اخبار داغ

دومین سفر روحانی به استان و خیل طرفداران پشیمان

دومین سفر روحانی به استان و خیل طرفداران پشیمان
رئیس جمهور امروز برای دومین بار میهمان مردم آذربایجان غربی است، میهمانی که میزبانانش هرچند به میهمان نوازی شهره اند اما خلف وعده ها و دوری از شعارهای انتخاباتی اش سبب شده دل خوشی از دولت نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، بیش از یکسال از انتخاب دوباره روحانی می گذرد و اقلیت های قومی و مذهبی کشور به واسطه شعارهای خوش رنگ و لعابی که از سوی برخی اصلاح طلبان پیرامون دولت به خورد مردم داده می شد، نقش قابل توجهی در پیروزی دوباره دولت تدبیر و امیدایفا کردند، دولتی که به گفته حامیان دو آتشه دیروز و منتقدان نیش امروزش به بسیاری از وعده های خود عمل نکرده و در حوزه های مهمی چون اقتصاد ،اشتغال و حمایت از صنعت بسیار ضعیف ظاهر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

سفر این بار روحانی در آستانه هفته وحدت به استان آذربایجان غربی که به استان رنگین کمان اقوام و مذاهب شناخته می شود دارای ویژگی های قابل توجهی است که از آن جمله می توان به ابراز پشیمانی صریح و علنی مسئول ستاد استانی روحانی در اذربایجان غربی اشاره کرد که در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور دیدار با وی را تحریم کرده است.

,

در بخشی از نامه حمید صداقت پیشه خطاب به روحانی آمده است: افسوس و صد افسوس که بسیاری از وعده‌ها {ی اعلام شده در سفر قبلیتان{ از جانب مسئولین تحت امرتان مورد توجه جدی قرار نگرفت و امروز شاهد عدم تحقق آن‌ها هستیم. بالارفتن کمرشکن نرخ تورم، محدودیت و رکود بیش از حد مبادلات تجاری مرزی،  افزایش ده برابری عوارض خروج از کشور (بدون توجه به وضع پیله‌وران و ساکنان نواحی مرزی که عملا مبادلات مرزی را یکطرفه کرده و باعث رونق بازار مرزنشینان کشورهای همسایه شده و درآمد مرزنشینان محروم این مرز و بوم را به صفر رسانده است)، افزایش شدید نرخ ارز و وضعیت نابسامان آن، وضعیت اشتغال و معیشت مردم (به ویژه طبقات مستضعف جامعه و ساکنان محروم دور از مرکز کشور)، وضعیت نامناسب اشتغال جوانان و تبعات نگران‌کننده‌ی بیکاری (به ویژه بیکاری جوانان) و … همه و همه در کنار بحران‌های اقلیمی و و ضعیت نامناسب دریاچه‌ی اورمیه (که عضوی از خانواده‌ی اهالی این خطه می‌باشد) و نیز عدم تحقق وعده‌های فرهنگی نشان از عدم تعهد و باور بسیاری از اعضای تیم‌های عملیاتی شما در رده‌های بالای مدیریتی به وعده‌های شورآفرین‌تان است. امری که  در میان کادرهای عملیاتی نماینده‌ی دولت در استان (استاندار محترم آذربایجان غربی، جناب شهریاری) نیز به چشم می‌خورد و عدم همراهی کادرهای باقی‌مانده از دور قبل در استانداری و عدم وفاداری بسیاری از مسوولین تحت امر ایشان به آن تعهدات شما به مردم استان، عملا ایشان را نیز در طی این مسیر تنها گذاشته است.

,

اما پشیمانی از همراهی به روحانی تنها به مبلغان وی محصور نبوده و نمایندگان حامی وی در مجلس شورای اسلامی و حتی فرمانداران دولت متبوعش نیز علناٌ از همراهی با روحانی ابراز ندامت کرده اند.

,

جلال محمود زاده نماینده مردم  مهاباد که روحانی را به عنوان تنها ناجی ایران معرفی می کرد و در ستاد انخاباتی اش که از جانب اقرابش در سطح شهرستان ایجاد شده بود حضور یافت و به سخنرانی غرای تبلیغاتی پرداخت اکنون به یکی از مخالفان اصلی دولت تبدیل شده و طرحهای استیضاح و سئوال از رئیس دولت را با آب و تاب فراوان دنبال می کند و هر روز برای یکی از دولتی ها خط و نشان می کشد!.

,

نماینده بوکان که تخصص خاصی در شال های رنگی به گردن انداختن دارد و یک بار در انتخابات ۸۸ سبز پوش شده بود؛ با روی کار آمدن روحانی به رنگ بنفش متمایل شد ، او نیز با گردن آویختن شال پنفش در دوره اول و دوم حضور روحانی در انتخابات از هر امکانی برای رای آوری روحانی بهره برد، روز گذشته در مراسمی که به بهانه حضور علی یونسی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات مشاور بی عمل امروز روحانی در امور اقوام و مذاهب در شهرستان بوکان ترتیب داده شده بود با شدت و حدت تمام به عملکرد دولت تاخت!.

,

از اینها که بگذریم نمی توان از ابراز پشیمانی فرماندار سابق مهاباد از همراهی با دولت تدبیر که طی ماههای گذشته بیش از همه  نقل محافل شده بود ، گذشت. جعفر کتانی در نامه ای کوتاه خطاب به روحانی نوشت: «جناب آقاى رئیس جمهور ؛ متاسفم عرض کنم که : واقعاً پشیمانم از اینکه معاون استاندار و فرماندار دولت شما بودم ، دولتی که به هیچ یک از ارزش ها مقید نبوده و نیست .  تصور بفرمایید مکاتبات  متعدد فردى مسئول به جایی نرسد وای به حال زار این مردم بیچاره ، بی پناه و د‌رمانده . اینقدر به خدا هم پناه بردیم بابت کثرت آن شرمنده درگاهش شدیم».

,

با همه این اوصاف امروز روحانی برای دومین بار در طول دوران سکان داری قوه مجریه میهمان مردم خون گرم و قدرشناس و صد البته صبور استان آذربایجان غربی خواهد بود باید منتظر ماند و دید استقبال مردم از روحانی که به ظن طرفدارانش کوله باری از خلف وعده را با خود دارد،  چگونه خواهد بود.

,

رسول گلباخی

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه