اخبار داغ

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین اعلام کرد؛

کمک ۶میلیاردی مردم قزوین به اربعین/ حتی یک ریال از بودجه‌های دولتی برای زائران هزینه نشد

کمک ۶میلیاردی مردم قزوین به اربعین/ حتی یک ریال از بودجه‌های دولتی برای زائران هزینه نشد
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین گفت: در اربعین سال جاری بیش از ۶میلیارد تومان هزینه برای خدمت رسانی به زائران اربعین از طرف مردم قزوین اهدا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، حامد کبودوند، ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر این ستاد اظهار کرد: در پیاده‌روی اربعین سال جاری ۶۹ موکب از استان قزوین ثبت شد که در ۳۶ نقطه از شش قرارگاه قزوین،آ وج، نجف اشرف، مسیر پیاده روی نجف به کربلا و کربلا و مسیب تشکیل شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی ادامه داد: به همت مردم ولایتمدار قزوین به ۸۲ هزار و ۱۷۲ نفر خانم و ۱۷۰هزار و ۱۱۹ آقا طی ۱۱ روز مکان اسکان و خواب اختصاص یافت. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین ابراز کرد: در ایام پیاده‌روی اربعین ۴۵۷ هزار و ۵۰ وعده صبحانه، ۴۳۵ هزار و ۵۰ ناهار و ۴۶۳ هزار و ۱۰۰ وعده شام و در مجموع یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۰۰ وعده غذایی از سوی مردم قزوین تامین شد. 

وی ادامه داد: سال گذشته ۶۵۵ هزار وعده غذایی تامین شده بود، همچنین در سال جاری ۱۱ هزار میان وعده و یک میلیون و ۷۹۳ هزار قرص نان توسط نانوایان قزوینی طبخ شد. 

این مسئول عنوان کرد: تمامی هزینه‌های این پذیرایی توسط مردم تامین شده و حتی یک ریال از بودجه‌های عمومی و دولتی و حاکمیتی برای هزینه‌های زائران صرف نشده است. 

روزانه هزار نفر در موکب پزشکی ویزیت شدند
وی درباره سایر خدمات ارائه شده توسط موکب‌های استان اذعان کرد: ۲۳چشمه حمام و ۱۲۹ چشمه سرویس بهداشتی توسط ستاد اربعین قزوین در ایام اربعین برای استفاده زائران احداث شد. 

کبودوند گفت: در اربعین سال جاری بیش از ۶میلیارد تومان هزینه برای خدمت رسانی به زائران اربعین از طرف مردم قزوین اهدا شده است. 

وی با برشمردن موکب‌های مستقر استان در اربعین ابراز کرد: ما در ۳۶ نقطه شاهد حضور موکب‌های مختلفی بودیم که از همه شهرستان‌های استان قزوین بوده است، موکب شهدا در شهر آوج، موکب سیدالشهدا در عمود ۹۵۰ پیاده روی، موکب حضرت ابوالفضل در طفلان مسلم، موکب دانسفهان و موکب رهروان حضرت زینب درکربلا از جمله این موکب‌ها هستند. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین ادامه داد: موکب اهالی قاقازان در عمود ۵۴۷، موکب شهدای حسینی در کربلا، موکب سفینة النجاة در عمود ۱۳۴۲، موکب خیریه طاها در عمود ۹۰۰، موکب احباب الرضا در عمود ۲۱۰، موکب خادمان مهدی در کربلا و موکب اهالی الموت شرقی در کربلا، موکب ابن الرضا تاکستان در ۴۱۴، موکب امام رضا(ع) در حرم طفلان، موکب الرضا در حرم طفلان، موکب صاحب الزمان در کوفه حضرت رقیه در کربلا و امام حسن مجتبی در نجف از دیگر موکب‌های استان هستند. 

وی افزود: موکب‌های اخبار الرضا ۲ در عمود ۵۴۷‌‌، امام سجاد(ع) و شهدای مدافع حرم در حرم طفلان مسلم، موکب ابوالفضل(الموت غربی) و موکب حسین جان در کربلا، سیدالشهدا و اوقاف در نجف، اقامه آبگرم و آستانه زبیده خاتون و شهدای منا در کربلا ،حضرت زینب در سامرا و اتحادیه نانوایان در حرم طفلان، اسفرورین و حریم و حضرت عباس در مسیب فعالیت می‌کردند. 

کبودوند اظهار کرد: نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر قزوین، نمایندگانی از سپاه و آیت الله عابدینی از موکب‌ها بازدید کرده و باعث دلگرمی ارائه دهندگان خدمات شدند، به لطف کرامت مردم ارائه خدمات استان قزوین نسبت به سال گذشته ۲برابر شد. 

وی ابراز کرد: امسال دسته عزاداری مردم استان قزوین در حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) حضور داشت و به صورت اختصاصی در بین‌الحرمین به عزاداری مشغول بودند. 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین با بیان خدمات ارائه شده در حوزه حمل و نقل عنوان کرد: ۱۷۳خودرو شامل؛ خودروهای باری سنگین و نیمه سنگین، سبک و سواری به کشور عراق اعزام کردیم، همچنین ۶۵۰خادم در ایام اربعین اعزام شدند که آنها نیز هزینه‌های سفر را خودشان متقبل شدند. 

کبودوند عنوان کرد: روزانه بیش از هزارنفر در موکب حضرت رقیه(س) ویزیت شدند، بیش از ۲۰ مبلغ از روحانیون و خواهران مبلغ برای برنامه‌های فرهنگی در موکب‌ها مستقر بودند. 

برقراری ارتباط بین دو کشور مهمترین دستاورد اربعین
وی با اشاره به دستاوردهای فعالیت موکب‌ها در عراق ابراز کرد: ارتباط ملت‌های شیعه عراق و ایران از اهداف ما بوده و همین راستا قالب موکب‌ها بصورت ایرانی عراقی اداره می‌شد و ارتباط خوبی بین مسئولین موکب‌ها برقرار شد. 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ادامه داد: در راستای برقراری ارتباط در ایام شهادت امام رضا(ع)مهمان موکب داران عراقی در استان بودیم، در واقع یکی از مهمترین دستاوردهای ستاد اربعین استان برقراری ارتباط بین دو کشور بود. 

وی گفت: ارائه خدمات به زوار اربعین در قالب موکب منوط به داشتن مجوز موکب داری است که در اردیبهشت ماه هر سال در سامانه مربوطه قابل ثبت نام است. 

کبودوند ابراز کرد: استان قزوین متولی و متعهد بود که روزانه به ۲هزار نفر در شهر نجف، ۲۵۰۰ نفر در شهر کربلا و ۲۰هزار نفر در قرارگاه مسیب و در مجموع به ۲۶۹۵۰۰نفر ارائه خدمات داشته باشد، که بیش از تعهد خدمت عزیزان ارائه خدمات داشت. 

این مسئول ابراز کرد: ارائه خدمات ۱۱روز و تا چند روز پس از اربعین ادامه داشت، با توجه به اینکه نرخ برابری ارز نسبت به سال گذشته بیش از چهار برابر شده بود این موضوع مطرح شد که خدمات ولو محدودتر ادامه داده شود تا زائرین دچار مشکل نشوند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات قزوین در پایان گفت: امسال مرز ایران نسبت به سال‌های گذشته بسیار روان بود و زیرساخت‌ها بهتر شده بود، اما در بازگشت مشکل ایاب و ذهاب و بالاخص بازگشت زائران در مهران وجود داشت؛ اما اینکه زائرین پس از اربعین ار لحاظ اسکان دچار مشکل شده باشند، دیده نشد. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, برقراری ارتباط بین دو کشور مهمترین دستاورد اربعین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه