اخبار داغ

ترجمه های غلط وزارت امور خارجه/ حاشیه سازی برای امنیت ملی کشور

ترجمه های غلط وزارت امور خارجه/ حاشیه سازی برای امنیت ملی کشور
ارائه سه متن مهم تعهد آور بین المللی از سوی وزارت امور خارجه با ترجمه ای غلط به مجلس برای تصمیم گیری سوالات زیادی را در افکار عمومی ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس بعد از بازگشت لایحه سی اف تی از شورای نگهبان به جنجال های رسانه ای اصلاح طلبان که با حمایت رسانه ای دولت هم همراه گردید و اظهار نظر برخی از اعضای دولت و اتهام زنی به نظام درباره پولشویی مشخص شد ترجمه ای غلط از این لایحه به مجلس ارسال شده است. با مشخص شدن اینکه این تصمیم گیری مجلس بر اساس ترجمه غلط بوده است لازم است تصمیم گیری مجدد در مجلس با متن صحیح لایحه صورت گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

ارائه ترجمه غلط از سوی وزارت امور خارجه که یک لایحه بسیار مهم تعهد اور بین المللی است با امضای دولتمردان به مجلس برای رای گیری اشتباهی قابل توجیه نیست و در مورد وزرات خانه ای که وزیر آن همصدا با غرب به نظام تهمت پولوشویی می زند نیاز به بررسی بیشتری دارد.

,

ارسال ترجمه غلط به مجلس برای تصمیم پیش از این هم سابقه داشته و در مورد معاهده پالرمو و برجام هم ترجمه های غلطی ارسال شده اند و دولت برای چندمین بار به اشتباه چیزی را ترجمه کرده است.

,

اصل معاهدات بین المللی مورد ذکر در وزارت امور خارجه موجود است و ارائه ترجمه های غلط آن هم سه بار یا به دلیل بی سوادی و عدم تخصص مترجمین وزارت امور خارجه است که فاجعه ای برای دستگاه دیپلماسی کشور است یا برخی در وزارت امور خارجه نقوذ کرده اند و عامدانه در حال بازی با منافع کشور هستند.

,

باید مشخص گردد دلیل ارائه سه ترجمه غلط فوق الذکر به چه دلیل بوده است و وزارت امور خارجه به صورت ویژه پیگیری کند تا اگر افراد فاقد شایستگی در پست های نامناسب بکارگیری شده اند تعویض گردند و اگر عامدانه این ترجمه های غلط انجام گرفته مقصرین مشخص گردند تا دلیل این اقدام که مصداق خیانت به کشور مشخص شود.

,

, ,

با در نظر گرفتن اهمیت موضوع باید این مسئله به صورت سریع بررسی شود تا در آینده ضمن عدم تکرار آن از ایجاد حواشی برای کشور جلوگیری گردد.

,

البته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و وزارت تحت تصدی او بارها در مظان اتهام ترجمه های غلط به طریق مختلف بوده اند. اردیبهشت امسال نامه ای با حضور وزیر خارجه کشورمان در شورای روابط خارجی آمریکا برگزار شد ظریف در صحبت هایی نسنجیده  این اظهارنظر تلویحا اتهام آمریکا و انگلیس و فرانسه (حامیان و تجهیزکنندگان تروریسم در منطقه) و آل سعود مبنی بر نقش ایران در بی ثبات کردن تایید می کند و فایل کامل ویدئویی این برنامه به همراه متن کامل پیاده شده در سایت شورای روابط خارجی آمریکا   برای مشاهده عموم قرار گرفته است و با انتشار خبر آن روابط عمومی  روابط عمومی وزارت امور خارجه در بیانیه ای تحت عنوان «پاسخ روابط عمومی وزارت امور خارجه به انتقادات و اتهامات ناروا و نامتعارف برخی رسانه ها از سفر وزیر امور خارجه به نیویورک واکنش نشان داد و بدون پاسخگویی به موارد مطرح گردیده و در بخشی از بیانیه خود اعتماد به ترجمه غلط و خارج از متن یک رسانه معاند از یک جمله از سخنرانی ۲۰ دقیقه ای وزیر امور خارجه مبنای قضاوت و تحلیل برخی رسانه های ارزش مدار شده است، ذکر می گردد.

,

از دیگر اقدامات چند وقت اخیر وزیر خارجه می‌توان به ارسال نامه‌ ظریف به روحانی برای تسریع در عضویت ایران در توافق آب و هوایی پاریس اشاره کرد که ظریف در این نامه از روحانی خواسته با توجه به اینکه ممکن است نپیوستن به این توافق در آینده برای کشور پیامدهایی در برداشته باشد پس بهانه را از کشورهای دیگر گرفته و به این توافق بپیوندیم. آنچه قابل ذکر است اینکه آمریکا به عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان گازهای گلخانه‌ای در جهان برای تامین منافع خود از این توافق خارج شده و حال آنکه  علیرغم تهدیدات این توافق برای اقتصاد ایران، عده‌ای در داخل کشور به‌دنبال عضویت در آن هستند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه