اخبار داغ

با حضور جمعی از مسئولین کشوری؛

مراسم کلنگ زنی احداث کتابخانه مرکزی سیرجان برگزار شد

مراسم کلنگ زنی احداث کتابخانه مرکزی سیرجان برگزار شد
صبح امروز در سومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مسئولین استان و شهرستان کلنگ احداث کتابخانه مرکزی خیرساز سیرجان به زمین زده شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان در سومین روز از هفته کتاب و کتابخوانی و با حضور معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مسئولین استان و شهرستان کلنگ احداث کتابخانه مرکزی خیرساز سیرجان به زمین زده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در این آیین فرماندار سیرجان ضمن اشاره به اهمیت این پروژه گفت: احداث این کتابخانه یکی از ضروری ترین کارهایی است که باید در سیرجان انجام می شد که ما در این شهر در زمینه های مختلفی بویژه در بحث مدارس خیر ساز رتبه اول را داریم و زمان آن رسیده بود که در بحث کتابخانه ها نیز این اقدام صورت پذیرد.

,

مکی آبادی افزود:مردم سیرجان همواره در صحنه هستند و این اتفاقات مگر با همت مردم و مسئولین میسر نبود و ما سعی کردیم موانع را از سر راه خیرین برداریم تا بتوانند راحت تر اهداف خیرخواهانه خود را به سرانجام برسانند و امیدوارم این اتفاق برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سیرجان شروع خوبی باشد.

,

حسینی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در بخشی از سخنان خود گفت: کارهای خوبی در بحث فرهنگ در سیرجان انجام می شود که می تواند الگوی مناسبی برای استان ها باشد و تمامی پیامبران ما که ماندگار شدند صاحب کتاب بودند و این اهمیت کتاب را می رساند چراکه کتاب و کتابخوانی از انحراف و انحطاط فرهنگی جوامع جلوگیری می کند و امیدوارم کتابخانه مرکزی سیرجان منشا خیر و فرهنگ سازی در این شهرستان می شود.

,

شفاعی رییس نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز فعالیت های خیرین را بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: همواره به دنبال استفاده از توان خیرین بودیم و خوشحالیم که خیرین در این راه همواره ما را همراهی کردند که پروژه کتابخانه مرکزی سیرجان سی و یکمین پروژه ای است به همت خیرین در دیار کریمان احداث خواهد شد.

,

اصغر ایرانمنش خیر و بانی احداث کتابخانه مرکزی سیرجان نیز این توفیق را آرزوی قلبی خود عنوان کرد و گفت: ساخت یک کتابخانه آرزوی قلبی من بود و خوشحالم که دارم به آن می رسم و این امر محقق نمی شد مگر با حمایت پدر بزرگوارم که از کودکی مرا به کتاب خواندن تشوق می کرد و شرایط را برای کتابخوانی من مهیا می کرد.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی این اتفاق را یک اقدام خوب در بحث مسائل فرهنگی شهرستان قلمداد کرد و گفت: عادت کرده ایم به انتشار اخبار مایوس کننده اما باید زیبایی ها را تیتر کرد و انعکاس داد و امیدواریم این پروژه بتواند نقش موثر خود را در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان ایفا کند و مردم پرسشگر، دولت پاسخگو را به بار می آورند که وظیفه ما مسئولین است که پاسخگوی درخواست های مردم باشیم.
در ادامه کلنگ احداث کتابخانه مرکزی سیرجان با حضور معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیرجان به زمین زده شد و پس از آن دکتر حسینی در سالن اجتماعات فرمانداری سیرجان با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان دیدار و گفتگو کرد که در این جلسه فعالان فرهنگی و هنرمندان شهرستان مشکلات و دغدغه های خود را در حضور معاون وزیر ارشاد بیان و خواستار ارائه راه حل شدند.

,
,

علیزاده مدیر کل ارشاد استان کرمان، فرصت ایجاد شده را فرصتی خوب عنوان کرد و گفت: مشکلات جامعه هنری و فعالان فرهنگی قابل حل است. ما بایستی تعامل با جامعه هنری و فرهنگی را ایجاد کنیم و سیرجان ظرفیت های بالا و حامیان خوبی دارد که با کمک این حامیان می توان زیر ساخت های فرهنگی شهرستان را ارتقا داد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه