اخبار داغ

فرماندار ماهنشان:

جلوگیری از کشت گوجه‌فرنگی و هندوانه در ماهنشان/ کشت پسته، زعفران و گل محمدی در ماهنشان توسعه می‌یابد

جلوگیری از کشت گوجه‌فرنگی و هندوانه در ماهنشان/ کشت پسته، زعفران و گل محمدی در ماهنشان توسعه می‌یابد
فرماندار ماهنشان از تغییر الگوی کشت در این شهرستان خبر داد و گفت: کشت پسته، زعفران و گل محمدی در ماهنشان توسعه می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه با توجه به کمبود آب به سمت کشت‌های جایگزین رفته‌ایم، اظهار کرد: دنبال محصولاتی هستیم که هم درآمد بیشتری داشته باشند و هم آب کمتری مصرف کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه به دنبال کشت زعفران در شهرستان ماهنشان هستیم، ابراز کرد: سال گذشته 12 کیلوگرم از مزارع شهرستان ماهنشان زعفران برداشت کرده‌ایم و اکنون نیز به دنبال افزایش کشت پسته در منطقه هستیم.

,

فرماندار شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه اکنون 300 هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت پسته رفته است، عنوان کرد: امسال نزدیک 50 تن پسته برداشت کرده‌ایم، امسال تعدادی از کشاورزان ماهنشانی را به کاشان اعزام کردیم تا در بحث کشت گل محمدی تجاربی را کسب کنند.

,

وی با بیان اینکه به دنبال پیشگیری از کشت خربزه، هندوانه و گوجه فرنگی در منطقه هستیم، خاطرنشان کرد: شهرستان ماهنشان در استان زنجان بالاترین تولید عسل را داشته است به طوری که 185 تن برداشت عسل در شهرستان داریم.

,

نوری با اشاره به اینکه امسال 45 هزار تن برداشت گندم در شهرستان داشتیم، گفت: بعد از 40 سال برای نخستین بار سیلوی 10 هزار تنی را افتتاح کردیم این در شرایطی است که در گذشته کشاورزان ما باید مسیر 100 کیلومتری را طی می‌کردند.

,

وی بیان کرد: گندمی که در بخش انگوران کشت می‌شود از مرغوب‌ترین گندم‌های تولیئد کشور و استان زنجان است.

,

فرماندار شهرستان ایجرود با اشاره به اینکه سد مراش در شهرستان ماهنشان در حال ساخت است، اظهار کرد: آب 127 روستای شهرستان ماهنشان از طریق این سد تامین خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه