اخبار داغ

امکانات رفاهی و گردشگری حلقه گمشده بندر پل!

امکانات رفاهی و گردشگری حلقه گمشده بندر پل!
بندر پل یکی گذرگاهی برای رفتن به جزیره قشم بوده و سالانه میلیون ها مسافر از آن تردد می کند اما به دلیل بی توجهی ها و ضعف زیرساخت های عمرانی در محرومیت مضاعف به سر می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ بندر پل روستایی از توابع شهرستان بندر خمیر در هرمزگان به دلیل موقعیت های استراتژیک آن و وجود اولین کارگاه تولید سنگ دانه بندی شده در استان همچنین ارتباطات دریایی با کشور های حاشیه خلیج فارس و داد و ستد با آنان از دیرباز مورد توجه بازرگانان و تجار قرار داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,

فصل پاییز که یکی از بهترین زمان ها برای سفر و گردشگری هرمزگان محسوب می شود روزانه صدها مسافر به این استان سفر کرده و برای دیدن جذابیت های جزیره قشم و سفر با خوردو شخصی از بندر پل عبور می کنند و علی رغم وجود جذابیت هایی خاصی که در این روستا باخانه های بادگیری دارد به دلیل فقر امکانات در این روستا تنها به گذر گاهی برای عبور تبدیل شده است.

,

بندر پل چنان در فقر زیر ساخت های رفاهی قرار گرفته که گردشگران و توریست هایی که برای رفتن به جزیره قشم از آن می گذرند هیچ گونه نشانه ای از آبادی این منطقه نمی بینند و این بندر را متروکه فرض می کنند.

,

روستای پنج هزار نفری پل با وجود ظرفیت های فراوانی که در این روستا برای جذب گردشگر و توریست قرار دارد اما همچنان از ضعف زیر ساخت های گردشگری رنج می برد و در این بندر هیچ گونه مجتمع های تجاری و یا امکانات رفاهی برای استراحت وجود نداشته و تنها به داشتن چند مغازه و دست فروشی در روستا بسنده شده است.

,

خانه های قدیمی ساخته شده با خشت و گل و مجهز به بادگیر ها که نمادی از خانه های سنتی و بومی این منطقه است هر گردشگری را به خود جلب می کند اما نبود تبلیغات کافی و امکانات باعث شده گردشگرانی که برای رفتن به جزیره قشم از این بندر عبور می کنند هیچ توجهی به این بندر نمی کند.

,

محرومیت و نبود امکانات در این بندر آن چنان بوده و ریشه در بومیان دارد که خدمات موجود در این بندر نه تنها برای گردشگران فراهم نبوده بلکه پاسخگوی ساکنان این روستا نبوده و برای دریافت کوچکترین امکانات مجبور به رفتن به بندرعباس یا خمیر هستند.

,

با توجه به اینکه شغل اکثر مردم این بندر ملوانی و تجارت با دریا بوده اما هیچ گونه اسکله وجود نداشته و تنها لنگرهایی برای پهلو گرفتن قایق های کوچک و لندیگراف هاییکه به جزیره قشم عبور می کند وجود دارد.
نبود اسکله تبدیل به چالشی برای شهروندان شده به طوری که چندی پیش امام جمعه بندر خمیر در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: ما به جد پیگیر موضوع اسکله بندرپل هستیم و تا زمانی که این ظلم فاحش تمام نشود و احقاق حق نگردد، دست از مطالبه و تلاش بر نخواهیم داشت.

,
,


بندر پل فاقد امکانات رفاهی

,
, بندر پل فاقد امکانات رفاهی,


یکی از بومیان بندر پل در گفتگو با اشاره به اینکه این بندر فاقد امکانات رفاهی و تفریحاتی است، اظهار کرد: در اکثر روزهای سال به خصوص از فصل پاییز تا ایام نوروز بندر پل یکی از پرترددترین محل های عبور گردشگران است که نبود امکانات رفاهی و ضعف زیر ساختی باعث شده گردشگران هیچ گونه توجهی به این بندر نداشته باشند.

,
,

این شهروند تصریح کرد: توجه مسئولان به این منطقه و جذب سرمایه گذار می توانند کلیدی برای رونق گردشگری و توسعه بومیان این منطقه باشد.
وی به دیگر مشکلات این بندر اشاره کرد و گفت: وجود مدارس تخریبی، امکانات حداقلی درمانی، زیرساخت های نامناسب شهری از دیگر مشکلات این منطقه است.
این شهروند خاطر نشان کرد: این روستا فاقد اسکله برای لنج ها بوده و همین امر تبدیل به چالشی برای بومیان و ملوانان این منطقه شده است.

,
,
,


طرح ارتقا بندر پل به شهر در مراحل نهایی قرار دارد

,
, طرح ارتقا بندر پل به شهر در مراحل نهایی قرار دارد,

حسین هاشمی تختی، عضو کمیسون عمران مجلس با اشاره به دیدار آتی خود با مدیر کل تقسیمات کشوری وزارت کشور، گفت: پیش‌بینی ما این است که نهایتاً ظرف ماه‌های آینده و حداکثر تا قبل از پایان سال 97، مبحث ارتقا پهل به شهر، و راه‌اندازی شهرداری آن محقق شود.
نماینده شهرستان‌های بندرعباس، قشم، بندرخمیر، حاجی‌آباد و ابوموسی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم کنونی مبحث ساخت و اتمام پل ارتباطی بین قشم و پهل است که در صورت تحقق نقشی بی‌بدیل در اقتصاد مردم خواهد داشت.
هاشمی تختی عنوان کرد: بندر پهل در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های بالایی دارد که از مردم منطقه انتظار می‌رود با توجه به ظرفیت‌های موجود و تردد مسافران، در این زمینه طرح‌های خود را ارائه دهند.
وی به پروژه زمین ورزشی بندرپهل و به سرانجام رسی آن تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: برای تکمیل این پروژه با توجه به افزایش قیمت‌ها، 600 میلیون تومان اعتبار دیگر در نظر گرفته‌شده که مقررشده پیمانکار کنونی ادامه کار را از سر بگیرد.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه