اخبار داغ

مصوبه خلاف قانون اعضای شورای شهر ساری؛

پرداخت 5.7 میلیارد به پیمانکار یک پروژه بدون مجوز قانونی!/ آیا سازمان بازرسی ورود پیدا می‌کند؟

پرداخت 5.7 میلیارد به پیمانکار یک پروژه بدون مجوز قانونی!/ آیا سازمان بازرسی ورود پیدا می‌کند؟
شورای شهر ساری با پرداخت 5 میلیارد و 700 میلیون تومان بدون مجوز قانونی به حساب پیمانکار پل زیر گذر شهید علمدار و با علم به اینکه این موضوع تخلف هست نسبت به پرداخت آن اقدام کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، حدود سه هفته پیش بود که مصوبه خلاف قانون اعضای شورای شهر ساری در ارتباط با پرداخت مبلغ پنج میلیارد و 700 میلیون تومان به مجری طرح زیر گذر شهید علمدار ساری مورد نقد و نظر جدی اصحاب رسانه و افکار عمومی قرار گرفت.

این مصوبه حتی در فرمانداری ساری مورد تایید قرار نگرفت و فرمانداری ساری و پاسخ با تاخیر فرماندار ساری نسبت به این مصوبه بهانه‌ای شد تا اعضای شورای شهر ساری نسبت به پرداخت این رقم به پیمانکار موافقت کنند.

این مطلبی بود که علی اکبر ذلیکانی عضو شورای شهر ساری چند روز قبل در جلسه شورای شهر ساری مطرح کرد و گفت: فرماندار پس از 12 روز به این مصوبه پاسخ نداد و اعضای شورا همین عدم پاسخگویی را به حساب تایید مصوبه قلمداد کرده اند.

دیگر عضو شورای شهر ساری با در دست داشتن اظهارات فرماندار مبنی بر رد این مصوبه اعلام کرده است، که فرماندار به شما گفت که این اقدام خلاف قانون است و باید اصلاح شود.

اما آنچه اتفاق افتاد، خلاف قانون بوده و اعضای شورای شهر ساری و کسانی که در این جلسه حضور داشتند اعلام کردند که این مصوبه خلاف قانون را به خاطر طولانی شدند ترک تشریفات انجام دادیم.

بر اساس قولی که شهرداری و اعضای شورا به مردم دادند پل زیرگذر شهید علمدار باید طی مدت 100 روز به بهره بردرای می‌رسید، پیمانکار طرح به دلیل مشکلات محاسباتی و افزایش میزان هزینه‌ها طرح دریافت پنج میلیارد تومان را بهانه رها کردن پروژه عنوان کرده است و اعضای شورا را مجبور به تخلف پنج میلیارد و 700 میلیون تومانی کرده است.

در جلسه اخیر شورا، نقیبی عضو شورا اعلام کرده بنده با اذعان به غیر قانونی بودن این مصوبه به آن رای دادم، ذلیکانی و رئیس شورای شهر هم این موضوع را تایید کرده و اعلام کردند که در جریان تخلف قانونی بودند، البته این موضوع باید در کمیته انطباق فرمانداری ساری مورد بحث قرار می‌گرفت. در حال حاضر هم مسئولیت این موضوع برعهده فرمانداری ساری است.

نجاریان دیگر عضو شورا اعلام برائت کرد و گفت: در این جلسه حضور نداشته و سایر اعضای شورا هم نظری در ارتباط با این موضوع ندادند.

باتوجه به اذعان اعضای شورای شهر ساری آیا سازمان بازرسی در این باره ورود پیدا می‌کند یا خیر، اسفندیار عشوری دیگر عضو شورا اعضای شورای شهر را تهدید کرده است که این موضوع را با شکایت از طریق سازمان بازرسی پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه