اخبار داغ

گشایشی برای گره کور مشکلات طلاسازان یزد نیست؛

بازار سوت و کور این روزهای طلای یزد/۹۰درصد کارگاه‌های طلاسازی یزد تعطیل شد!

بازار سوت و کور این روزهای طلای یزد/۹۰درصد کارگاه‌های طلاسازی یزد تعطیل شد!
رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد گفت: با اشاره به اینکه مالیات بر ارزش افزوده و گرانی طلا خرید طلا از سوی مردم را کاهش داده است، گفت: این شرایط موجب تعطیلی 90 درصد از کارگاه‌های طلاسازی یزد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا نوری‌زاده در گفتگو با یزدرسا، در خصوص وضعیت بازار طلای یزد گفت: ثباتی در بازار طلا به وجود نیامده، با وجود اینکه تقریبا  طی یک هفته گذشته شاهد سیر نزولی قیمت طلا و سکه بودیم بعدازظهر دیروز همزمان با بالا رفتن قیمت دلار هر مثقال طلا 200 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

رئیس اتحادیه طلا و جواهر یزد اعلام کرد: سکه هم اکنون در بازار یزد چهار میلیون تومان، سکه امامی چهارمیلیون و 160 هزار تومان، هر مثقال طلای آب شده 17 عیار  یک میلیون و 651 هزار تومان(افزایش 200 هزار تومانی نسبت به روز گذشته)، هرگرم طلای 18 عیار 384 هزار و 370 تومان، هر گرم طلای 20 عیار 426 هزار و 900 و هر گرم طلای 21 عیار 448 هزار و 430 تومان به فروش می‌رسد.

,

وی با اشاره به وضعیت خرید و فروش و رکود در بازار طلا گفت: مردم به هیچ وجه طلای ساخته را به دلیل افزایش قیمت طلا و همچنین تعلق گرفتن ارزش افزوده به آن نمی‌خرند، مردم شاید طلای آب شده و یا اینکه با توجه به کاهش ارزش پول ملی اقدام به خرید سکه می‌کنند.

,

نوری‌زاده  گفت: حدود 90 درصد کارگاه‌های طلاسازی یزد تعطیل شده‌اند و حتی کارگاه‌هایی با 50 نیرو در یزد تعطیل شدند.

,

وی با بیان اینکه بازار طلا و سکه غیر قابل پیش بینی شده است، تصریح کرد: نمی‌توان هیچ پیش بینی در خصوص افزایش و یا کاهش قیمت طلا و سکه داشت،  در هفته گذشته بدون اینکه هیچ اتفاق خاصی رخ دهد قیمت‌ها سیر نزولی داشت و دیروز نیز ناگهان بدون هیچ رخداد خاصی با افزایش قیمت مواجه شدیم و به نظر این تغییر قیمت‌ها  همزمان با نوسانات دلار اتفاق می‌افتد.

,

نوری‌زاده با اشاره به وجود مشکل ارزش افزوده در بازار طلا گفت: چنانچه ارزش افزوده از طلا برداشته شود موجب رونق کسب و کار در این صنف خواهد بود اما در واقع با وجود تلاش‌هایی که اعضای اتحادیه طلا برای حل این مشکل انجام دادند و صحبت‌هایی که با نمایندگان و دیگر مسئولان انجام داده اند هیچ گشایشی تاکنون حاصل نشده است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه