اخبار داغ

روحانی در خوی:

ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر فرود نمی‌آورد/ اجرای ۴۵ پروژه جدید با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در آذربایجان غربی

ملت ایران در برابر هیچ قدرتی سر فرود نمی‌آورد/ اجرای ۴۵ پروژه جدید با اعتبار بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در آذربایجان غربی
رئیس جمهور در جمع مردم خوی گفت: در این سفر وعده ما ۴۵ طرح و پروژه خواهد بود و مقدار اعتباری که در سال های آینده قرار دادیم ۲۲۴۸ میلیارد تومان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حسن روحانی دقایقی قبل در جمع مردم خوی در ورزشگاه شهید چمران این شهر اظهار داشت: خوشحالم امروز سفر خود را از دارالایمان، شهر فرهنگ، شهر علم و دانش و جهاد و ایثار و فقاهت و عرفان آغاز می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی افزود: شهر خوی در میان همه مردم ایران به عنوان شهر پر نشاط و نگینی در مرزهای غربی ایران می درخشد، خوشحالم در ماهی میهمان شما هستم که همه ما میهمان پیامبر عظیم الشان اسلام، امام صادق (ع) و ماه آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) هستیم.

,

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: پیامبر برای ما و برای همه جهانیان خیر و رحمت و معنویت و برادری و همزیستی مسالمت آمیز و اخلاق و زندگی مادی و معنوی را برای بشر به ارمغن آورد؛ فخر ما این است که ما پیرو آن پیامبر رحمتی هستیم که برای همه جهانیان رحمت و مهربانی بود.

,

رئیس جمهور کشور با بیان این که فخر ما اسلام و ایران است و البته ما ایرانیان به آذربایجان قهرمان هم فخر می کنیم، تاکید کرد: همواره آذربایجان به عنوان سنگر بزرگ حراست از ایران بزرگ و مقتدر اسلامی بوده است.

,

وی افزود: ما در سایه راهی که پیامبر عظیم الشان ما را آشنا کرده است، در مسیر اقتدار و قدرت ایران اسلامی حرکت خواهیم کرد.

,

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: من قبل از اینکه به آذربایجان و خوی عزیز نکاتی را به عرض برسانم، لازم می دانم از مردم شریف و قهرمان ایران در این ماه ها و در این ایامی که دشمنان ما می خواستند ما را از استقلال و آزادی و اسلام و جمهوریت و مردم سالاری پشیمان کنند، با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کردند، قدردانی کنم.

,

وی تاکید کرد: آنها می خواستند ۱۳ آبان را ایران آشفته ببیند؛ آنها می خواستند ۱۳ آبان را روز غم و اندوه مردم ایران مشاهده کنند، اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی شان روز ۱۳ آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند.

,

رییس جمهور کشور ادامه داد: درود بر شما مردم بزرگ و مردم قهرمانی که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با قدرت و نشاط به رخ جهانیان خواهید کشید و به همه دشمنان ما خواهید فهماند که با فشار بر ملت یران و بر اقتصاد کشورمان و با ایجاد مشکلات برای مردم قادر نیستند آنان را از اهداف بلدنشان باز گردانند.

,

دشمن در مسیر ایجاد جنگ اقتصادی بر ملت ایران

, دشمن در مسیر ایجاد جنگ اقتصادی بر ملت ایران,

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر این که دشمنان ما در مسیر ایجاد فشار اقتصادی و جنگ روانی بر ملت ایران هستند، ابراز کرد: آن ها فکر می کنند در سایه فشار بر روی مردم و در برابر حرف نا حق و  نا بجا و قلدر مابانه آن ها، ما تسلیم خواهیم شد، اما مردم بدانند ما به عهدمان وفادار بودیم، مردم باید بدانند ما در قرار داهایمان در برابر مردم دنیا به عهدمان وفا کردیم.

,

وی ادامه داد: ما آغازگر منازعه نبودیم اما آن ها در سایه شکست های پیاپی در منطقه به فکر انتقام گیری از ملت ایران هستند آن ها فکر می کنند که این ایران است که پای آمریکا را از منطقه قطع کرده است؛ این جوانان ایران هستند که پای استعمار را از منطقه قطع کرده اند، اشتباه می کنند این ایستادگی کل ملت های مسلمان است، ملت لبنان، یمن، افغانستان و سراسر دنیای اسلام به فکر ایستادگی ایمان و استقلال خود هستند البته هر وقت برادران مسلمان ما از ما یاری بخواهند ما هم به وظیفه ذاتی خود آن ها را یاری می کنیم.

,

آمریکا ناچار به سر فرود آوردن در برابر مردم یمن است

, آمریکا ناچار به سر فرود آوردن در برابر مردم یمن است,

رئیس جمهور کشورمان گفت: ما نگذاشتیم داعش را در منطقه مسلط کنید می دانیم شما عصبانی و ناراحت هستید، می دانیم احساس شکست می کنید می دانیم نتوانستید به اهدافتان در عراق و سوریه و یمن برسید؛ می دانیم ناچار به سر فرود آوردن در مقابل مردم یمن هستید.

,

حجت الاسلام روحانی بیان کرد: به اشتباهات خود برگردید به این فکر کنید اگر بخواهید صادرات نفت ما را قطع کنید ارتباط ما با همسایگان مان را قطع کنید که نخواهید توانست؛ ما به حول الهی نفتمان را خواهیم فروخت و با همسایگانمان رابطه نزدیک تر برقرار خواهیم کرد. جمهوری آذربایجان، ترکیه، عراق و دیگر کشورها برادر ما بوده رابطه مان را روز به روز با آن ها مستحکم تر خواهیم کرد.

,

وی اذعان داشت: آمریکا هیچ کاری نمی تواند بکند، نخواهد توانست رابطه ملت ایران را با ملت برادر عراق؛ ملت برادر ترکیه و ملت برادر آذربایجان تضعیف کند؛ ما همه مسلمانیم در کنار هم ایستاده ایم مخصوصا مردم آذربایجان غربی به عنوان مرزدار و مرزبان جمهوری اسلامی در همه مقاطع تاریخی قبل و بعد انقلاب بوده اند.

,

رئیس قوه مجریه گفت: به حول الهی در شرایط امسال و آینده مان مردم باید با امید کامل به آینده ایران نگاه کنند اجازه نمی دهیم فشارهای آمریکا و صهیونیست ها زندگی مردم را با مشکلات مواجه کنند؛ قبول داریم در میدان جنگ هم سختی هست هم زخمی هم مشکلات است اما در برابر جنگ اقتصادی که آن ها تحمیل کردند دستانمان را هیچ وقت بالا نخواهیم برد.

,

تلاش دولت در مهار تورم است

, تلاش دولت در مهار تورم است,

حجت الاسلام روحانی با تاکید بر این که ما بر وظیفه ملی مان راه و مسیرمان را به حول و قوه الهی بالا خواهیم برد، افزود: ما در هیچ شرایطی نخواهیم گذاشت مردم در کالاهای اساسی دچار مشکل عمده شوند، کالاهای اساسی را با همت و ایثار مردم آن چه در داخل باید تولید شود تولید خواهیم کرد، آنچه باید از خارج وارد شود آن را وارد خواهیم کرد.

,

وی با اشاره به آغاز طرح بودجه، تصریح کرد: اولین بحث بودجه را دیشب آغاز کردیم و این هفته ادامه خواهیم داد تا بودجه را تکمیل کنیم؛ من کاملا می دانم شرایط زندگی بر مردم نسبت به ماه های گذشته سخت تر شده، قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده اما همه تلاش دولت در این است که این تورم را مهار کنیم، اشتغال را شبیه سال گذشته و امسال در مسیر ارتقا قرار بدهیم.

,

رئیس جمهور کشور با اشاره به سختی شرایط زندگی مردم اذعان کرد: می دانیم شرایط سخت تر شده اما مسیر پیشرفت آسان تر شده تولید ما را به حرکت در آورد در کشاورزی و صنعت در صادرات مواد غذایی که می توانیم صادر کنیم، پتروشیمی، مواد معدنی می توانیم صادراتمان را افزایش دهیم.

,

حجت الاسلام روحانی گفت: بسیاری از واحدهای صادرات ما پیشرفت دارد بخاطر قیمت ارز که مثل شمشیر دو لبه از یک طرف به مردم فشار می آورد از یک طرف تشویق به صادرات دارد تلاش داریم کنترل و ثبات را به بازار برگردانیم اما این افزایش قیمت به عنوان فرصت می تواند مورد توجه باشد.

,

وی افزود: آمریکاییها به این فکر بودند که با فشار چند ماهه مردم ایران را تسلیم می کردند، اول فکر می کردند در اردیبهشت که تحریم را اعلام کردند همه شهرها را به هم می ریزند و گفتند تمام مردم ایران گرسنه اند منبع اطلاعاتی غلط این ها اسرائیل و منافقین است، ضد انقلاب و صهیونیست ها به عنوان منبع اطلاعاتی غلط این ها هستند.

,

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: فکر می کنند با فشار چند ماهه می توانند به اهدافشان برسند، در این فشار ظالمانه تمام کشورها و ملت های جهان با آن مخالف هستند، پیدا کنید جز دو سه تا کشور سایرین حمایت کنند از این مسیری که آمریکا انتخاب کرده حتی اروپایی ها با وجود این که در اقتصاد محتاج به آمریکا هستند اما از اردیبهشت تا کنون روبروی آمریکایی ایستادند. آمریکا علیه یک ملتی تصمیم می گیرد و تمام دنیا در برابر او می ایستند این افتخار برای ملت ما سیاست خارجی ماست.

,

با کمک مردم و هدایت های رهبری بینی آمریکا را به خاک می مالیم

, با کمک مردم و هدایت های رهبری بینی آمریکا را به خاک می مالیم,

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که وقتی به دادگاه لاهه رفتیم در دو نوبت در یک دادگاه بین المللی ما آمریکا را محکوم کردیم، افزود: به عنوان خادم شما و کسی که در سال ۹۲ و ۹۶ به شما قول دادم برای خدمت به شما کمر همت را ببندم امروز هم با تمام وجود پای قولم هستم با کمک نیروهای مسلح و هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و کمک شما مردم ان شاالله بینی آمریکا را به خاک خواهیم مالید.

,

وی ابراز کرد: به مردم عزیز آذربایجان غربی که از سال ۹۲ قول دادم و یکی از قول های من دریاچه ارومیه و احیای آن بود همچنان پای آن ایستادم،من می دانم در حد برنامه تنظیمی دولت یازدهم پیشرفت نکردیم اما می دانید اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم نبود امروز در دریاچه یک قطره آب نبود و تمام دریاچه تبدیل به نمکزار خطرناک شده بود که کشاورزی و باغات شما را تهدید می کرد.

,

با همه توانمان مسیر احیای دریاچه را ادامه می دهیم

, با همه توانمان مسیر احیای دریاچه را ادامه می دهیم,

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: دریاچه ارومیه با یک گرد و غبار نمکی می توانست فاجعه آفرین باشد برای چندین استان در ایران  و غرب ایران مشکل آفرینی می کرد، درست است به احیای دریاچه نرسیدیم اما به مرحله تثبیت آن رسیدیم؛ ما میدانیم میلیاردها هزینه برده و می برد ما میدانیم باید آب سدهای زیادی را سرازیر کنیم با همه توانمان در دولت دوازدهم مثل دولت یازدهم این مسیر را ادامه خواهیم داد.

,

حجت الاسلام روحانی بیان کرد: در سال ۹۲ و ۹۶ یکی از وعده های من این بود مسیر ریل را به ارومیه برسانیم می دانیم سال ها این پروژه باقی مانده بود و بیش از ۸۰ کیلومتر در دولت یازده و دوازده درست شده و من افتخار می کنم امروز در ارومیه این راه آهن را افتتاح خواهیم کرد.

,

وی با تاکید بر این که باید این استان مرزی به قلب کشور و به جهان متصل شود، گفت: این سخن درست که جاده بین خوی تا قطور و رازی را به عنوان جاده مهم تلقی کنیم و امروز اولین مرحله کلنگش به زمین زده می شود؛ من می دانم کاری که ما انجام میدیم با آن چه مورد توقع شماست تفاوت دارد.

,

رئیس قوه مجریه گفت: ۶۰ پروژه را به شما وعده دادم که امروز بعد از آن ۲۰ پروژه افتتاح شده، ۲۴ پروژه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارد، تکمیل نشده و ادامه می دهیم، هرچند پول و اعتباری که قول داده بودیم بیش از آن هزینه کردیم، ۱۱۸۰ میلیارد تومان وعده من به شما بوده و تا امروز بیش از ۲۱۵۰ میلیارد تومان هزینه کردیم اما همچنان ادامه خواهیم داد تا به همه قول هایمان عمل کنیم.

,

افتتاح بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان

, افتتاح بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان,

حجت الاسلام روحانی افزود: امروز خوشحالم که در این سفر بیش از ۶۰۰ تخت بیمارستانی در این استان افتتاح می شود و امروز بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در خوی افتتاح می شود.

,

وی گفت: در آغاز دولت یازدهم در این استان ۳ هزار و ۷۸۲ تخت بیمارستانی بوده و امروز ۴ هزار و ۱۳۹ تخت بیمارستانی هست که به معنای قدم مهم دولت در این  زمینه است.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: در مناطق محروم و دور افتاده استان پزشک مقیم نداشتید امروز ۱۱۷ پزشک در این مناطق مشغول خدمتند؛ دولت تمام اهتمام خود را به کار گرفته در آبیاری مدرن ۶۰ هزار هکتار را به آبیاری مدرن مجهز کردیم که قدم مهمی در کشاورزی و صرفه جویی آب است؛ در طول این چند سال برای بهره مندی گاز زحمات بسیاری انجام گرفته و امروز ۶۸۴ روستا به خط گاز متصل شده است.

,

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: معنایش این نیست که آن چه مورد توقع مردم بوده همه انجام شده ولی  محصول کشاورزی در  سال ۹۲ سه میلیون تن بوده اما امروز ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تن است؛ این به معنای پیشرفت کشاورزی کشور است و باید در برابر کشاورزان سر فرود آورده و دست آن ها را ببوسیم؛ سه سال است در گندم ما را خودکفا کردند ما به فکر دختران تحصیل کرده و پسران تحصیل کرده خود هستیم، خدا نیاورد آن روزی که شبی بخوابیم و به فکر شما نباشیم.

,

وی تاکید کرد: تلاش دولت این است تا بیمارستان آیت الله خویی هم تا ۲۲ بهمن به افتتاح برسد، شما افتخارات بزرگ علمی و فقهی دارید مرحوم آیت الله خویی یکی از افتخارات شیعه است، در علم و دانش و اصول و تقسیر و رجال شخصیت ممتاز بوده و من دوره بسیار کوتاهی در نجف از محضر ایشان استفاده می کردم.

,

۴۵ طرح و پروژه با اعتبار ۲۲۴۸ میلیارد تومان وعده جدید رئیس جمهور

, ۴۵ طرح و پروژه با اعتبار ۲۲۴۸ میلیارد تومان وعده جدید رئیس جمهور,

رئیس جمهور گفت: اینجا مرکز فرهنگی ماست چون عالمان بزرگی از این سرزمین برخاستند، یک قول من مجتمع باشکوه فرهنگی در کنار مزار شمس تبریزی به وجود بیاید. شمس تبریزی کسی بوده که دل مولانا را برده مولانا یکی از چهره های بزرگ فرهنگی و علمی ماست.

,

حجت الاسلام روحانی ادامه داد: او در قونیه و این هم در خوی که مراد او بوده، چهره های بزرگی در شعر و فرهنگ بوده اند و باید پاس بداریم از همه شهیدان و دلاوران، از باکری ها که از همین دیار بودند

,

وی تاکید کرد: در این سفر وعده ما ۴۵ طرح و پروژه خواهد بود و مقدار اعتباری که در سال های آینده قرار دادیم ۲۲۴۸ میلیارد تومان خواهد بود؛ تلاش فراوانی در زمینه سد سازی، نیرو، آب صورت گرفته است ۶ هزار میلیارد تومان در نیرو، آب و زه کشی و کانال کشی مصرف شده و باز هم هزینه خواهد شد تا ما آذربایجانی آبادتر و پر شکوهتر برای ایران، منطقه و برای دنیای اسلام باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه