اخبار داغ

ماری‌جوآنا علائم آسم را تشدید می‌کند

ماری‌جوآنا علائم آسم را تشدید می‌کند
نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلرژی ناشی از ماری‌جوآنا نشانه‌های آسم در کودکان را تشدید می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت «timesnownew»، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، آلرژی ناشی از ماری‌جوآنا نشانه‌های آسم در کودکان را بدتر می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
براساس این پژوهش که به تازگی صورت گرفته، علاوه بر تمامی مضرات ناشی از استفاده از ماری‌جوآنا، تشدید علائم آسم در کودکان معضل بزرگ ناشی از قرارگیری در معرض آن است. 
,
 
,
بررسی‌های متعددی نشان داده است، دود دست دوم سیگار برای همه افراد، چه آنهایی که مبتلا به آسم هستند و چه آنهایی که بیماری تنفسی ندارند، خطرناک است؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد، دود ناشی از استعمال ماری‌جوآنا برای بزرگسالان و کودکانی که مبتلا به آسم و به ویژه آسم غیرکنترل شده هستند، نیز خطرناک است. 
,
 
,
این مطالعه که توسط محققان آمریکایی صورت گرفته تأکید می‌کند، قرارگیری کودکان در معرض دود ماری‌جوآنا به ظهور علائم آسم یا تشدید‌ آنها می‌انجامد.
,
 
,
براساس داده‌های موجود، یک نفر از هر 12 نفر در جهان مبتلا به آسم هستند.
,
 
,
کارشناسان بهداشتی می‌گویند: گرچه آسم در پسران دو برابر دختران است، اما میزان بروز آسم شدید در هر دو یکسان است؛ در مقابل، زنان بالغ میزان آسم بیشتری را نسبت به مردان نشان می‌دهند و این بیماری در افراد جوان شایع‌تر از افراد مسن است.
,
 
,
داده‌های موجود حکایت از آن دارد که نرخ جهانی آسم بین دهه 1960 تا سال 2008 به‌طور قابل توجهی افزایش یافته‌است و از دهه 1970 از آن به‌ عنوان یک مشکل عمده بهداشت عمومی یاد می‌شود.
,
 
,
نرخ آسم در کشورهای توسعه یافته از اواسط دهه 1990 ثابت شده‌ و اخیراً نرخ آن به‌طور عمده در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته‌است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه