اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ارسال ترجمه‌های غلط از سوی وزارت خارجه صحت دارد/ پذیرش CFT نهادهای کشور را به خطر می‌اندازد

ارسال ترجمه‌های غلط از سوی وزارت خارجه صحت دارد/ پذیرش CFT نهادهای کشور را به خطر می‌اندازد
هاجر چنارانی با اشاره به اینکه ارسال ترجمه‌های غلط از سوی وزارت خارجه صحت دارد، گفت: پذیرش CFT نهادهای کشور را به خطر می‌اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاجر چنارانی در گفتگو با خبرنگارقم فردا به عدم وجود شفافیت آرا و پیآمد های آن اشاره کرد و بیان داشت: در رابطه با معاهداتی همچون برجام و cft دو دیدگاه کلی وجود دارد اما متاسفانه بسیاری از نمایندگان و مسئولین حاضر نیستند نظرات خود را شفاف بیان کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,

وی  به پیآمد نبود شفافیت در بین نمایندگان اشاره کرد و اظهار داشت: عدم شفافیت در نظرات و آرا باعث می شود هرکدام از طرفین برای تحقق خواسته‌ی خود توجیه بیاورند.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین به موضوع اشتباهات ترجمه ای در متن برخی از معاهدات همچون cft و پالرمو اشاره نمود و خاطرنشان کرد: متن های ارسال شده از سوی وزارت خارجه بعضا به اشتباه ترجمه شده است ولی با این حال مشکل اصلی ما اشتباهات ترجمه ای نیست؛ مشکل اساسی دستگاه های تصمیم گیر، نداشتن شفافیت آرا و نظرات است.

,

وی به ماجرای تصویب برجام اشاره کرد و بیان داشت: نمایندگان مجلس از کلیات این قرارداد اطلاع داشتند و مشکلات مربوط به ترجمه متن قرارداد نیز برطرف شده بود اما به هر صورت نمایندگان مجلس این قرارداد را به تصویب رساندند.

,

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عدم تعهد کشورهای غربی به وعده های مطرح شده در معاهدات بین المللی اشاره کرد و بیان داشت: کشوهای غربی قانونا متعهد شده بودند که شرایطی برای ایران فراهم نمایند که بانک مرکزی ما به بانک های جهانی متصل باشد و مشکلاتی که در زمینه ارزی برای کشور ایجاد شده بود را برطرف نمایند اما هنوز بعد از گذشت چند سال از اجرای توافقنامه برجام هیچ اقدام موثری از جانب کشورهای اروپایی برای حل این مسئله انجام نشده است.

,

وی افزود: بنده به شخصه با معاهده cft مخالفم چراکه کشورهای اروپایی و آمریکا در تجربه های قبلی چهره‌ی خوبی از خود نشان ندادند و ثابت کردند که نمی توان به وعده های آنان اعتماد کرد.

,

چنارانی به عواقب پیوستن ایران به سازمان های مسئله‌دار غربی اشاره کرد و اظهار داشت: ما نباید بانک ها، موسسات و نهادهای ارزشمند کشور را بخاطر وعده های سست کشورهای غربی به خطر بیاندازیم.

,

وی ادامه داد: اگر در مجلس شورای اسلامی یا دیگر نهادهای تصمیم گیر شفافیت آرا وجود داشته باشد افراد خود را مکلف می دانند که عواقب کار خود را بپذیرند، اگر سالها بعد برای همه مردم عیان شد که معاهداتی همچون برجام یا به کشور لطمه زده است چه کسی باید پاسخگو باشد.

,

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی عنوان کرد: بنده غلط بودن ترجمه متون ارسال شده به مجلس را می پذیرم ولی دلیل اصلی مخالفتم با اینگونه معاهدات بخاطر ترجمه آن نبوده است چراکه مسائل و چارچوب های کلی معاهدات مشخص است و مشکلات ترجمه ای در حدی نیست که بر رای نمایندگان موثر باشد.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه