اخبار داغ

اکران دو فیلم ضد سعودی در ایران/ افشای اسنادی از دستگاه های امنیتی آل سعود

اکران دو فیلم ضد سعودی در ایران/ افشای اسنادی از دستگاه های امنیتی آل سعود
مستند«فقط قاشقچی تنها نیست»در کنار فیلم سینمایی« امپراطور جهنم» در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به نمایش در می آیند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مستند«فقط قاشقچی تنها نیست»در کنار فیلم سینمایی« امپراطور جهنم» در پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به نمایش در می آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مستند«فقط قاشقچی تنها نیست» اثری است که در آن نه تنها به جنایت دولت عربستان در قتل و مثله کردن جمال خاشقچی و ابهام های موجود در پرونده قتل وی می پردازد بلکه به چندین نمونه مشابه دیگری که به این شیوه کشته شدند نیز اشاره دارد. این مستند در بخش مسابقه بین الملل جشنواره حضور دارد. اثر جنجالی که می کوشد رازهایی از پشت پرده این جنایت فجیع را افشا نماید.

,

فیلم «امپراطور جهنم»که نسخه مخدوشی از آن در جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد گفته می شود همزمان با برگزاری جشنواره مقاومت در تهران به عنوان فیلم میهمان اکران می شود. فیلمی که روزنامه لبنانی«البناء» لبنان  در باره می نویسد: «پس از گذشت ۵ سال از اکران فیلم«پادشاه شن ها»به کارگردانی اسماعیل نجدت انزور، این روزها اخباری از برنامه ایران برای تولید فیلمی در راستای نقد آل سعود، رسوایی داعش و نمادهای تکفیری منتشر شده است. در این فیلم همچنین به رویدادهایی که به صورت مخفیانه در خاورمیانه، اروپا و آمریکا در جریان است، پرداخته می شود. فیلم «امپراطور جهنم»، بزرگترین پروژه ایران در عرصه جهانی محسوب می شود.

,

باید دید دولت عربستان در واکنش به این اتفاق که به صورت همزمان دو فیلم حاوی اسناد و تصاویری از پشت پرده جنایات و توطئه های سعودی در یک جشنواره بین المللی در ایران اکران می کنند چه واکنشی خواهند داشت.

,

به نظر می‌رسد جشنواره بین المللی فیلم مقاومت با هدف گذاری مشخص بر روی حساس‌ترین موضوعات و بحران های منطقه ای و جهانی فرصت های متفاوتی را برای سینماگران فراهم می‌آورد تا تعاملات دو سویه سینما و سیاست را به نظاره و تأمل بنشینند.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه