اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم:

نخستین کارخانه روغن‌کشی از تفاله زیتون در طارم راه اندازی می‌شود

نخستین کارخانه روغن‌کشی از تفاله زیتون در طارم راه اندازی می‌شود
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به راه اندازی کارخانه روغن زیتون در طارم گفت: نخستین کارخانه روغن‌کشی از تفاله زیتون کشور در طارم راه اندازی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی اسکندری در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; این کارخانه نخستین کارخانه ای است که در کشور بوده که در حال راه اندازی است اظهار کرد: نخستین کارخانه تولید روغن، خوراک دام و صابون از تفاله استحصال روغن زیتون با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دهستان گیلوان از توابع بخش مرکزی طارم ساخته می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: دولت ضمن استقبال از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، با اعطای تسهیلات ویژه از فعالیت‌های اقتصادی آنان حمایت می‌کند.

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم اعلام کرد: برای راه اندازی فاز نخست این واحد صنعتی ۱۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که ۵۰ درصد آن توسط سرمایه‌گذار تامین می‌شود و ۵۰ درصد نیز تسهیلات بانکی است.

,

وی با تاکید بر این که باید تلاش کنیم تا بستر‌های لازم برای ورود سرمایه گذاران فراهم شود، افزود: ایجاد کارخانه روغن‌کشی در منطقه‌ای که مقام نخست تولید زیتون کشور را دارد ضروری است و ارزش اقتصادی ویژه‌ای برای شهرستان طارم دارد.

,

اسکندری با بیان اینکه ایجاد این واحد صنعتی را از نظر زیست‌محیطی برای شهرستان طارم حیاتی است گفت: با ساخت این واحد صنعتی پسماند‌های روغن زیتون مجدداً بازیافت شده و جدای از اهمیت اقتصادی از تخریب محیط زیست ناشی از پسماند روغن زیتون نیز جلوگیری می‌شود.

,

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم با توسعه سیستم‌های آبیاری نوین میزان مصرف آب را کاهش داده و منابع موجود شهرستان را به نحو مطلوبی مدیریت کنیم که در سال‌های آتی با کاهش تولید محصولات به‌ویژه زیتون روبرو نشویم. ‏

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان طارم بیان کرد: طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و زنجیره تولید و فرآوری زیتون در شهرستان طارم نیز در دست انجام است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه