اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

وزارت ارشاد جوابگوی بی مهری به سینمای مقاومت و دفاع مقدس باشد/اشتباه مجلس در جداسازی سینمای مقاومت و حرفه ای

وزارت ارشاد جوابگوی بی مهری به سینمای مقاومت و دفاع مقدس باشد/اشتباه مجلس در جداسازی سینمای مقاومت و حرفه ای
کم لطفی به ساخت فیلم های مقاومت و دفاع مقدس برگردن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و باید جوابگوی بی توجهی به تاریخ مقاومت ایران باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، حجت الاسلام احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سینمای دفاع مقدس را عاملی برای موفقیت فعالیت های فرهنگی در عرصه جهانی اعلام کرد و گفت: یکی از قله های موفقیت ما در انتقال رشادت ها و پیروزی بزرگ مردان  این مرز  و بوم، سینمای مقاومت است چرا که نمایی از واقعیت ها را به نمایش گذاشته و حماسه ای بزرگ را به جهانیان معرفی می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: سوژه پردازی و اسطوره سازی در سینمای مقاومت به منظور معرفی تاریخ سرشار کشورمان و تقویت بنیان های فرهنگی و اعتقادی به نسل های بعد، حائز اهمیت است. بر این اساس لازم می دانیم هنرمندان و فیلمسازان این عرصه را تقویت کرده و با تولید فیلم های شاخص، بنیان های فرهنگ مقاومت را محکم سازند.

,

آزادی خواه خاطر نشان کرد: جداسازی سینمای دفاع مقدس و مقاومت از سینمای حرفه ای صرفا به منظور محتواسازی بوده و اهداف دیگری را در پی نداشته است. با اختصاص فضایی مجزا به سینمای مقاومت انتظار می رود تولید فیلم های دفاع مقدس و مقاومت با رویکردهای بهتری انجام شود اما متاسفانه در این بخش با کم لطفی مسئولان شاهد پیشرفت چشمگیری نبوده ایم.

,

وی عنوان کرد: اهمیت تاریخ مقاومت در ایران و تعدد موضوعات در این ژانر، محدود به جشنواره خاصی نمی شود و این قابلیت در جشنواره هایی نظیر فیلم فجر نیز وجود دارد. بنابراین اختصاص تنها یک جشنواره به فیلم های مقاومت منطقی نبوده و در شرایط اختصاص بودجه به بخش فرهنگ، باید به این ژانر توجه ویژه ای شود . این در حالی است که سینماگران با تصور اشتباه نسبت به ورود فیلم های خاص به جشنواره فیلم فجر، پرداختن به سینمای مقاومت را محدود به جشنواره فیلم مقاومت کرده و از توجه به اهمیت موضوع مقاومت در سینما غافل مانده اند.

,

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: به طور قطع  تلاش بی دریغ برخی هنرمندان در ساخت آثار ارزشی دفاع مقدس کافی نبوده و کمبودهایی در این زمینه وجود دارد که مسئولیت رسیدگی به این مشکل برعهده سازمان ها و ارگان های مربوطه از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.  

,

  ناگفته نماند پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت همزمان با هفته بسیج از 5 تا 9  آذر ماه سال جاری به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه