اخبار داغ

در گفتگو با رئیس شورای شهر امیرآباد مطرح شد؛

ماجرای تعطیلی مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در امیرآباد دامغان

ماجرای تعطیلی مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در امیرآباد دامغان
رئیس شورای اسلامی شهر امیرآباد می‌گوید حل مشکلات مربوط به مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، نیازمند عزم جدی مدیرکل بهزیستی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل مرآت، چندی قبل یکی از هفته‌نامه‌های محلی سمنان طی مصاحبه‌ای با یک خیر دامغانی، به موضوعاتی پیرامون تعطیلی یک مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در امیرآباد دامغان پرداخته بود. مصاحبه مذکور بازتاب نسبتا گسترده‌ای نیز در فضای مجازی داشت و انتشار آن واکنش اداره‌کل بهزیستی استان را نیز برانگیخت. روابط عمومی اداره مذکور در مطلبی که تحت عنوان «تکذیبیه» در فضای مجازی به صورت غیررسمی منتشر کرده بود، به اصول 21 و 29 قانون اساسی استناد و تصریح کرده بود که واگذاری کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و تعیین صلاحیت متقاضیان فرزندخواندگی به سازمان بهزیستی محول شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

در بخشی از تکذیبیه مذکور آمده بود که انتقال کودکان بی‌سرپرست از هر منطقه از کشور به نقاط دیگر زیرنظر مراجع قضایی و بهزیستی استان‌های مرتبط امکان‌پذیر است و نه با تصمیم فردی.

,

از آن‌جا که در بخشی از مصاحبه خیر دامغانی، اداره‌کل بهزیستی، مانعی بر سر راه کمک‌رسانی به کودکان بدسرپرست توصیف شده بود، در تکذیبیه مذکور آمده بود که واقعیت این است که بهزیستی مانعی برای کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر جامعه نیست؛ اما به نظر می‌رسد که واقعیت دیگری نیز وجود دارد و آن تعطیلی مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در امیرآباد است؛ به هر دلیلی!

,

مرآت برای پیگیری موضوع، به سراغ رئیس شورای اسلامی شهر امیرآباد و از مطلعان در این حوزه رفته است.

,

بهانه‌ی «نبودن کودک» واقعیت نداشت

, بهانه‌ی «نبودن کودک» واقعیت نداشت, بهانه‌ی «نبودن کودک» واقعیت نداشت,

حسین جهانیان، رئیس شورای اسلامی شهر امیرآباد ریشه این معضل را در کم‌کاری مسئولان استانی عنوان و تصریح می‌کند: در شرایطی که آقای امیرآبادیان هزینه‌های مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست را پرداخت می‌کرد و مشکلی هم وجود نداشت؛ نگاه مسئولان استانی نسبت به مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست تقریبا منفی بود. آن‌ها بهانه نبودن کودک را مطرح کردند که این امر واقعیت نداشت؛ چراکه در بندرعباس و برخی شهرهای دیگر کودک بی‌سرپرست شناسایی شده بود.

,

جهانیان با اشاره به اختلاف سلیقه مدیرکل بهزیستی استان و امیرآبادیان گفت: این خیر دامغانی زمینه‌ها را برای آموزش نیروهایی به منظور نگهداری کودکان 3 تا 6 سال فراهم کرده بود اما به بهانه‌های مختلف در روند این کار اخلال ایجاد شد و به رغم نشست‌هایی که ما با مسئولان بهزیستی داشتیم، این موسسه در نهایت تعطیل شد.

,

وی در ادامه افزود: آقای امیرآبادیان می‌گوید اگر من در طول مدت فعالیت مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست، از هریک از مسئولان درخواستی داشته‌ام، آن را بیان کنند.

,

عده‌ای در فعالیت موسسات بهزیستی دولتی ذینفع هستند...

, عده‌ای در فعالیت موسسات بهزیستی دولتی ذینفع هستند..., عده‌ای در فعالیت موسسات بهزیستی دولتی ذینفع هستند...,

رئیس شورای اسلامی شهر امیرآباد ادامه داد: موسسات بهزیستی بسیار زیادی در شهرهای سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار وجود دارد که به صورت دولتی اداره می‌شود؛ بنابراین از مدیرکل بهزیستی گرفته تا دیگران، در فعالیت این موسسات ذینفع هستند؛ اگر این موسسات تعطیل یا به بخش خصوصی واگذار شود، بخشی از منافع آقایان از بین می‌رود؛ به همین دلیل با آقای امیرآبادیان به سختی مخالفت کردند.

,

جهانیان با اشاره به این که نماینده تعیین‌شده از سوی بهزیستی برای رسیدگی به این موضوع طی یکسال گذشته حتی یک‌بار هم با وی تماس نگرفته است گفت: من از مسئول بهزیستی شهرستان دامغان تشکر می‌کنم اما متأسفانه مسئولان استانی نمی‌خواهند این مشکل رفع شود. ما حتی به آیت‌الله شاهچراغی و نماینده خود در مجلس مراجعه کردیم اما متأسفانه این درخواست‌ها به نتیجه نرسیده‌اند.

,

وی از تلاش برای تحقیر خیر دامغانی توسط برخی از مسئولان اداره‌کل بهزیستی خبر داد و گفت: مسئولان این سازمان به عناوین مختلف تلاش کردند که آقای امیرآبادیان را تحقیر کنند اما به هر حال باید گفت که آقای امیرآبادیان می‌خواهد توزیع کودکان پس از 6 سال را خودش بر عهده بگیرد که سازمان بهزیستی این امر را مخالف قوانین خود می‌داند.

,

رئیس شورای اسلامی شهر امیرآباد تصریح کرد: آقای امیرآبادیان می‌گوید نتیجه تحویل کودکان توسط بهزیستی و توسط من را بررسی کنید؛ این خیر دامغانی مدعی شده بود یکی از کودکانی که بهزیستی به خانواده‌ای تحویل داده بود، اکنون در بازار دامغان تکدی‌گری می‌کند.

,

جهانیان درباره راه‌حل این موضوع می‌گوید: آقای ایزدپور باید حل این موضوع را بخواهند اما مدیرکل بهزیستی عزم جزمی برای حل این مشکل ندارد.

,

کوتاه سخن؛ مرآت آماده شنیدن توضیحات و نظرات مطلعان و مسئولان اداره‌کل بهزیستی در خصوص تعطیلی مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در امیرآباد دامغان خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه