اخبار داغ

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم :

30 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های استان هستند / رمان و داستان در صدر کتاب‌های پرمتقاضی

30 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های استان هستند / رمان و داستان در صدر کتاب‌های پرمتقاضی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم بابیان این‌که کتاب و کتاب‌خوانی نیاز ضروری جامعه است، گفت: 30 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های استان هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عطاءالله جباری در گفتگو با خبرنگار قم فردا با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های عمومی در کنار سایر دستگاه‌های فرهنگی متولی بحث کتاب‌خوانی در کشور است به همین منظور در طی سال و به‌ویژه در هفته کتاب‌خوانی به این مهم اهتمام ویژه‌ای داریم.
وی ادامه داد: استان قم باید به‌عنوان پیشرو فرهنگی در کشور شناخته شود اما بااین‌حال آمار و ارقام کتاب‌خوانی در کشور خوب نیست و در همین آمارهای اعلام‌شده نیز جایگاه قم خوب نیست.
جباری بابیان این‌که امسال مراجعات مردمی و بخش امانات کتاب بیشتر شده است، افزود: در استان قم ۳۶ کتابخانه عمومی در حال فعالیت هستند که ۲۶ کتابخانه زیرمجموعه اداره کل کتابخانه‌ها است که از این تعداد ۱۰ کتابخانه در بخش‌های استان قم قرار دارند.

وی ادامه داد: در این ۳۶ کتابخانه ۳۰ هزار نفر عضو فعال هستند علاوه بر این ۴ کتابخانه نیز در طی ۳ سال آینده در شهر قم و بخش‌های قم با حمایت استانداری قم احداث خواهد شد و ۲ کتابخانه نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم تصریح کرد: ۷۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی کشور وجود دارد و دراین‌بین کتاب‌های رمان و داستان بیشترین متقاضی رادارند.
وی افزود: ۱۱۰ کارکنان نیز در حال خدمت در کتابخانه‌ها هستند که از این تعداد 90 نفر کتابدار هستند.
وی با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی، تأکید کرد: همایش بزرگداشت مقام کتابداران و تجلیل از خادمان عرصه کتاب‌خوانی هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.
جباری ادامه داد: این مراسم صبح دوشنبه هفته جاری مصادف با 28 آبان ماه در تالار غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با حضور مقامات کشوری و استانی برگزار می‌شود.


وی در خاتمه بیان داشت: نشست‌های کتاب‌خوان، جلسه نقد کتاب، مسابقه کتاب‌خوانی و بخشودگی جرائم دیرکرد از دیگر برنامه‌های این هفته می‌باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا , قم فردا , قم فرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه