اخبار داغ

تداوم محورهای خاکی و غیراستاندارد در بشاگرد/ مردم با دست خالی جاده ها را بازگشایی می کنند!

تداوم محورهای خاکی و غیراستاندارد در بشاگرد/ مردم با دست خالی جاده ها را بازگشایی می کنند!
بالغ بر 80درصد از جاده های شهرستان بشاگرد خاکی است که به دلیل قرار گرفتن در مسیرهای کوهستانی و صعب العبور با کوچکترین بارشها مسدود می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛راه دسترسی آسان یکی از مهم ترین فاکتورهای توسعه به شمار می رود که همواره دیدگاهها وکوشش های بسیاری را به خود مبذول داشته از این رو استان هرمزگان به عنوان کانون فعالیت های اقتصادی کشور و مهد ترانزیت کشور روزانه حجم قابل ملاحضه ای از ترددها را به خود می بیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

با وجود درآمدزایی کلان هرمزگان و تردد دهها میلیونی در این استان ترانزیتی بخش های قابل ملاحضه ای از استان هنوز در چم و خم جاده های غیراستاندارد و بن بست ارتباطی قرار دارند که بشاگرد در تمامی زوایا سمبل محرومیت و مظلومیت است.

,

شهرستان بشاگرد با بیش از 33هزار نفر جمعیت در شرقی ترین نقطه هرمزگان واقع شده که  روستا و آبادی کم‌جمعیت را شامل می شود؛ پراکندگی حداکثری روستایی و زندگی ساکنان منطقه در ارتفاعات بدون ابتدایی ترین امکانات رفاهی موجب شده تا این نقطه از کشور همواره صدرنشین محرومیت و ضعف های زیرساختی باشد.

,

, ,

بشاگرد تا سال 85 جزءشهرستان جاسک به شمار می رفت که از این تاریخ به شهرستان ارتقاع یافت اما با گذشت بیش از 12سال تغییر نام هنوز زیرساخت های مناسب شهری و عمرانی به بشاگرد نرسیده است.

,

شاید در تصورها نگنجد اما تنها 60 کیلومتر از جاده‌های شهرستان بشاگرد آسفالت است و ۸۰ درصد از یک هزار و 760 کلیومتر راه روستایی آن خاکی و ناهموار است  که بنا به  مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان آسفالت راه تمام روستاهای خاکی این شهرستان نیازمند یک هزارو 890 میلیارد ریال اعتبار است.

,

شهرستان بشاگرد دارای سه بخش است که صد درصد از راه های ارتباطی بخش گافر و پارامون خاکی و بسیار ناهموار است همچنین بیسکاو به عنوان  نزدیک ترین روستا به مرکز این شهرستان که تنها 5 کیلومتر با شهر سردشت فاصله دارد همچنان خاکی مانده است.

,

, ,

شرق هرمزگان برخلاف سایر نقاط استان شرایط جوی متفاوت و ناپایداری دارد و بارش های سیل آسای تابستانی و زمستانی از ویژگی های بارز بشاگرد بشمار می رود از این رو کوچکترین بارندگی ها در این منطقه به جاری شدن سیل و تخریب راهها منجرمی شود.

,

بسیاری از مناطق روستایی بشاگرد از راه دسترسی مناسبی برخوردار نیستند و استاندارهای جاده سازی دراین شهرستان معنایی ندارد و تنها امکان گذر از مسیر آن هم به صورت خاکی و سنگلاخی خود غنیمتی در برابر راههای مسدود شده و غیرقابل تردد به شمار می رود.

,

تخریب جاده ها یکی از معضلات دائم در بشاگرد به شمار می رود که گاها ساکنان هفته های متمادی امکان تردد را ندارند و یا مجبور می شوند خود آستین همت بالا زده و جاده را با دست خالی باز کنند.

,

, ,

 

,

وضعیت بحرانی جاده های روستایی و عدم تردد خودروها تا اندازه ای جدی است که اگر ساکنان روستا دچار بیماری سختی شوند امکان رسیدن به نزدیک مرکز درمانی را ندارند از این رو مجبورند یک هفته صبر کنند چنانچه اگر فرد در طول این مدت بهبود یافت که مشکل رفع شده گاها نیز به دلیل شدت بیماری فرد جان خود را از دست می دهد اما اگر روند بهبود در این مدت مشاهده نشد به وسیله الاغ و یا پای پیاده او را به درمانگاه می رسانند.

,

اراده مردم بشاگرد در مقابله با مشکلات بی پایان و تکراری را باید ستود چرا که در طول سالها یاد گرفته اند که نباید انتظاری از دولت ها و مقامات داشت و گوششان پر از بهانه همیشگی و تکراری کمبود اعتبار و فقدان بودجه است.

,

, ,

 

,

پاییز و باران های پراکنده و رگباری در هرمزگان هفته هاست که فصل جدیدی را آغاز کرده و امید سالی پربرکت را برای هرمزگان تشنه کام می دهد که این موضوع بابسته شدن راهها و ریزش کوه در بشاگرد همراه است.

,

در هفته های اخیر بسیاری از نقاط بشاگرد از دسترس ارتباطی خارج شده اند که این بار هم مثل دفعات گذشته خود ساکنان روستا دست به دست یکدیگر داده و با همتی مثال زدنی راه دسترسی روستا را باز کردند.

,

وقوع سیلاب در بشاگر موجب شده تا راه ارتباطی روستا های داربست ، زاچ و ده تنکول کاملا مسدود شود و ساکنان حتی امکان تهیه مایحتاج روزانه خود را نداشته باشند از این رو طبق روال همیشه و در سکوت مسئولان اهالی روستا از مرد و زن، پیر و جوان وارد میدان شدند و بخشی از جاده 45 کیلومتری این روستاها را پاکسازی کردند.

, وقوع سیلاب در بشاگر موجب شده تا راه ارتباطی روستا های داربست ، زاچ و ده تنکول کاملا مسدود شود و ساکنان حتی امکان تهیه مایحتاج روزانه خود را نداشته باشند از این رو طبق روال همیشه و در سکوت مسئولان اهالی روستا از مرد و زن، پیر و جوان وارد میدان شدند و بخشی از جاده 45 کیلومتری این روستاها را پاکسازی کردند.,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه