اخبار داغ

مترو اصفهان میزبان روزانه حدود ۵۰ هزار مسافر/ نواقصی که هنوز برطرف نشده است

مترو اصفهان میزبان روزانه حدود ۵۰ هزار مسافر/ نواقصی که هنوز برطرف نشده است
در حال حاضر مترو روزانه حدود ۵۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران در این خط افزایش یابد، اما هنوز این خط ناقص است و ضرورت دارد آنها برظرف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛به عصایش تکیه داده و گوشه ای از ایستگاه مترو نشسته است، کنارش ایستاده ام که می گوید: یک ربع به ربع قطار های مترو از راه می رسند اما جایی برای نشستن معلولان ندارد، شلوغی مترو را که باید جدا در نظر بگیریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
مردجوانی بچه به بغل نشسته و دارد بچه اش را تا آمدن قطار سرگرم می کند او می گوید: بچه من نیاز به محیطی دارد که در کمال آرامش بازی کند اما هیچ جایی در محوطه ایستگاه های مترو وجود ندارد و حوصله او هم تا رسیدن مترو سر می رود و خودم مجبورم با او بازی کنم آن هم در محیطی که هر لحظه خطر تهدیدش می کند.
,
 
,
دیگری کوله پشتی به پشت دارد و می گوید: من ایرانگردم و معمولا با وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنم خیلی خوشحالم که متروی اصفهان راه اندازی شده است چون به راحتی می توانی از جنوبی ترین نقطه شهر به شمالی ترین نقطه شهر بروی اما کاش جایی هم برای گذاشتن وسایل ما هم در قطارها موجود بود.
,
 
,
پیشینه راه اندازی قطار شهری اصفهان به زمان احداث ذوب آهن اصفهان در دهه ۴۰ باز می گردد.مطالعه و پیشنهاد اولین مسیر از طرف مشاور خارجی از فرودگاه اصفهان به ذوب آهن و فولاد شهر مطرح شد اما این طرح هرگز اجرایی نمی شود . در سال ۱۳۵۵ مطالعات حمل و نقل درون شهری توسط مهندسین مشاور سوئدی ولوو در حد فاز صفر انجام و متوقف شد. این پیشنهاد، شبکه ای از متروی سبک و اتوبوس بود. در سال ۱۳۶۳ مطالعات برون شهری حمل و نقل به مدیریت مجتمع فولاد مبارکه و کارشناسی اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد و پیشنهاد ایجاد قطار مسافربری منطقه صنعتی حاشیه زاینده رود مطرح شد. در این سال طرح جامع اصفهان و طرح جامع مترو منطقه اصفهان به مدیریت سازمان مسکن وشهرسازی به تصویب رسید. دو سال بعد در سال ۱۳۶۵، مطالعات شبکه مترو منطقه اصفهان به مدیریت استانداری اصفهان توسط مشاور ژاپنی در حد فاز صفر انجام شد و ایجاد شبکه مترو و تراموا در اصفهان پیشنهاد شد. بین سال های ۷۱ و ۷۳ نیز مطالعات امکان پذیری حمل و نقل انبوه منطقه اصفهان توسط مشاور استرالیایی انجام گرفت .
,
 
,
مهدی امیری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان قطار شهری اصفهان می گوید: با توجه به اهمیت موضوع HSE از نگاه مدیران ارشد سازمان قطارشهری و حفظ و صیانت از نیروی انسانی و اموال بیت المال، در تمامی قراردادهای اعلامی و ابلاغی به پیمانکاران، یک نسخه قرارداد ایمنی ضمیمه شده است که پیمانکاران موظف به اجرای مفاد آن از زمان شروع به‌کار هستند.
,
 
,
وی ادامه می دهد: تمامی پیمانکاران موظف به دریافت پروانه صلاحیت ایمنی پیمانکاران از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارائه آن به سازمان قطار شهری هستند و این موضوع با جدیت پیگیری می‌شود.
,
 
,
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست سازمان قطار شهری اصفهان به برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی مد نظر اشاره کرده و تصریح  می کند: سازمان قطارشهری در جهت ارتقاء دانش و فرهنگ ایمنی و ایجاد وحدت رویه ما بین پیمانکاران اقدام به برگزاری دوره های آموزشی و همایش های عمومی و تخصصی با محوریت مسائل HSE به‌صورت دوره‌ای می‌کند.
,
 
,
امیری به ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران این سازمان اشاره کرده و تاکید می کند: کلیه پیمانکاران موظف به اجرای پایش عوامل زیان آور محیط کار و نیز انجام تستهای دوره ای هستند. همچنن واحد HSE در هر دوره سه ماه اقدام به ارزیابی عملکرد پیمانکاران در حوزه HSE می‌کند و نتایج از طریق امتیازات کسب شده اعلام می‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به روزهای بدون حادثه شدید و فوتی سازمان اضافه می کند: با تلاش تمام همکاران از اردیبشت ۹۵ تا کنون حادثه شدید و فوت در مجموعه قطار شهری رخ نداده است؛  این مهم باتوجه به تعداد شاغلان در مجموعه و ریسک موجود (فعالیت های عمرانی در تونل و زیرزمین) در حد مطلوب جهانی قرار دارد.
,
 
,
مترو اصفهان در حال حاضر روزانه حدود ۵۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران در این خط افزایش یابد، اما هنوز این خط ناقص است و ضرورت دارد مسئولان مربوطه با حمایت‌های مالی شهردار اصفهان نسبت به رفع نواقصی همچون خروجی‌های اضطراری، تکمیل سیستم اطفاء حریق، سیستم تهویه هوا و دود و نصب تجهیزات باقی‌مانده به گونه‌ای که بتوانیم تمام خط یک مترو را بر اساس استانداردهای موجود اعلام کنیم، اقدام کنند.
,
 
,
علیرضا نصر اصفهانی در همین ارتباط می گوید: کمبودهای اساسی در مترو اصفهان وجود نداشته و بیشتر کمبود ها مربوط به عدم ساخت برخی از ورودی ها و خروجی های مترو و برخی موارد ایمنی بود که در شورا نیز برگزار شد نسبت به آن اعتراض شد.
,
 
,
وی ادامه داد: پیرامون همین موضوع پنج شنبه هفته گذشته جلسه ای با حضور اعضای هیئت مدیره مترو برگزارشد.
,
 
,
نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان یادآورمی شود: در این جلسه مقرر شد همه موارد ایمنی مورد بررسی قرار گیرد و نواقص موجود نیز طی هفته های آینده برطرف خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه