اخبار داغ

زنگنه: پول نفت تا ریال آخر به حساب خزانه واریز می‌شود

زنگنه: پول نفت تا ریال آخر به حساب خزانه واریز می‌شود
وزیر نفت گفت: پول نفت تا ریال آخر به حساب خزانه واریز و در همین مجلس برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیژن زنگنه، وزیر نفت، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 27 آبان) پارلمان در پاسخ به سؤال علی ساری نماینده اهواز درباره علت عدم پاسخگویی مدیران نفت، عدم توزیع مناسب خدمات اجتماعی و عدم اعطای مالیات شهرداری‌ها، گفت: مسئله مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها از جمله نفت، یک مقوله‌ای است که درباره آن کارهای زیادی انجام شده و سال‌هاست که به آن پرداخته‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: درباره پرداخت‌های مالیات‌های ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به معاونت امور مجلس دستور داده شد که با نمایندگان و مسئولان استانی جلسه‌ای برگزار و مسئله را حل کند.
,
 
,
 
,
وزیر نفت با اشاره به آلایندگی گازهای نفت سوخته شده و آلودگی هوا، اظهار داشت: در این زمینه وضعیت خوبی در استان خوزستان وجود ندارد، خوشبختانه با برنامه‌های انجام شده قرار است ظرف 2 سال آینده، هیچ گازی در اطراف اهواز سوخته نشود و این آلودگی ناشی از این گازها نیز به کلی برچیده خواهد شد.
,
 
,
زنگنه اضافه کرد: در این زمینه قراردادی با پتروشیمی‌ها در چند ماه اخیر منعقد شده که بخش اصلی این گازها گرفته شده و به صورت خوراک پتروشیمی استفاده و هزینه‌های آن از طریق این خوراک‌ها تأمین شود که این مسئله به یک سال و نیم زمان و 2 میلیون دلار سرمایه نیاز دارد.
,
 
,
وی تصریح کرد: برای میزان آلایندگی در اهواز و جلوگیری از آن نزدیک به 85 طرح به ارزش 295 میلیارد تومان در دست اجرا داریم که مقادیر و زمان آن مشخص است و کارهای انجام شده در حد توان وزارت نفت است.
,
 
,
وزیر نفت ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که وزارت نفت درباره مسائل اجتماعی انجام داده، به‌کارگیری 250 کارآموز در منطقه غرب کارون است که به آنها آموزش‌های حرفه‌ای داده شده و نزدیک به 3 هزار میلیارد برای آنها هزینه شده است که خوشبختانه بیشتر آنها به‌کار گرفته شده‌اند.
,
 
,
زنگنه تأکید کرد: متأسفانه تصور می‌شود که تمام پول نفت استخراج شده به حساب وزارت نفت واریز می‌شود و این وزارتخانه حق مردم را نمی‌دهد، در حالی که این پول تا ریال آخر به حساب خزانه واریز و در همین مجلس برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.
,
 
,
وی برگزاری کلاس‌های کنکور با محوریت وزارت آموزش و پرورش را یکی از اقدامات مهم وزارت نفت در حوزه خدمات اجتماعی دانست و اظهار داشت: این کلاس‌ها را از سال 96 برگزار کرده‌ایم که کار ارزشمندی است.
,
 
,
زنگنه ادامه داد: در کلاس‌های کنکور وزارت نفت بالغ بر 200 دانش‌آموز تحت پوشش آموزش و پرورش و کلاس‌های کنکور قرار گرفته‌اند که نتیجه آن 2 نفر زیر رتبه 100، 9 دانش‌آموز  رتبه کمتر یک هزار و 94 نفر نیز زیر رتبه 20 هزار شده‌اند که این ارزشمند است.
,
 
,
وی با بیان اینکه وزارت نفت درگیر مشکلات مالی است،گفت: بیش از 2 هزار میلیارد تومان صورت وضعیت تأیید شده داریم که نتوانسته‌ایم تأمین مالی کنیم، بنابراین در حال گرفتن وام جهت تأمین آنها هستیم؛ لذا آنچه از وضعیت موجود می‌توان نتیجه گرفت این است که با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم.
,
 
,
وزیر نفت تصریح کرد: آنچه در اختیار وزارت نفت بود به همراه اعداد به نمایندگان گزارش داده شد؛ لذا برای بیشتر شدن خدمات، نیازمند کمک مجلس هستیم که می‌تواند با افزایش منابع کمک‌های بیشتری نیز انجام شود.
,
 
,
زنگنه با تأکید بر اینکه طرح دیگری در غرب کارون در حال انجام است که به عنوان "NGL1200" در دست اجراست، افزود: طرح‌های دیگری نیز برای غرب و شرق کارون در دست اجرا داریم که برای این برنامه‌ها، 5 سال و با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیارد تومان سرمایه نیاز است.
,
 
,
وی تصریح کرد: در طرح غرب کارون که 6 میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته شده باید 4 درصد آن برای مسائل اجتماعی در نظر گرفته شود که از این 6 میلیارد دلار، نزدیک به 2 هزار میلیارد دلار برای طرح استفاده می‌شود.
,
 
,
وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: برای شرق کارون نزدیک به 1200 میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده است که به عنوان یک طرح ابتکاری از آن یاد می‌شود که باید سریع آن را اجرایی کرده و مشکلات ناشی از آلایندگی‌ها برطرف شود.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه