اخبار داغ

جزئیات توزیع سبد حمایتی غیر نقدی کمیته امداد

جزئیات توزیع سبد حمایتی غیر نقدی کمیته امداد
مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد گفت: تمام افراد تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد می‌توانند این سبد حمایتی را دریافت کنند و سقف زمانی برای دریافت آن تعیین نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آذر اسماعیلی،مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد با اشاره به جزئیات توضیح بسته حمایتی به مددجویان این نهاد، اظهار داشت: بحث تأمین نیازهای معیشتی مددجویان جزو دغدغه‌های نهادهای حمایتی است که در این راستا رفع کمبود غذایی نیازمندان در قالب توزیع بسته حمایتی در چند سال گذشته انجام شده است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: در ۵ دی‌ماه سال جاری سقف سبد حمایتی نیازمندان مشخص شد و این سبد تا پایان سال جاری چند بار توزیع می‌شود؛ ضمن اینکه دولت ۹ هزار میلیارد تومان برای تأمین این سبد حمایتی اختصاص داده است که به تناسب تعداد مددجویان، نیازمندان و اقشار کم‌برخوردار توزیع می‌شود. 
,
 
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد درباره «میزان ارزش سبد غذایی بین نیازمندان»، افزود: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این مبلغ به صورت پلکانی و برای خانواده‌های یک‌نفره ۱۰۰ هزار تومان، دو نفره ۱۵۰ هزار تومان، ۳ نفره ۲۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۲۵۰ هزار تومان و پنج نفر به بالا نیز ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است که به حساب یارانه سرپرست خانوار واریز می‌شود. 
,
 
,
اسماعیلی با تأکید بر اینکه پرداخت سبد حمایتی غذایی تنها به صورت دریافت کالا امکان‌پذیر است و قابل نقد شدن نیست، تصریح کرد: مواد غذایی توزیعی در فروشگاه‌های اتکا،  تعاون روستایی و فروشگاه‌های زنجیره ای توزیع می‌شود. 
,
 
,
وی متذکر شد: در سال جاری ۲ میلیون و ۷۰ هزار نفر مستمری‌گیرنده و پشت‌نوبتی وجود داشت که به حساب این افراد واریز شد؛ ضمن اینکه برای پرداخت این سبد حمایتی، سقفی مشخص نشده و نیازمندانی که شناسایی شوند، از این سبد بهره‌مند می‌شوند. 
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد گفت: تمام افراد تحت پوشش و پشت نوبتی کمیته امداد می‌توانند این سبد حمایتی را دریافت کنند و سقف زمانی برای دریافت آن تعیین نشده است.
,
 
,
اسماعیلی با اشاره به فقر غذایی نیازمندان، خاطرنشان کرد:‌ کمیته امداد در قالب‌های مختلف مانند توجه به سوءتغذیه کودکان زیر هفت سال، زنان باردار و توزیع سبد غذایی به این موضوع توجه می‌کند. 
,
 
,
وی درباره اینکه « آیادر مراحل بعد خانواده‌ای می‌تواند این سبد حمایتی را دریافت دریافت کند؟»، ابراز داشت: این برنامه برای افراد کم‌درآمد است و اولویت اول، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی هستند، اما سقفی برای نیازمندان نیز قائل نشده‌ایم و کسانی که به عنوان نیازمند تشخیص داده شوند، مشمول دریافت سبد غذایی می‌شوند. 
,
 
,
مدیرکل مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد با اشاره به شاخص‌های دریافت کمک توسط افراد، یادآور شد: افراد فاقد سرپرست، زنان سرپرست خانوار، از کارافتادگان و کسانی که درآمد مشخصی ندارند، مشمول خدمات کمیته امداد هستند که این افراد قطعا بسته حمایتی را دریافت می‌کنند؛ ضمن اینکه مناطق کم‌برخوردار علاوه بر دریافت سبد غذایی مورد رسیدگی ویژه‌ای نسبت به مناطق برخوردار هستند.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه