اخبار داغ

فاز جدید اعتراضات کارگران دربام نفت ایران:

وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران/ تسویه حساب تنها نتیجه اعتراض کارگران/ یکی هم باید به داد ما برسد!+تصاویر

وضعیت تاسف بار کارگران درپتروشیمی گچساران/ تسویه حساب تنها نتیجه اعتراض کارگران/ یکی هم باید به داد ما برسد!+تصاویر
جمعی از کارگران «مجتمع درحال احداث پتروشیمی گچساران » در اعتراض به بی توجه ای مسئولین به مطالباتشان دست از کار کشیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب جنوب،اعتراض کارگران مجتمع پتروشیمی گچساران در حالی است که از ابتدای سال جاری تاکنون تجمعات مشابهی را به صورت مکرر در این مجتمع برپا کرده که با بی توجه ای مسئولین همچنان ادامه دارد و هنوز کارگران پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولین امر دریافت نکرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  آفتاب جنوب,

6ماه معوقات حقوقی

,

هرچند شرکت های مشغول به فعالیت درپتروشیمی گچساران به بهانه مشکلات مالی از پرداخت دست‌کم 3 تا 6ماه دستمزد و دیگر مطالبات کارگران کوتاهی کرده اند که به همین دلیل کارگران برای پیگیری مطالبات خود، بارها کار در پتروشیمی این شهرستان را متوقف کرده و در محل کار خود دست به تجمعات اعتراضی زده اند.

, .,

, , ,

عدم پاسخگویی شفاف به کارگران

,

یکی از کارگران پتروشیمی گچساران دراین خصوص می گوید: معترضان همچون ماه های گذشته به آرامی درمحوطه کارگاهی پتروشیمی بعضا تجمعاتی را برگزار می کنندتا وعده‌های مسئولان در خصوص مطالباتشان عملیاتی شود،درحالی که کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود هستندکه متاسفانه تا این لحظه از جانب متولیان امر پاسخ مشخص و شفافی به خواسته‌های آنها داده نشده است.

, :,

شرایط کارگران بسیار دردناک است

,

یکی دیگر از کارگران ادامه می دهد:مسئولان پتروشیمی گچساران با پرداخت نامنظم دستمزد، گذران زندگی خانواده های حدود 300کارگر پیمانکاری شاغل در این مجتمع را با مشکل مواجه کرده‌اند، متاسفانه این روزها در شرایط دردناکی به سرمی بریم و با توجه به شرایط اقتصادی مملکت،این روزها به نان شب خود بیش از هر زمان دیگری محتاج هستیم.

,

, ,

ناامیدی کارگران به پرداخت مطالبات

,

به گفته این کارگر روند پرداخت مجموع مطالبات او و همکارانش در پتروشیمی گچساران دست‌کم در چند ماه اخیر با تاخیرهایی مواجه بوده است به طوری که در حال حاضر هیچ امیدی به گرفتن مطالباتشان تا چند هفته آینده را هم ندارند.

,

یکی دیگر ازکارگران شاغل درپتروشیمی گچساران معتقد است که غیر از بحث تاخیری که در پرداخت معوقات حقوقی مطرح است، کارگران بسیاری با حداقل حقوق دراین مجتمع مشغول بکار هستند،ما روزی حداقل 12ساعت در مجتمع پتروشیمی گچساران کارمی کنیم و با حداقل دستمزد،که آن را هم به درستی به ما نمی دهند.

, .,

, , ,

وعده های سرخرمن همچنان ادامه دارد

,

وی با بیان اینکه کارگران خواهان مشخص شدن وضعیت پرداخت مطالبات معوقه خود هستند،می افزاید:تا این لحظه از جانب مسئولین پتروشیمی و دیگر مدیران شهری پاسخ مشخصی به خواسته‌های ما داده نشده است.

,

دیگری ادامه می دهد:کارگران زیادی در مجتمع پتروشیمی مشغول به کارهستندکه برخی مدیران شرکت با حضور در جمع کارگران وعده رسیدگی به خواسته های کارگران را درروزها و بلکه هفته های آینده داده‌اند واز کارگران خواسته اند به اعتراضات خود تا بررسی این موضوع خاتمه دهند که باید گفت این همان وعده سرخرمن مسئولان به کارگران است.

,

, ,

یکی هم باید به داد ما برسد!

,

یکی دیگر از کارگران می گوید:از خرداد ماه امسال تاکنون پولی دریافت نکرده ایم واقعاشرایط سختی برخانواده های چند فرزندی تحمیل شده است ،یکی هم باید به داد ما برسد با این همه نداری و مشکلات معیشتی باید چکار کنیم؟ چرا کسی به فکر ما کارگران نیست؟.

,

نتیجه بی توجهی مسئولین به کارگران

,

یکی دیگر از کارگران می افزاید: همه این اعتراضات،تجمعات و دست از کار کشیدن های کارگران پتروشیمی گچساران درسال جاری ،نتیجه بی توجهی مسئولین امر به حق ،حقوق و سایر مطالبات کارگران است و ما خواستار دریافت مطالبات قانونی و حقوقی خود هستیم.

,

, , ,

تسویه حساب تنها نتیجه اعتراض کارگران

,

این کارگر پتروشیمی گچساران درادامه تصریح می کند:کارگران پتروشیمی دچار مشکلاتی شده اند که زندگی را برایشان بغرنج کرده  و این درحالی است که مسئولین به جای رفع مشکلات و مطالبات کارگران ،نمک برزخم آنها می پاشند و می گویند کارگران معترض بروند تسویه حساب نماید!!!که آن هم تسویه بدون پرداخت مطالبات؟ ؛ متاسفانه با این همه ادعای مسئولان درخدمت گذاری به مردم ،خط ونشان مسئولان به جهت تسویه حساب تنها نتیجه اعتراض کارگران به مطالباتشان است.

,

به گفته مسئولین یک هزار و 40 نفر در پتروشیمی گچساران تحت پوشش 8 شرکت کار می کنند که مدعی هستندحدود 67 تا70 درصد نیروهای پتروشیمی بومی منطقه هستند.

,

, ,

با این تفاسیر،انتظار از مقامات مسئول این است که به زعم ادعاهایشان درخدمتگذاری بی منت و رفع مشکلات مردم ،اگر حداقل واکنش و اقدام موثری هم دراین خصوص از خودنشان بدهند جای دوری نخواهدرفت؟!.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه