اخبار داغ

به مناسبت هفته بسیج؛

بسیج تلفیق ایمان و اعتماد به نفس است

بسیج تلفیق ایمان و اعتماد به نفس است
خدمات شجره طیبه بسیج از ابتدای انقلاب به کشور نشان دهنده ظرفیت بالقوه جوانان مومن و انقلابی است که سرمایه کشور برای روزهای سخت مسیر استقلال و خودکفایی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس بسیج در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ رسمیت پیدا کرد. دفاع مقدس آزمون سخت بسیج در ابتدای تشکیل بود، جنگی  که به فرموده امام خمینی (ره) یکی از برکات آن خودباوری بود و بسیج در این آزمایش سخت هم به خودباوری رسید و هم کشور را به خودباوری رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

مردمی بودن ویژگی اصلی بسیج است که محدود به سن و قشر خاصی نیست و از پیر و جوان، مرد و زن، افرادی با علایق و تخصص های متفاوت تنها با اعتقاد و ایمان مشترک در کنار هم جمع شده اند تا برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی به عنوان انقلاب زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت فعالیت کنند.

,

نام بسیج با جهاد عجین شده است جهاد مبارزه با دشمنان، جهاد سازندگی، جهاد علمی و جهاد فرهنگی و... تنها بخش کوچکی از ظرفیت های بزرگترین نهاد مردمی کشور با ده ها میلیون عضو است که می تواند گره گشای هر مشکلی برای کشور باشد.

,

خحجم عظیم تهمت ها و تخریب ها بر علیه بسیج در سال های اخیر نشان از ترس دشمنان انقلاب اسلامی از بسیج و تاثیرات غیر قابل انکار آن در پیشرفت کشور و مقابله با تهدیدات دشمنان دارد و زخم عمیقی که مخالفان نظام جمهوری از بسیج خورده اند دلیل این دشمن و کینه توزی است.

,

با تغییر و تحول جامعه به دلیل پیشرفت های علمی و باز شدن عرصه های مختلف روی انسان ها بسیج با تغییر قالب فعالیت خود با نیازسنجی زمانه ای که در آن زندگی می کند خود را به سلاح علم روز مجهز کرده است و به فعالیت های جهادی خود در تمامی عرصه های ادامه می دهد اما از وظایف پیشین خود نیز غافل نشده است. برگزاری رزمایش های برای حفظ و ارتقای آمادگی نظامی در کنار برگزاری اردوهای جهادی خدمت رسانی به مناطق محروم به صورت مستمر جبهه گسترده ای را نشان می دهد که بسیج بدون خستگی در آن فعالیت می کند.

,

, ,

به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بسیج متعلق به کشور است و تعلقی با هیچ جناح سیاسی ندارد و این ویژگی باعث شده است در تمامی صحنه بدور از هرگونه تعلق خاطر سیاسی و مصلحت اندیشی جناحی به صورت انقلابی در برابر موضوعات مختلف موضع گیری کند.

,

عضویت در بسیج قلبی و اعتقادی است و نیازی به کارت ندارد و اگر هم اقدامی اداری انجام شود برای ساماندهی این ظرفیت عظیم برای تاثیرگذاری بیشتر است.

,

برگزاری هفته بسیج برای تجلیل از اقدامات بسیجیان نیست زیرا نیازی به تجلیل ندارند و آنرا هم نمی خواهند. هفته بسیج برای معرفی خدمات بسیج و تقویت ظرفیت خودباوری در کشور با مشاهده اقداماتی است که اگر در روال عادی قرار بود انجام شوند یا با بهانه های روتین انجام نمی شدند یا با این کیفیت انجام نمی گردید.  

,

هفته بسیج فرصتی برای همه است تا با ظرفیت های بسیج بیشتر آشنا شوند و هر اقدامی در توان دارند برای پیشرفت و آبادانی کشور انجام دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه