اخبار داغ

فرماندار گالیکش:

کاهش سن مصرف دخانیات نگران کننده است / ورزش همگانی مایه نشاط و کاهش آسیب در جامعه

کاهش سن مصرف دخانیات نگران کننده است / ورزش همگانی مایه نشاط و کاهش آسیب در جامعه
فرماندار گالیکش گفت: ورزش همگانی مایه نشاط و کاهش بسیاری از آسیب‌ها از قبیل مصرف دخانیات می‌شود و در این خصوص، جاده سلامت نقش خوبی به‌عنوان زیرساخت در این زمینه خواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ ظهر امروز حسین مایلی در جلسه کارگروه سلامت و مواد غذایی گالیکش با محوریت دخانیات در سالن جلسات مرکز بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: گالیکش با توجه به‌قرار گرفتن در جوار مناطق مرزی و ورودی و خروجی استان، در معرض آسیب‌های جدی قرار دارد که در این زمینه باید زیرساخت‌ها را درست تعریف کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیلکوه,

وی از پایین آمدن رنج سنی دانش‌آموزانی که مصرف دخانیات دارند به 14 سال ابراز نگرانی کرد و گفت: آینده خوش‌بین و سند چشم‌انداز خوبی در این زمینه نداریم کما اینکه در سند ششم توسعه اقتصادی ما باید یک کشور شاداب، بالنده و رشد یافته باشیم.

,

مایلی افزود: با توجه به اینکه جامعه هدف ما قشر جوانان و نوجوانان هستند، مشارکت آموزش‌وپرورش نقش پررنگ و حیاتی را می‌تواند در این مورد بازی کنند. فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای با جذابیت بیشتر جوانان را به سمت خود کشانده که این نوعی آسیب در جامعه به شمار می‌آید.

,

فرماندار گالیکش بیان کرد: شهرداری‌ها با نصب بنر، بیلبورد و تیزرهای تبلیغاتی در سطح شهر باعث ایجاد فرهنگ‌سازی خواهد شد.

,

وی تنوع مواد مخدر و توسعه روزافزون مواد مخدر صنعتی را نگران‌کننده اعلام و تأکید کرد: نیروی انتظامی باید با جدیت بیشتری پای‌کار باشد.

,

مایلی با اشاره به محدودیت اعتبارات بودجه پزشکی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت ادارات در حوزه‌های سلامت، آموزش و ورزش می‌توانند در تقویت این حوزه نقش‌آفرینی داشته باشند.

,

وی یادآور شد: در سال 97 دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای در بحث اجتماعی و بهداشتی داشته است و یکی از رویکردهای دولت طرح بهداشت و سلامت همگانی است.

,

فرماندار گالیکش در خصوص امنیت غذایی، غذاهای آماده و فست فودها تهدیدی برای جامعه آماری برشمرد و تصریح کرد: امروزه مصرف بیش‌ازحد این نوع غذاها باعث افزایش آمار نگران‌کننده جمعیت فوتی شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه