اخبار داغ

اثر به سرقت رفته پیکاسو پس از شش سال در رومانی پیدا شد

اثر به سرقت رفته پیکاسو پس از شش سال در رومانی پیدا شد
دادستان رومانی امروز گفت که یکی از نقاشی های پیکاسو که در سال 2012 از موزه کانسال روتردام دزدیده شده بود، در رومانی پیدا شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از تیتریک؛ دادستان رومانی امروز گفت که یکی از نقاشی های پیکاسو که در سال 2012 از موزه کانسال روتردام دزدیده شده بود، در رومانی پیدا شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

دزدان این آثار با ارزش چند میلیون یورویی که توسط پیکاسو، ماتیس، مونه و دیگران کشیده شده بود، در یکی از برجسته ترین جلوه های هنری جهان دزدیده بودند.

,

در حالی که سردسته این دزدان و هم دستانش در سال 2013 محکوم شدند، هیچ کدام از این آثار هنری یافت نشدند و کارشناسان رومانیایی ادعا کرده اند حداقل سه نفر از آن ها در تلاش برای از بین بردن شواهد، آن ها را سوزانده اند.

,

آن ها در بیانیه ای با به رسمیت شناختن این آثار اعلام کردند:« دادستان های جنایی سازمان یافته در حال بررسی شرایطی هستند که این نقاشی توسط پیکاسو به امضا رسیده و ارزشی برابر با 800 هزار یورو (913440 دلار) دارد که شنبه شب در بخش تالک رومانی پیدا شده است.»

,

آنها اشاره کردند که دو شهروند هلندی در سفارت خانه هلند در بخارست اظهار داشتند که این نقاشی را در جنوب شرقی رومانی پیدا کرده اند.

,

فیلم های دوربین امنیتی در هنگام سرقت نشان می دهد که باند خلافکاری از طریق درب عقب وارد موزه شدند و اثر را از به سرقت بردند. البته بعد از چندین ثانیه، دوباره هم دست به سرقت چند اشیا بزرگ دیگر زدند.

,

دیگر آثار به سرقت رفته عبارتند از:

,

نقاشی «چراغ مطالعه» اثر ماتیس

,

نقاشی «پل واترلو لندن» و « پل charing cross» اثر مانه

,

نقاشی «زنی در مقابل یک پنجره باز» ، «می خواهم خروس باشم» و «نقاشی از خود در هنگام طرح اثر» اثر گاگین

,

نقاشی «زنی با چشمانی بسته» اثر لوسیان فراد

,

منبع:رویترز/ هجدهم نوامبر

, رویترز,

 الهه ملاحسینی - تیتریک

,  الهه ملاحسینی - تیتریک,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه