید بخش در تغییر الگوی کشت در راستای در حفظ و احیای دریاچه ارومیه و مورد توجه کارشناسان جهاد کشاورزی است.

,

هم چنین در این مراسم حسن زاده محقق مرکز تحقیقات و آموزش آذربایجان غربی، به بیان مطالب علمی و توصیه های فنی در خصوص کاشت، داشت و برداشت زعفران، زمان آبیاری، ویژگی های پیازسالم و ….. پرداخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه