اخبار داغ

رئیس سازمان قضا و دارو مطرح کرد؛

تحریم، فرصتی برای تکمیل زنجیره دارو/ ۹۷ درصد داروها در داخل تولید می شود/

تحریم، فرصتی برای تکمیل زنجیره دارو/ ۹۷ درصد داروها در داخل تولید می شود/
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: باید از این شرایط تحمیل شده به عنوان یک فرصت استفاده کرده تا در تولید داخل به خود کفایی برسیم و زنجیره تولید دارو را در داخل تکمیل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از صاحب نیوز؛ سال های زیادی است که از انقلاب می گذرد و از همان ابتدا خصومت های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران شدت گرفت و از پس روزهای ابتدایی انقلاب، سریال اتمام ناپذیری به نام تحریم ها آغاز و فقط شدت آن دست خوش تغییرات شد. رفته رفته وقاحت غرب بیشتر شده و در اثر همین، ذات نهفته خود را هر روز بیشتر از دیروز بروز داده و دست به اقدامات غیر انسانی می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز, ؛ سال های زیادی است که از انقلاب می گذرد و از همان ابتدا خصومت های آمریکا با جمهوری اسلامی ایران شدت گرفت و از پس روزهای ابتدایی انقلاب، سریال اتمام ناپذیری به نام تحریم ها آغاز و فقط شدت آن دست خوش تغییرات شد. رفته رفته وقاحت غرب بیشتر شده و در اثر همین، ذات نهفته خود را هر روز بیشتر از دیروز بروز داده و دست به اقدامات غیر انسانی می زند.,

چندی پیش از سوی مقامات آمریکایی و شخص رئیس جمهور منفور این کشور اعلام شد که ما محصولاتی مانند دارو را تحریم نمی کنیم؛ اما وقتی موضوع را واکاوی می کنیم می بینیم که دقیقا همین کار را با صنایع داروسازی برخی کشورها می کنند و آن ها را در زمینه های ماشین آلات صنعتی داروسازی و مداد اولیه تحریم می کنند و بعد ژست انسانی به خود گرفته و می گویند ما دارو را تحریم نمی کنیم.

,

* دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی است

, * دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی است, * دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی عمومی است,

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در این خصوص می گوید: دارو و تجهیزات پزشکی همیشه از مهم ترین ابزار ارائه خدمات سلامت بوده ولی متاسفانه مورد تهدید قرار می گیرد که این گونه اقدامات حتی از لحاظ انسانی هم صحیح نیست.

,

غلامرضا اصغری ادامه داد: دشمن به دنبال این است که در کشوری مانند جمهوری اسلامی که تنها دشمن اصلی غرب است، نارضایتی عمومی در مردم ایجاد کند که حوزه دارو می تواند یکی از حوزه هایی باشد که دشمن روی آن تمرکز کند و به هدف خود برسد؛ البته در این سال ها دشمن همیشه از اقدام خود نا امید شد.

,

وی خاطر نشان کرد: اگر چه مکرر ادعا می شود درمان و دارو از تحریم های ظالمانه امریکا مستثنی شده است، اما دارو و تجهیزات پزشکی که تبادل مالی آن ها میلیاردها دلار است، می تواند با تعریف یک کاربری ویژه امکان تبادل مالی را با بانک های دنیا را داشته باشد؛ اما چنین اتفاقی رخ نداده و با تهدید مستقیم و یا غیرمستقیم، امریکا و معدود هم پیمانانش، بانک‌ها را از همکاری با ایران می‌ترسانند؛ این موضوع دقیقاً بیانگر رد ادعای عدم تحریم دارو و تجهیزات پزشکی است و رویکرد سراسر غیرانسانی طرف آمریکایی است.

,

* تحریم، فرصتی برای تکمیل زنجیره دارو

, * تحریم، فرصتی برای تکمیل زنجیره دارو, * تحریم، فرصتی برای تکمیل زنجیره دارو,

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین تصریح کرد: باید از این شرایط تحمیل شده به عنوان یک فرصت استفاده کرده تا در تولید داخل به خود کفایی برسیم و زنجیره تولید دارو را در داخل تکمیل کنیم؛ چرا که تجربه گذشته این امر را شدنی می داند.

,

اما وقتی که طرف غربی زیر ساخت های تولید دارو را تحریم کند، خواه یا ناخواه در بازار داخلی تاثیر می گذارد که شاید در این بین برخی بیماران برای تامین دارو یا تامین هزینه به مشکل برخورند. سخنگوی سازمان غذا و دارو در این باره گفت: لیست کمبود دارویی در تمامی کشورها وجود دارد و این موضوع جدیدی نیست.

, لیست کمبود دارویی در تمامی کشورها وجود دارد و این موضوع جدیدی نیست.,

کیانوش جهانپور ادامه داد: لیست دارویی در کشور ما نسبت به ماه های گذشته مقداری افزایش داشته که البته تمامی تلاش و همت ما در سازمان غذا و دارو بر این است که هیچ گونه خللی در توزیع دارو در بازار نداشته باشیم و تا به حال هم این تلاش ها در بازار دارویی کشور نمود داشته است.

,

* 97 درصد داروها در داخل تولید می شود

, * 97 درصد داروها در داخل تولید می شود, * 97 درصد داروها در داخل تولید می شود,

وی در تشریح میزان تولید دارو هم بیان کرد: ۹۷ درصد از داروی مورد نیاز کشور تولید داخل و تنها ۳ درصد آن وارداتی است که البته سهم ریالی داروهای وارداتی در بازار ۳۰ درصد و معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار است.

,

جهانپور ابراز داشت: همچنین ۷۰ درصد سهم ریالی بازار داروهای تولید داخل ۷۰۰ میلیون دلار ارز مصرف می کند و این نشان دهنده این است که تولید داخل باعث صرفه اقتصادی و ارزی می‌شود و برای ما اهمیتی فراوان دارد.

,

به هر حال جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید دارو و تجهیزات پزشکی حرف برای گفتن دارد، به طوری که به کشورهای همسایه و حتی روسیه هم دارو صادر می کنیم و تجهیزات فوق پیشرفته ای مانند دستگاه های شتاب دهنده خطی که تا به حال در اختیار سه کشور و برندهایی مانند زیمنس بود، اکنون در خاک جمهوری اسلامی ایران تولید می شود و این ها تنها گوشه ای از اقدامات جهادی است.

,

پاسخ به تحریم های حوزه پزشکی از سوی غرب همان جمله زیبایی بود که تولید کننده دستگاه شتاب دهنده خطی درمان سرطان خطاب به مسئولان غربی گفت اگر اطراف کارگاه های ما را دیوار بکشند باز هم دستگاه های خود را تولید می کنیم؛ اما همیشه تحریم برای ما فرصت بوده و این ها تلنگری  برای خودکفایی بیشتر و بها دادن بیشتر به تولیدکنندگان داخلی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه