اخبار داغ

بازهم داستان بخاری نفتی؛

سرمای سوزان طزرجان و مدرسه ای که درآمد استیجاری دارد اما پول نفت بخاری ندارد!

سرمای سوزان طزرجان و مدرسه ای که درآمد استیجاری دارد اما پول نفت بخاری ندارد!
گرمایش تنها مدرسه روستای طزرجان توسط بخاری نفتی انجام می شود در حالی که پول نفت بخاری را والدین دانش آموزان تامین می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، مهاجرت جمعیت از روستا ها به سمت شهرها و کاهش جمعیت روستاهای تفت باعث شده تا اکثر مدارس روستایی شهرستان تفت چند پایه مدیریت می شود؛ تدریس چند پایه موقعیتی است که تعداد دانش آموزان کم می باشد و به حد نصاب برای تشکیل کلاس مجزا نمی باشند و در آن یک معلّم باید به پایه های متعدّد به طور هم زمان درس بدهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

دلیل اصلی تشکیل کلاس های چند پایه به حد نصاب نرسیدن تعداد دانش آموزان دریک پایه ی تحصیلی است. معمولاً حد نصاب تعداد دانش آموزان برای رسمیت یافتن کلاس های درس را در هر پایه نظام آموزشی تعیین و ابلاغ می کند و با روند رو به افزایش مهاجرت از روستاها به شهرها زمینه ی تشکیل کلاس های چند پایه فراهم می آید.

,

یکی از روستاهای شهرستان تفت که مدارس آن به صورت چند پایه اداره می شود، روستای طزرجان است.

,

هوای این روستا به جهت قرارگیری در مناطق ییلاقی و ارتفاعات استان یزد با آغاز فصل پاییز سرد می شود و عدم وجود شبکه گازرسانی در این روستا زمستان را در این منطقه طاقت فرسا می کند.

,

اما گرمایش تنها مدرسه روستای طزرجان توسط بخاری نفتی انجام می شود؛ حال  برخی شنیده ها از اهالی این روستا حکایت از آن دارد که آموزش و پرورش از والدین این دانش آموزان خواسته است تا هزینه تهیه نفت بخاری این مدرسه را تامین کنند.

,

, ,

این در حالی است که نه تنها این مدرسه بلکه سایر مدارس این روستا به جهت ییلاقی بودن منطقه و استقبال مردم سراسر استان از آن، در فصل تابستان اجاره داده می شود.

,

با این وجود مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در پاسخ به خبرنگار ما، گفت: آموزش و پرورش درخواستی برای تامین هزینه پول نفت مدرسه نداشته است و خود مردم و والدین برای کمک به مدرسه پیش قدم شده و به مدرسه کمک می کنند.

,

اینکه دانش آموزان چند پایه دبستان یک روستا تنها یک معلم داشته باشند، با توجه به تعداد کمک دانش آموزان تا حدی قابل قبول است؛ البته منوط به اینکه معلم مربوطه صلاحیت های لازم برای تدریس پایه های مختلف را داشته باشد.

,

اما اگر آنطور که برخی اهالی روستای طزرجان می گویند، واقعا از والدین درخواست شده که هزینه نفت بخاری های مدرسه را هم بپردازند، این به هیچ عنوان قابل قبول نیست. چرا که از درآمدهای استیجاری همین مدارس در تایستان ها، نه تنها هزینه نفت بخاری تأمین می شود بلکه می توان امکانات دیگری نیز برای مدارس فراهم کرد و البته باید مسئولین محترم آموزش و پرورش پاسخ بدهند که این درآمدها کجا هزینه می شود؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه