اخبار داغ

معرفی داوران فیلم‌های سینمایی مسابقه بین‌الملل جشنواره مقاومت

معرفی داوران فیلم‌های سینمایی مسابقه بین‌الملل جشنواره مقاومت
داوران فیلم‌های سینمایی بخش مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره مقاومت معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، پنچ چهره سینمایی از ایران و کشورهای استرالیا، بنگلادش و آمریکا ترکیب هیات داوری فیلم‌های سینمایی بخش بین‌الملل جشنواره را تشکیل می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این خبر اسامی این هیات داوری به این ترتیب آمده است: مجید مجیدی از ایران، احمدرضا درویش از ایران، مارتین مهاندو از استرالیا، غلام ربانی بیپلوب از بنگلادش، رودریگو ویلا از آمریکا.

,

این هیات قرار است 12 عنوان فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه این رویداد سینمایی را داوری نمایند.

,

در این خبر کارنامه اعضای هیات داوری این بخش به این شرح آمده است:

,

مجید مجیدی: متولد 1338 تهران/ وی کارگردانی فیلم‌های سینمایی بدوک، پدر، بچه‌های آسمان، رنگ خدا، باران، بید مجنون، آواز گنجشک‌ها، محمد رسولا لله(ص) و .. را بر عهده داشته است. مجیدی همچنین، در فیلم‌های سینمایی «توجیه»، «مرگ دیگری»، «تیر باران»، «قاصد»، «در جستجوی قهرمان»، «شنا در زمستان»، «تا مرز دیدار» و .. نقش آفرینی کرده است. وی همچنین، عضو پیوسته فرهنگستان هنر و رئیس پیشین و گروه تخصصی سینما در فرهنگستان هنر است.

,

احمدرضا درویش: متولد مرداد 1340 تهران/ وی فعالیت هنری خود را از سال 1361 با کارگردانی نمایش‌های تلویزیونی آغاز کرد اما پس از آن در سال 1368 با نویسندگی و کارگردانی «آخرین پرواز» در سال 1368وارد سینمای حرفه‌ای شد. درویش پسا ز آن فیلم های «ابلیس» ، «آذرخش»، «کیمیا»، «سرزمین خورشید» ، «متولد ماه مهر»، «دوئل» و «رستاخیز» را ساخت که دو فیلم آخر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر را برای او به ارمغان آورد. وی در سال ۱۳۹۳ به پاس یک عمر فعالیت هنری، نشان Ahmadreza Darvish افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرد.

,

غلام ربانی بیپلوب: در سال ۱۹۷۴ در بنگلادش به دنیا آمد. وی به عنوان برگزار کننده جشنواره فیلم شناخته می‌شود. بیپلوب بنیانگذارجشنواره بین‌المللی فیلم بنگلادش است. او دبیر کل سابق و نای برئیس فدراسیون بین‌المللی فیلم در بنگلادش است. وی نویسنده و کارگردان فیلم‌های Swopnodanay و Britter Bairey و فیلم کوتاه Shohozatry می‌باشد. ‌ بیپلوب موفق‌ترین فیلمساز بنگلادشی در سطح بین‌المللی ست. 2 فیلم سینمایی او در بیش از 50 فستیوال بین‌المللی برگزیده شده است. وی جزو هیئت داوران بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی بوده است.

,

رودریگو ویلا: تهیه‌کننده، نویسنده و کارگردان مطرح بین‌المللی‌ست. او در سال 1988 شرکت تولید فیلم Cinema 7 Films با دفاتری در بوینس آیرس را تاسیس کرد و تاکنون مدیر آن است. فیلم‌های وی در بسیاری از جشنواره‌ها برگزیده شده و جایزه دریافت کرده‌اند. او همچنین مهمترین جایزه صنعت فیلم آرژانتین، Condor de2014 Plata برای بهترین مستند سال را دریافت کرد. رودریگو ویلا محتوای اصلی بسیاری را در سراسر جهان تولید کرده است. او در بسیاری از جشنواره‌ها، مراسم‌ها، کلاس‌های آموزشی وزارت صنعت، فرهنگ و موسسه فیلم ملی آرژانتین به عنوان سخنران صحبت کرده است. او همچنین در بسیاری از جشنواره‌ها جزو هیئت داوران بوده است.

,

مارتین مهاندو: دکتر مارتین مهاندو از تانزانیا، محقق دانشکده رسانه، ارتباطات و فرهنک دانشگاه مرداک استرالیا است. او همچنین، دبیر Journal of African Cinemas است که در بریتانیا توسط انتشارات Intellect منتشر می شود. او رییس جشنواره بین‌المللی زنگبارZanzibar است. او در اغلب جشنواره‌ها جزو هیئت داوری بوده است. از دستاوردهای او دریافت جایزه ZIFF در سال 2012و جایزه Zeze در تانزانیاست به دلیل نقش مهم او در کمک به هنر در تانزانیاست. وی برنده جایزه Paul Robeson برای فیلم Maangamizi برای برتری در فیلمسازی مستقل است. Maangamizi اولین فیلم تانزانیایی و آفریقایی می‌باشد که در سال 2001 نامزد بخش بهترین فیلم خارجی اسکار شد. دیگر فیلم‌های وی شامل ، Liyarn Ngarn Yombayomba، Australia, Finding a Place و Mama Tumaini است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه