اخبار داغ

مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی استان:

کشت برنج دراصفهان ممنوع است/ ضرورت حمایت از کشت های جایگزین

کشت برنج دراصفهان ممنوع است/ ضرورت حمایت از کشت های جایگزین
خشکسالی های اخیر بر نوع کشت محصول در نقاط مختلف کشور تاثیر گذاشته و موجب ممنوعیت کشت برنج در تمام نقاط کشور به جز گیلان و مازندران شده است، اما این ممنوعیت زمانی تاثیرگذار خواهد بود که هم کشت جایگزین معرفی شده و هم از این کشت جایگزین حمایت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد موسوی، روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در گفت و گو با صاحب نیوز اظهار کرد: در اصفهان ممنوعیت کاشت برنج وجود دارد و تنها در استان های خزری امکان کشت این محصول وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,
 
,
متأسفانه مشکل کم‌آبی آنقدر حاد شده است که براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی کشت برنج در همه نقاط کشور به جز ۲ استان شمالی ممنوع شد و این دستورالعمل نیز به اصفهان آمد و به تصویب رسید و عملاً کشت برنج در استان اصفهان ممنوع شد. اما این ممنوعیت باعث شد بسیاری با اینکه در چندین نقطه استان کشت برنج انجام می‌شد در گام اول به یاد برنج لنجان بیفتند، محصولی که به نوعی به دلیل ویژگی‌های کیفی نوعی برند محسوب می‌شود.
,
 
,
در هیچ نقطه ایران به جز دو مورد اعلام شده (استان‌های گیلان و مازندران) حمایتی درخصوص کشت برنج انجام نخواهد گرفت و کشاورزان باید قانع شوند که به کشت جایگزین روی آورند.
,
 
,
انتهای پبام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه