اخبار داغ

رئیس‌جمهور در خوی:

در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد / نمی‌گذاریم مردم در تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل شوند

در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد / نمی‌گذاریم مردم در تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل شوند
رئیس جمهور با بیان اینکه در برابر آمریکا سر فرود نخواهیم آورد گفت: دشمنان از پشیمان سازی مردم ایران در پشتیبانی از انقلاب ناکام مانده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ورزشگاه چمران خوی گفت: به فضل الهی دشمنان از پشیمان سازی مردم ایران در پشتیبانی از انقلاب ناکام مانده اند و مردم در 13 آبان باز هم پشتیبانی خود از انقلب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تصریح کرد: دشمنان یکبار دیگر صحنه پشتیبانی مردم ایران از نظام جمهوری اسلامی در 22 بهمن امسال مشاهده خواهند کرد.
,
 
,
روحانی افزود: امروز مهمان مردم قهرمان آذربایجان غربی هستیم و خوشحالم سفر را از شهر دارالایمان، فرهنگ، جهاد و عرفان آغاز می‌کنیم چراکه خوی در بین همه مردم ایران ایران شهر پرنشاطی است که مثل نگینی در شهرهای غربی کشور می‌درخشد
,
 
,
وی تصریح کرد: آذربایجان سنگر بزرگ حفاظت و حراست از ایران اسلامی بوده و هست و امروز ما در مسیری که پیامبر ما را با آن آشنا کرده است در مسیر پیشرفت ایران اسلامی حرکت می‌کنیم.
,
 
,
رئیس جمهور با اشاره به توطئه‌های مداوم دشمن در برابر ملت ایران اظهار داشت: مردم ایران سیزده آبان را به روز ایستادگی در برابر آمریکا تبدیل کردند جواب محکمی به دشمن دادند و در 22 بهمن نیز دوباره ملت ایران جواب دندان‌شکنی به آمریکا خواهند داد.
,
 
,
وی گفت: به همه دشمنان خواهیم فهماند که با ایجاد فشار و مشکلات به مردم، آنان را نمی‌توانند دلسرد کنند و ما در برابر آمریکا سر فرود نمی‌کنیم و کاخ نشین های کاخ سفید بدانند که مردم ما پیرو مکتب عاشورا هستند و تنها در مقابل پروردگار رکوع و سجود می‌کنند.
,
 
,
رئیس جمهور گفت: دشمنان به فکر فشار آوردن اقتصادی و جنگ روانی در مقابل ملت ایران هستند و فکر می‌کنند در مقابل قدرت آنها تسلیم خواهیم شد در حالیکه چنین تصوری خیالی باطل است.
,
 
,
روحانی گفت: ما به قرار دادهایمان پایبند بوده‌ایم و دشمنان به دلیل شکست‌های پیاپی مجبور به عهد شکنی شده‌اند.
,
 
,
وی اظهار داشت: استکبار اگر در فکر قطع صادرات نفت، رابطه با همسایگان و فشار به مردم است، باید بدانند مردم ایران در رابطه با صادرات نفت و فشار اقتصادی به مردم آنها را ناکام خواهد گذاشت.
,
 
,
وی تصریح کرد: ما آغازگر جنگ اقتصادی نبودیم ولی دشمنان به خاطر شکست‌های پی‌درپی که در منطقه خورده‌اند دنبال ایران ستیزی هستند در حالیکه دلیل شکست آنان مقاومت ملت‌های منطقه است چون ملت‌های سوریه و یمن و لبنان و دیگر کشورهای اسلامی منطقه به فکر استقلال خود هستند.
,
 
,
روحانی گفت: البته هر وقت برادران مسلمان ما در کشورهای اسلامی از ما یاری بخواهد ما مشتاقانه یاری می‌کنیم هم چنانکه ما تلاش کردیم و نگذشتیم داعش بر منطقه تسلط پیدا کند و می‌دانیم دشمن از این موضوع عصبانی است و احساس شکست می‌کند چون نتوانسته‌اند در سوریه و یمن به اهداف خود دست یابند.
,
 
,
وی تصریح کرد: اگر به فکر این باشید که رابطه ما را با کشورهای همسایه قطع کنید و یا در زندگی و معیشت به مردم فشار بیاورید یا جلوی صادرات نفت ما را بگیرید بدانید که با این کار ما روابطمان را با کشورهای همسایه نزدیک‌تر می‌کنیم و اتحادمان را مستحکم‌تر می‌کنیم.
,
 
,
روحانی گفت: امریکا قادر نیست روابط ایران را با ملت‌های دیگر تضعیف کند ما همه مسلمانیم و در کنار هم ایستاده‌ایم مخصوصاً مردم غیور منطقه آذربایجان به عنوان استان غیور و مرزدار که در همه مقاطع چه قبل و بعد از انقلاب در دفاع از این مرزوبوم پیشتاز بوده‌اند.
,
 
,
وی افزود: ما به حول و قوه الهی هم امسال و هم سال آینده نمی‌گذاریم فشارهای ملت آمریکا و مزدورانش بر ملت ایران با افزایش قیمت‌ها تحمیل شود و هرگز در جنگ اقتصادی که ما تحمیل کردند تسلیم نمی‌شویم و ما مسیرمان را ادامه میدهیم
,
 
,
روحانی اظهار داشت: به مردم عزیز با تأکید می‌گویم در هیچ شرایط نمی‌گذاریم مردم در تأمین کالاهای اساسی دچار مشکل شوند و هر آنچه در داخل تولید می‌شود با قدرت بیشتر ادامه خواهد یافت و با همت و تلاش مردم هر آنچه برای کشور لازم است را وارد می‌کنیم.
,
 
,
وی افزود: کالاهای اساسی با دلار 4200 تومان وارد شده و در سال آینده به همان قیمت عرضه می‌شود اگرچه قیمت اجناس در مسیر صعودی بوده است اما همه تلاش دولت در مسیر حل مشکل اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان است.
,
 
,
رئیس‌جمهور گفت: تولید در کشور سخت شده اما صادرات می‌تواند تولید کشور را به حرکت در بیاورد، در جذب گردشکر، صادرات مواد غذایی، معدنی و پتروشیمی و همچنین صنایع‌دستی می‌توانیم اقتصاد کشور را بهبود بخشیم
,
 
,
وی اظهار داشت: آمریکایی ها به فکر تسلیم مردم در چند ماه اول تحریم‌ها بودند و با اطلاعات غلط به کاخ سفید که از اسرائیل و منافقین دریافت می‌کردند در اشتباه بودند چون تمام کشورها و ملت‌های جهان با تحریم ظالمانه علیه کشور ایران مخالف هستند و یک صدا در مقابل آمریکا ایستاده‌اند
,
 
,
روحانی گفت: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، همه دنیا علیه آمریکا موضع گرفته‌اند و در دادگاه لاهه هم دوبار آمریکا محکوم شد بنابراین با همه توان کمر همت بسته خواهد شد تا با کمک نیروهای مسلح و هدایت مقام معظم رهبری، بینی آمریکا را به خاک می‌مالیم
,
 
,
رئیس‌جمهور افزود: پای قول احیای دریاچه ارومیه ایستاده‌ام و بدانید اگر تلاش دولت نبود، اکنون در دریاچه ارومیه یک قطره آب نبود و تبدیل به نمک زار شده بود و گردوغبار نمکی چندین استان را تهدید می‌کرد
,
 
,
وی افزود: درست است به احیای دریاچه نرسیدیم اما به تثبیت دریاچه رسیدیم.
,
 
,
روحانی گفت: رساندن مسیر ریل به ارومیه یکی از وعده‌های دولت بود و افتخار می‌کنم که این ایستگاه قطار امروز افتتاح می‌شود و علاوه بران در این سفر جاده خوی به قطور به یک جاده مهم تبدیل می‌شود که کلنگ احداث آن امروز به زمین زده می‌شود
,
 
,
وی اظهار داشت: در سفر پیشین آغاز 60 پروژه به مردم وعده داده شده بود که 20 پروژه افتتاح‌شده است و از نظر اعتبار 1180 میلیارد تومان وعده دولت بود که 2159 میلیارد تومان هزینه شده است.
,
 
,
روحانی گفت: در این سفر بیش از 600 تختخواب در استان آذربایجان غربی افتتاح می‌شود که از جمله آنها یک بیمارستان 220 تخت خوابی در خوی افتتاح می‌شود و به یاد داشته باشیم که در مناطق محروم و دور افتاده پزشک مقیم وجود نداشت اما امروز 180 پزشک در همین مناطق مشغول به کار است
,
 
,
وی گفت: در این دولت 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی به آبیاری مدرن تبدیل شده است و به 684 روستای این استان  گازرسانی شده است.
,
 
,
رئیس‌جمهور گفت: ما در دولت بی‌تردید به فکر جوانان به ویژه دختران و پسران تحصیل‌کرده هستیم و شما همه فرزندان ما هستید و هر چه در توان داریم برای حل مشکلات فرزندان این سرزمین انجام خواهیم داد.
,
 
,
وی با بزرگداشت یاد و نام آیت‌الله خویی اظهار داشت: در دوره بسیار کوتاهی شخصاً در محضر این عالم بزرگ بوده‌ام و آن فقیه بزرگ از شخصیت‌های ممتاز اسلامی هستند بنابراین باید علاوه بر بیمارستان آن فقید که تا 22 بهمن به افتتاح می‌رسد قول می‌دهم که یک مجتمع بزرگ و فاخر فرهنگی در جوار بارگاه شمس تبریزی در خوی خواهیم ساخت.
,
 
,
روحانی اظهار داشت: در این سفر نیز 45 طرح و پروژه در استان آذربایجان غربی مصوب خواهد شد که 2 هزار 48 میلیارد تومان اعتبار خواهند داشت.
,
 
,
وی افزود:  مولانا و شمس تبریزی چهره‌های بزرگی در عرفان و شعر و فرهنگ بودند بنابراین باید این شخصیت‌ها را پاس بداریم و در کنار آنان شخصیت‌هایی شهیدانی همچون باکری‌ها و قنبرلو ها را که افتخار آفرین بودند قدر بدانیم.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه