اخبار داغ

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی

وحدت، سد دفاعی امت مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان/ سیره نبوی محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد

وحدت، سد دفاعی امت مقابل تفرقه‌افکنی دشمنان/ سیره نبوی محور وحدت امت اسلامی قرار گیرد
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: با وحدت و تمسک به اهل‌بیت می‌توانیم توطئه دشمن را در ایجاد تفرقه خنثی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ پیرامون اهمیت وحدت شیعه و سنی گفت: جمله‌ای را حضرت آیت‌الله سیستانی فرمودند(لا تقولوا اخواننا السنة بل قولوا انفسنا، یعنی نگویید برادران اهل سنت بگویید خود ما، جان ما) که بسیار راهبردی است و توانست کشور عراق را نجات بدهد و همه توطئه‌های استعمار را در طی چندین سال و چندین قرن، خنثی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

ایمانی مقدم اظهار کرد: یقیناً اگر این اختلاف شیعه و سنی و این توطئه دشمن بر ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی نبود، الآن وضع منطقه ما کاملاً تغییر کرده بود.

,

وی ادامه داد: بیداری اسلامی که در شمال آفریقا و کشورهای اسلامی خاورمیانه اتفاق افتاده است ریشه‌های ظلم و استبداد و حاکمان وابسته را خشک کرده بود ولی دشمن با توطئه جنگ شیعه و سنی و مطرح کردن هلال شیعی مسلمانان را به خودشان مشغول و از دشمن اصلی غافل کرد.

,

وی با تشبیه اختلافات مسلمانان به تخمی که پیر انگلیس قرن‌ها قبل در بحث اختلافات مذهبی ایجاد کرد و الآن بهره خود را می‌برد تصریح کرد: دشمن با همین اختلافات توانسته بین مسلمانان، حتی بین مذاهب کینه و نفرت ایجاد کند.

,

ایمانی مقدم با تأکید بر اینکه با وحدت و تمسک به اهل‌بیت می‌توانیم توطئه دشمن را در ایجاد تفرقه خنثی کنیم اشاره کرد: حدیث ثقلین حدیثی است که تمام علمای طریقین، عامه و خاصه، شیعه و سنی آن را قبول دارند، پیامبر(ص) فرمود: اگر به قرآن و عترت تمسک کنید، هیچ‌گاه گمراه نمی‌شوید.

,

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه قرآن مظهر شریعت و عترت مظهر ولایت و عصمت است ادامه داد: تعالیم اهل‌بیت، تعالیم مودت‌آمیز ، سیره اهل‌بیت که به خاطر مصلحت و حفظ اصل اسلام بنا را بر مدارا داشتند.

,

وی بابیان اینکه تمسک به منابع دینی برای بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون نفر که قبله و قرآن واحد دارند، در اصول اعتقادی و احکام ضروریات دین مشترک‌اند، وحدت‌بخش است، افزود: ضمن اینکه مسلمانان دشمن مشترک دارند، دشمنی که نه به سنت اعتقاد دارد و نه به تشیع، و جالب اینکه بلندگوهای اختلاف افکن از سوی استعمار پیر تغذیه می‌شود.

,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ریشه‌یابی این اختلافات را عامل مؤثری در حل آن دانست و گفت: توجه به جریانی که وهابیت ترویج می‌کند، ایجاد اختلاف بین مسلمانان، ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، فعالیت تکفیری‌های شیعه که پایگاهشان در لندن است و توسط جریان استعمار پیر حمایت می‌شود، می‌تواند ریشه‌های این اختلافات را شناسایی کرده و به حل آن‌که منجر به ایجاد وحدت و مودت بین مسلمانان شیعه و سنی می‌شود، کمک کند.

,

ایمانی مقدم سیره ائمه علیهماالسلام را الگویی راهبردی در موضوع تقریب عنوان کرد و گفت: سیره امیرالمؤمنین(ع) در ارتباط با خلفا یا گفتگوها و مناظرات ائمه اطهار علیهماالسلام با علمای اهل سنت، بهترین الگو برای بحث "تقریب" است. همه ما عنوان مسلمانی داریم و معتقد بر عصمت پیامبر و حجیت سیره پیامبر داریم، بنیاد اسلام بر همین توجه بر مشترکات استوار است. وی خاطرنشان کرد: جزئیاتی وجود دارد که باید از راه علمی و گفتمان نخبگانی حل شود ولی اینکه این مباحث مستمسکی شود برای اینکه جهال و نادان‌ها به جان هم بیافتند، آیات قرآن بخوانند و سر یکدیگر را ببُرند، یقیناً جایگاهی حتی در فقه ندارد. هیچ‌گاه ائمه اطهار علیهماالسلام و شخص پیامبر این سیره را نداشتند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه