اخبار داغ

هانی زاده در گفت و گو با دانا؛

رویکرد جامعه جهانی بر مبنای پایان جنگ یمن و برکناری بن سلمان است/ طی هفته های آینده تحولات مهمی در جنگ عربستان علیه یمن رخ خواهد داد/ سعودی ها می خواهند ارتباط حوثی ها را با دریا قطع کند

رویکرد جامعه جهانی بر مبنای پایان جنگ یمن و برکناری بن سلمان است/ طی هفته های آینده تحولات مهمی در جنگ عربستان علیه یمن رخ خواهد داد/ سعودی ها می خواهند ارتباط حوثی ها را با دریا قطع کند
کارشناس مسائل خاورمیانه به محاصره شهر بندری الحدیده اشاره کرد و گفت: عربستان نهایت تلاش خودش را انجام می دهد تا شهر را تصرف کنند تا به عنوان یک ابزار چانه زنی در مذاکرات آینده بین عربستان و انصارالله استفاده کند
[

حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به محاصره شهر بندری الحدیده در یمن، اظهار داشت: حمله گسترده عربستان به شهر بندری الحدیده در چارچوب تلاش رژیم آل سعود برای به دست گرفتن و کسب یک پیروزی ظاهری و شکلی در یمن است؛ به اعتبار این که جامعه جهانی به شدت عربستان را تحت فشار قرار داده تا جنگ یمن را به پایان برساند، به همین دلیل پایان جنگ به این شکل به معنی شکست کامل عربستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی تصریح کرد: اخیراً عربستان سعودی با کمک همپیمانان خودش حمله گسترده ای را به شهر الحدیده انجام داده است و صد ها هزار نفر را آواره کرده و تلفات بسیار سنگین است، اما مقاومت مردم شهر الحدیده هم بسیار زیاد است.

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه ابراز داشت: عربستان نهایت تلاش خودش را انجام می دهد تا شهر را تصرف کنند و به عنوان یک ابزار چانه زنی در مذاکرات آینده بین عربستان و انصارالله استفاده کند، به همین دلیل الآن رویکرد جامعه جهانی بعد از قتل جمال الدین خاشقجی روزنامه نگار برجسته عربستانی به این سمت و سو است که جنگ یمن را به پایان برسانند و سپس محمدبن  سلمان ولیعهد عربستان را از ولیعهدی بردارند و شخص دیگری را که محبوبیت بیشتری را در عربستان داشته باشد به عنوان ولیعهد انتخاب کنند.

,

 

,

هانی زاده افزود: طی ماه ها و هفته های آینده به نظر می رسد تحولات مهمی در رابطه با یمن و عربستان روی خواهد داد.

,

 

,

هدف نهایی عربستان تصرف الحدیده و چانه زنی با حوثی ها و انصارالله است

, هدف نهایی عربستان تصرف الحدیده و چانه زنی با حوثی ها و انصارالله است,

وی در پاسخ به این سوال که "در صورت سقوط الحدیده چه اتفاقی برای جریان مقاومت یمن و حوثی ها می افتد؟" گفت: طبیعی است که اگر الحدیده سقوط کند سخت است و چانه زنی عربستان در مذاکرات آینده افزایش خواهد یافت و فشارهای بیش تری متوجه انصارالله خواهد شد.

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه خاطر نشان کرد: عربستان سعودی اخیراً به کشورهای غربی و مخصوصاً آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کرده است که به شرطی جنگ یمن پایان خواهد داد که یک امتیاز بالایی بدست بیاورد و این امتیاز در چارچوب اشغال شهر الحدیده قابل تجزیه و تحیلی است.

,

 

,

حسن هانی زاده اشاره کرد: عربستان سعودی به شدت به دنبال این است که شهر الحدیده را تصرف کند تا بتواند پایگاهی برای خودش داشته باشد که در مذاکرات آینده به عنوان یک ابزار فشار علیه حوثی ها استفاده کند.

,

 

,

وی به نظر می رسد عربستان به شدت به دنبال این است که الحدیده را تصرف کند تا بتواند ارتباط الحدیده و حوثی ها را با دریا قطع کند.

,

 

,

هانی زاده به سکوت مجامع بین المللی اشاره کرد و گفت: کشورهای غربی با طرح عربستان برای اشغال الحدیده موافقات کرده اند به همین دلیل جامعه جهانی سکوت اختیار کرده است، اما بعد از سقوط الحدیده که احتمال سقوط آن وجود دارد، به هر حال کشورهای غربی به عربستان فشار خواهند آورد که جنگ را به اتمام برساند.

,

 

,

وی افزود: به نظرمی رسد که در حال حاضر عربستان از تمام قدرت نظامی خودش برای اشغال شهر الحدیده استفاده خواهد کرد و بعد از آن آتش بس را اعلام خواهد کرد.

,

 

,

کارشناس مسائل خاورمیانه اصلی ترین هدف عربستان را تصرف شهر بندری الحدیده و قطع ارتباط شمال و جنوب یمن دانست و گفت: عربستان درصدد است که با تصرف الحدیده راه دریایی انصارالله بسته شود و بعد از آن عربستان سعودی در آینده درحالی که شهر الحدیده را اشغال کرده است، آتش بس اعلام کند و در پایان نیز مذاکره را مشروط بر تامین شرایط خودش اعلام خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه