اخبار داغ

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

4 میلیون دانشجو در سن ازدواج قرار دارند

4 میلیون دانشجو در سن ازدواج قرار دارند
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در دانشگاه‌های کشور 4 میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند که این دانشجویان بین 18 تا 30 سال سن دارند و همه آن‌ها در سن ازدواج هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام مصطفی رستمی صبح امروز در نشست خبری بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی طرح «همسفر تا بهشت» که با حضور اصحاب رسانه در دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در دانشگاه‌های کشور 4 میلیون دانشجو مشغول به تحصیل هستند، این دانشجویان بین 18 تا 30 سال سن دارند که  همه آن‌ها در سن ازدواج هستند و بیشتر آن‌ها تمایل به ازدواج دارند و از تأکیدات مقام معظم رهبری است که جوانان ازدواج به هنگام داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی بابیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج مشکلات زیادی ازجمله دیر فرزند آوری را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: یکی از اقداماتی که برای جلوگیری از بالا رفتن سن ازدواج جوانان می‌توان انجام داد این است که ایجاد فرصت و فضاها را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنیم.

,

رستمی گفت: امسال بنا داریم که در بیست و دومین دوره از ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت  علاوه بر اقدامات فرهنگی و ترویجی که در نظر گرفتیم، نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های استان‌ها را فعال‌تر کنیم و درزمینه تسهیلات ازدواج، اسکان زوجین که تازه ازدواج کردند هم در دانشگاه‌های خودشان  اقدامات انجام شود و همچنین دوره‌های مهارتی ازدواج آسان  و دوره‌های جشن ازدواج دانشجویی بیشتر از سال‌های قبل باشد.

,

وی ادامه داد: از امروز ثبت‌نام دانشجویان متقاضی در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت آغاز شده است و دانشجویان تا پایان دی‌ماه می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام داشته باشند و در دوره‌های سه‌روزه مهمان امام رضا (ع) در مشهد شوند.

,

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به چگونگی اعزام دانشجویان متقاضی دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت گفت: پس‌ازاینکه دانشجویان در سامانه بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی ثبت‌نام کردند از طریق رابطین و دبیران استانی این دوره سازمان‌دهی و اعزام می‌شوند که به‌صورت کاروانی دریکی از دوره‌های 30 گانه ما تا اواخر اسفندماه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

,

رستمی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی ویژه‌ای برای زوجین شرکت‌کننده در این دوره در نظر گرفته‌ایم که از ابتدای اعزام زوجین دانشجو در دانشگاه‌های موردتکریم قرار خواهند گرفت و این تا حضورشان در مبادی وردی شهر مشهد که در پایانه مسافربری راه‌آهن و پایانه مسافربری امام رضا(ع) ادامه دارد و در مدت سه روزی که در مشهد حضور دارند نیز برنامه‌های فرهنگی و تفریحی شادی برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

,

وی با اشاره به اینکه پایداری ازدواج‌های دانشجویی بیشتر از سایر ازدواج‌ها است، افزود: با بررسی‌های انجام‌شده و طبق آماری که از سازمان ثبت‌احوال و اسناد کشور داریم در ازدواج‌های دانشجویی پایداری زندگی زناشویی بیشتر از سایر ازدواج‌ها است و کمترین میزان طلاق رادارند و مهارت‌های آموزشی که در این دوره‌ها به زوجین دانشجو داده می‌شود نیز تأثیر بسیار خوبی در پایداری روابط زوجین دانشجو داشته است.

,

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد : ما در یک‌پایش که به‌صورت تصادفی بین زوج‌هایی که از طریق ازدواج دانشجویی ازدواج‌کرده بودند انجام دادیم از یک هزار و 16 نفری که پاسخگوی گوشی‌های همراهشان بودند و در ارتباط با پایداری زندگی مشترکشان سؤال کردیم، متوجه شدیم که کمتر از 2 درصد این ازدواج‌ها منجر به جدایی شده است و اکثریت آن‌ها از ازدواجشان راضی بودند.

,

رستمی ادامه داد: امسال 15 هزار زوج دانشجو در بیست و دومین دوره ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت از 15 آذرماه تا اواخر اسفندماه می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه