اخبار داغ

تحلیلگر سیاسی:

قبول آتش‌بس از طرف رژیم صهیونیستی شکست اطلاعاتی این رژیم بود/ ترامپ توانایی پیاده سازی طرح معامله قرن را ندارد

قبول آتش‌بس از طرف رژیم صهیونیستی شکست اطلاعاتی این رژیم بود/ ترامپ توانایی پیاده سازی طرح معامله قرن را ندارد
تحلیلگر مسائل سیاسی بابیان اینکه قبول آتش‌بس از طرف رژیم صهیونیستی شکست اطلاعاتی، امنیتی و نظامی این رژیم جعلی را تائید کرد، گفت: ترامپ طرحی را تحت عنوان معامله قرن مطرح کرد که سفارت خود را به قدس انتقال بدهد اما با توجه به قدرت مقاومت، توان این کار را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدحسن ربانی در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه یکشنبه‌شب هفته گذشته اسرائیلی‌ها با هویتی مبدل وارد نوار غزه شدند و می‌خواستند فردی به نام «اسماعیل برکه» که از مسئولان تونل‌ها بوده است را بربایند، اظهار کرد: نیروی‌های رژیم صهیونیستی می‌خواستند که این فرد و همدستانشان را بدزدند و اطلاعات تونل‌ها برای حمله به غزه را به دست بیاورند که نیروی‌های حماس از این کار مطلع می‌شوند و نمی‌گذارند این عملیات انجام شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: درگیری بین نیروی‌های حماس و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود که نیروهای اسرائیلی‌ها از نیروی هوایی‌شان درخواست حمله موشکی می‌کنند که در حادثه آقای برکه و چندین نفر از افرادشان در این حمله شهید می‌شوند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه اسرائیلی‌ها در این عملیات شکست می‌خورند و این اولین شکست جدی و مهم اسرائیل‌ها در این مقطع زمانی بود، افزود: حماس تصمیم گرفت که ضربه جدی به جبران این کار به اسرائیل وارد کند و برای اولین بار از یک موشک جدید برای به درک واصل کردن اتوبوس سربازان اسرائیلی استفاده کرد.
,
 
,
ربانی بیان کرد: اسرائیلی‌ها باور نمی‌کردند که مقاومت غزه از چنین سلاح‌هایی استفاده کند که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین زدند که تلفات جدی هم داشت.
,
 
,
وی بابیان اینکه گنبد آهنین که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها خیلی از آن تعریف می‌کنند، جلوی این حملات کم آورده است، تصریح کرد: این‌یک شکست اطلاعاتی امنیتی و به دنبال آن نظامی یک شکست نظامی جدید برای اسرائیل بود که ناگزیر شدند از مصر کمک بخواهد و آتش‌بس را بپذیرد که خود این موجب شکست جدی برای اسرائیلی‌ها ‌شد.
,
 
,
این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: وزیر جنگ اسرائیل به‌جای اینکه شکست را قبول کند، اعلام می‌کند که من مخالف آتش‌بس هستم و استعفا می‌کند.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه همیشه اختلافاتی در بین دولت غاصب اسرائیل وجود داشته است از سال ۱۹۹۳ تاکنون هیچ دولتی در اسرائیل توانسته است که چهار سال دوام بیاورد، گفت: فساد سیاسی و اقتصادی در بین سران اسرائیل یک وضعیت معمولی است که رئیس‌جمهور سابق و نخست‌وزیر سابق این رژیم جعلی هر دو به اتهام فساد در زندان هستند و یا از مناسبشان کاملاً برکنار شدند.
,
 
,
ربانی افزود: رژیم صهیونیستی نتوانستند قدرت بازدارندگی خود را در برابر مقاومت حفظ کند و از ضعیف‌ترین حلقه‌ی مقاومت فلسطین شکست خورد و خودشان بعد از حمله موشکی و شکستشان در عملیات ربایش اعتراف می‌کنند که قدرت بازدارندگی را ازدست‌داده‌اند و حماس تبدیل به حزب‌الله دوم می‌شود و این شکست موجب ناامیدی، تلاطم و احساس خطر شدید جامعه صهیونیستی شده است.
,
 
,
وی با اشاره به افول آمریکا در بعدهای نظامی، اقتصادی و قدرت سیاسی و شکست در حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: ترامپ طرحی را تحت عنوان معامله قرن مطرح کرد که سفارت خود را به قدس انتقال بدهد اما با توجه به قدرت مقاومت، توان این کار را ندارد.
,
 
,
این تحلیلگر سیاسی بیان کرد: آمریکایی‌ها که هدف راهبردی‌اش حفظ رژیم صهیونیستی و تحقق رؤیای اسرائیل بزرگ و پذیرش اسرائیل در منطقه خاورمیانه است با این عقب‌نشینی اخیر اسرائیل کاملاً دچار یک شکست جدی شده اند و این‌یکی دیگر از نشانه‌های زوال و افول آمریکا است.
,
 
,
وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران قطعاً قدرت اول بازدارندگی نظامی در خاورمیانه است، افزود: دشمن تمام توانش را در جنگ اقتصادی با ما گذاشته است و متمرکز کرده که به ما ضربه بزند و ما باید قدرت بازدارندگی اقتصادی پیدا کنیم که با تحقق اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون و بازدارندگی اقتصادی پیدا می‌کنیم.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه