اخبار داغ

سخنان سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی در مورد قتل خاشقچی

سخنان سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی در مورد قتل خاشقچی
اگر او می خواهد چهره راهبرنده عربستان سعودی در اینده باشد، پادشاهی عربستان سعودی زمانه سختی در عرصه جهانی پیش رو خواهد داشت. آنها متحد مهم ما هستند اما وقتی موضوع ولی‌عهد سعودی مطرح می‌شود باید بگویم که او غیرمنطقی و نامتوازن است و به نظرم کارهای بسیاری کرده که به روابط آمریکا و عربستان سعودی آسیب زده است و من قصدم این است که دیگر به هیچ وجه هیچ همکاری و کاری با او نداشته باشم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه با شبکه «ان بی سی نیوز» گفت که گزارش سیا (درباره دست داشتن محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقچی) در اختیار من قرار نگرفته ولی من از همان روز اول اعتقادم این بوده که 15 نفر یا 17 نفر (تیم اعزامی ترور) بدون اطلاع و مجوز ولی‌عهد عربستان سعودی نمی‌توانستند سوار دو هواپیما شده و وارد کنسولگری شوند و فردی را که منتقد ولی‌عهد بوده را تکه تکه کنند. اگر شما اطلاع کمی درباره عربستان سعودی و محمد بن سلمان داشته باشید، این موضوع که او اطلاعی در این باره نداشته، برای من باورش غیرممکن است.
 
اگر او می خواهد چهره راهبرنده عربستان سعودی در اینده باشد، پادشاهی عربستان سعودی زمانه سختی در عرصه جهانی  پیش رو خواهد داشت. آنها متحد مهم ما هستند اما وقتی موضوع ولی‌عهد سعودی مطرح می‌شود باید بگویم که او غیرمنطقی و نامتوازن است و به نظرم کارهای بسیاری کرده که به روابط آمریکا و عربستان سعودی آسیب زده است و من قصدم این است که دیگر به هیچ وجه هیچ همکاری و کاری با او نداشته باشم.

من دارم با سناتور (باب) منندز (عضو ارشد دموکرات کمیته روابط خارجی سنا)  فهرست تحریمی قانون ماگنیتسکی را به راه می‌اندازم. ما قصد نداریم که این 15 عضو نیروی امنیتی سعودی را فقط قربانی کنیم. من میخواهم هر آنچه که بتوانم برای مسئول  و مقصر شناختن همه کسانی که در این موضوع دست دارند انجام دهم، من میخواهم پای ولی‌عهد را هم به این موضوع بکشانم کسی که به اعتقاد من یک نیروی ویرانگر در خاورمیانه بوده است، او بدون اینکه به کسی چیزی بگوید قطر را محاصره و تحریم کرد، این جنگ در یمن واقعا به صورت کامل از کنترل خارج شده است، او نخست وزیر لبنان را تحت بازداشت خانگی قرار داد، این موضوع کاملا روشن است که او یک نیروی ویرانگر در زمینه مسائل خاورمیانه و روابط با آمریکا بوده است، من از گفتن این حرف‌ها نفرت دارم چرا که خیلی امید داشتم که او همان اصلاح گری باشد که عربستان سعودی خیلی به آن نیاز داشته اما این فرصت و امیدواری از دست رفته است».

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه